Udskiftning af dyser
Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-09-01 23:07

Min XS400 Seca kører ikke helt så langt på literen som den godt måtte. Jeg
kan lige få den op over 16km/l ved pæn motorvejskørsel. Det mener jeg burde
være lidt bedre. Desuden er begge tændrør næsten helt sorte. Det leder
tanken hen på, at dyserne måske er for store, måske pga. at der har været
monteret en stor potte el. lign på et tidligere tidspunkt. Cyklen har jo nok
haft mange ejere, siden den blev lavet i 1983.. Desuden skal jeg aldrig
bruge choker for at starte den, selv om det er en småkold morgen. Hvis jeg
bruger den, kan den ikke starte (den drukner vel).

Jeg overvejer derfor at åbne karburatorerne for at kigge på dyserne. Cyklen
er stort set som std, hvorfor man burde antage, at den originale str. dyse
burde passe? Alder burde vel ikke betyde alverden i den sammenhæng?

Armand nævnte over for mig, at der var risiko for at bare man åbnede
karburatorerne, kunne man risikere at sprænge membranerne, hvis de var meget
tyndslidte. Jeg kender ikke lige til en MC-karburator (har aldrig skilt en
ad), men hvis man bare skal tjekke dyserne, kan det så også betyde noget
mht. membranen?

Men mht. adskillelse af karburator, er det så noget man kan ordne, selv om
man ikke har prøvet det før på MC'er?
Jeg har da lært hvordan en knallert virker ved at skille en ad og samle den
igen, så det samme må vel kunne gælde for en MC også. Jeg plejer at kunne
samle alt det jeg skiller ad.

Ellers noget, man skal være opmærksom på?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-09-01 23:16

"Martin Sørensen" <demolitionREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse
> Min XS400 Seca kører ikke helt så langt på literen som den godt måtte. Jeg

Jeg har lige lidt flere spørgsmål..

Kan man se størrelsen skrevet på dysen? Jeg har set nogle, hvor det ikke
stod skrevet på, hvor man bare skiftede og håbede på det bedste..
Og betyder et højere nummer en større dyse? Jeg kunne godt forestille mig,
at der var nogle mærker, hvor det var omvendt, og hvis man ikke er klar over
det, kan det hurtigt give problemer.

Og til sidst: Jeg har ikke udstyr til at synkronisere karburatorerne selv,
det skal vel også gøres, når man har haft dem skilt ad?
Det kan jeg hurtigt få mekanikeren til at gøre, og når det er det eneste han
skal gøre, så koster det alligevel ikke noget af betydning.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 29-09-01 00:20

> [...]
> Desuden skal jeg aldrig bruge choker for at starte den, selv om det er
> en småkold morgen. Hvis jeg bruger den, kan den ikke starte (den

Fine grundige ræsonnementer!!

> Jeg overvejer derfor at åbne karburatorerne for at kigge på dyserne.
> Cyklen er stort set som std, hvorfor man burde antage, at den
originale str.
> dyse burde passe?

Du glemmer at der er en uoriginal 2-1'er på!
Den tidligere ejer kan have monteret et tilfældigt par rigeligt store
dyser af frygt for at køre for magert :-/
Hvis du blindt skifter til de originale dyser i fald at de er mindre,
vil jeg ud fra samme frygt anbefale dig sidenhen at få Seca'en rullet
hos en kvalificeret mekaniker med en CO-tester ( "Carsten Midtfyn" og
FV-Motor bærer på mine absolutte anbefalinger!), og derved erfare om den
kører for magert dermed!

Tillægskommentar til str.spørgsmål i efterfølgende indlæg:
Der ér tydelige numre på dyserne, og de illustrerer diameteren i
hundredele mm!

> [...]
> meget tyndslidte. .............hvis man bare skal tjekke dyserne, kan
> det så også betyde noget mht. membranen?

Nej!
Hvis du nøjes med at checke/skifte hoveddysen (=eneste
inddysningspunkt!), som befinder sig i svømmerhuset, kan du fint arbejde
undenom mambranen.
Men vil du checke/justere nålehøjden, bliver du nødt til at gå ovenned

Klø på!

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-09-01 01:21

> originale str.
> Du glemmer at der er en uoriginal 2-1'er på!

Jep, det er der, men iflg. en mekaniker jeg har snakket med, ligner Motad'en
den originale så meget, at det ikke skulle give anledning til omdysning i
forhold til det originale.

> Den tidligere ejer kan have monteret et tilfældigt par rigeligt store
> dyser af frygt for at køre for magert :-/

Ja, hellere lidt for meget benzin end lidt for lidt. Så kan der ske ting og
sager.

> [...]
> hos en kvalificeret mekaniker med en CO-tester ( "Carsten Midtfyn" og
> FV-Motor bærer på mine absolutte anbefalinger!), og derved erfare om den

Er det http://www.midtfyns-mc.dk/ du tænker på?
Ja, det er nok det bedste.. Hvis jeg kører en tur forbi Fredericia, hvilket
jeg nok gør på et tidspunkt, så er der jo ikke så langt til Fyn, og så kan
man jo lige kombinere det med en tur derover forbi. Det er vel noget de
klarer imens man venter, forudsat at man har lavet en aftale?

Nogle, der ellers kender nogle gode steder med rullefelter i Aalborg el.
omegn?
Ved Special i Aalborg har de ikke rullefelt, men kun en CO-måler. Måler de
den så ved gasgivning i frigear eller hvordan?

> Hvis du nøjes med at checke/skifte hoveddysen (=eneste
> inddysningspunkt!), som befinder sig i svømmerhuset, kan du fint arbejde
> undenom mambranen.

Godt, så behøver jeg ikke tænke på det.

> Men vil du checke/justere nålehøjden, bliver du nødt til at gå ovenned

Ja, det kan vel også give anledning til et lidt større benzinforbrug, hvis
nålene er stillet forkert.
- Nå, men det venter jeg med at kigge på, til efter jeg har kigget på
dyserne.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 29-09-01 10:45

> [...]
Motad'en
> den originale så meget, at det ikke skulle give anledning til

XS-Secaén er ellers den model jeg har dummet mig mest omkring - Men det
originale system er da en 2-2'er!?
2-1'eren kan godt tænkes at medføre et andet flow i afgangen, så "at
lige det originale meget" er sikkert blot en gang salgsgas til en kunde
der frygter mer-udgifter til omdysning

> Ja, hellere lidt for meget benzin end lidt for lidt. Så kan der ske
ting og
> sager.

Jup!

> [...]
de
> klarer imens man venter, forudsat at man har lavet en aftale?

Jup! Det er ham i Årslev!
FV (for Finn Villadsen) ligger i Borum vest for Århus, hvilket er endnu
nærmere for din vej!
Det med at "klare mens man venter", er jo noget man kan forhøre sig om
telefonisk :-/

> [...]
Måler de
> den så ved gasgivning i frigear eller hvordan?

Det er under regulær kørsel at dit forbrug forekommer, hvorfor en test
for mer-forbrug bør forgå så realistisk som muligt => Rullefelt!

> Ja, det kan vel også give anledning til et lidt større benzinforbrug,
hvis
> nålene er stillet forkert.

På den anden side:
Hoveddysen er i bund og grund kun en "plombe" i tilførslen fra
svømmerhuset, og som begrænser max-forbruget. Derfor er det kun den
sidste 1/3 af gasgivningen at man justerer ved hjælp af hoveddysen!
For den midterste ½-del af gasgivnings-bevægelsen (og det er den man
ligger i under dagl. transport!), er der dysenålen i gasspjældet der
regulerer tilførslen!!!

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-09-01 11:37

> XS-Secaén er ellers den model jeg har dummet mig mest omkring - Men det
> originale system er da en 2-2'er!?

Jeps.

> 2-1'eren kan godt tænkes at medføre et andet flow i afgangen, så "at
> lige det originale meget" er sikkert blot en gang salgsgas til en kunde
> der frygter mer-udgifter til omdysning

Det tror jeg nu ikke.. Jeg snakkede med ham med henblik på, om han skulle
justere karburatorerne for mig. Men jeg skiller ihvertfald lige
karburatorerne ad for at se, om dyserne er større end de originale. Måske
allerede i denne weekend. Men jeg har ingen andre dyser liggende, så der
bliver bare åbnet for at kigge.

> FV (for Finn Villadsen) ligger i Borum vest for Århus, hvilket er endnu
> nærmere for din vej!

Ja, det gør det jo også. Den første FV-motor jeg fandt på nettet, lå i
Københavnsområdet.
Jeg får lige kigget på dyserne, og finder ud af, hvad jeg gør.

> [...]
> For den midterste ½-del af gasgivnings-bevægelsen (og det er den man
> ligger i under dagl. transport!), er der dysenålen i gasspjældet der

Dvs. at hoveddysen ikke har meget at sige ved daglig kørsel, hvor jeg typisk
ligger på 13km/l?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 29-09-01 23:41

> [...]
> Måske allerede i denne weekend. Men jeg har ingen andre dyser
> liggende, så der bliver bare åbnet for at kigge.

Forbered dig grundigt og hav otte galvaniserede (eller rustfrie)
unbrako-bolte at udskifte de sikkert genstridige krydskærvsskruer til
svømmerhuset med!
Iblødsætning af gevindene i WD 40/lign. mindst ét døgn forinden er
kraftigt anbefalelsesværdigt - Egentlig bør man ikke forsøge at adskille
hverken svømmerhus eller membran-dæksel uden brug af en
slag-skruetrækker (fra starten af, da det hurtigt bliver for sent qua
slidte krydskærve).
Unbrako-boltene er for at imødekomme en lettere afmontering (måske endda
med karbunaderne monteret) ved anden lejlighed!

Tip:
Stik en klar plastslange på svømmerhusets bundtap-stuts, placér den fast
med den anden ende over skillelinien imellem karbunade og svømmerhus,
luk bensinhanen op (evt. ved: PRI!) og luk forsigtigt op for bundskruen!
Herved kan du måle svømmerhusets bensinstand i mm over/under
skillelinien og primært sammenligne højre og venstre karbunades mål,
samt sidenhen begges med et originale.
Hvis der skal ændres på svømmerhøjden(?) vil det være praktisk at gøre
dette samtidig med at svømmerhuset alligevel er afmonteret

> Dvs. at hoveddysen ikke har meget at sige ved daglig kørsel, hvor jeg
> typisk ligger på 13km/l?

Nemmerlig!
For din egen Ahaaa-oplevelses (TM by: ego) skyld, så prøv at lave nogle
1/4 - 1/2 - og 3/4 -markeringer på gasgrebet og notér dig derudfra hvor
lidt gasgivning du normalt kører under!

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-09-01 13:43

> dyserne.

Jeg sidder lige og kigger i værkstedshåndbogen, og kan se at dyserne er
forskellige i de to karburatorer..
I højre side er hoveddysen Ø117,5 og i venstre side Ø127,5. Hvordan kan det
være?
Og i tyskland er de hhv. Ø130,0 og Ø132,5..

Er der et sted på nettet, hvor man kan læse lidt mere om, hvordan en
vakuum-karburator virker? Jeg har ikke den store idé om det.
Jeg kan heller ikke umiddelbart se, hvor membranen sidder. Jeg har heller
ingen ide om, hvordan den ser ud. Er den en del af den 'diaphragm' del, som
omkranser nålen og fjederen?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 29-09-01 23:42

> Jeg sidder lige og kigger i værkstedshåndbogen, og kan se at dyserne
> er forskellige i de to karburatorer..
> I højre side er hoveddysen Ø117,5 og i venstre side Ø127,5.
> Hvordan kan det være?

Kan ikke forklare, da jeg troede at det kun galdt den midterste cyl. på
en 3-cylindret :-/
Men hvorom alting er: Tingenes tilstand er opstået ud fra test på
fabrikken, så det er egentlig blot en konstanterings-sag, hvis man ikke
lige selv CO-tester for hver cyl. under inddysning

'diaphragm' = membran på udenlandsk

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 01-10-01 10:23

> [...]
> Jeg kan heller ikke umiddelbart se, hvor membranen sidder. Jeg har heller
> ingen ide om, hvordan den ser ud. Er den en del af den 'diaphragm' del,

http://members.accesstoledo.com/fastlarry/banditcarbtunning.html

http://www.factorypro.com//tech/carbtun.html

http://204.71.0.3/motoprof/moto/mcycle/mototech.html Se de nederste links

Du får også lige min historie:

Herunder er den komplette karburator beretning, ucensureret og uncut

Min komplette Motad N-Eta udstødning på min XJ 600 knækkede over her sidste
dag. Den gik over i en svejsning p.g.a. metaltræthed ikke p.g.a. rust -
møgpotte. Jeg kunne derefter med et snuptag vride potten af. Da jeg så stod
med lydpotten i hånden raslede der et rør ud på 40cm plus diverse stykker
metal på ca. 4X4cm. Jeg følte mig lidt presset på det tidspunkt, men stor
var min glæde da jeg så at den var knækket et heldigt sted. Jeg har
tidligere på året været på stumpemarked i Herning og en af de ting jeg fik
med hjem var en Lenhardt og Wagner racing slip-on potte til en FZR 600 R.
Det viste sig at L&W potten passede på med få modifikationer. Jeg var dog
lidt betænkelig på larmen og mit gode rygte over for naboerne, da der er hul
direkte igennem den. Derfor pakkede jeg den hårdt om med ny dæmperuld og
svejsede den på. Efter nogle gange sort kakkelovnsmaling er det faktisk
blevet ret pænt. Lyden er dyb og lidt markant, men det er til at leve med.
Jeg ønsker mig en potte hvor jeg kan tøffe gennem byen med 3-4000rpm uden at
gøre mig bemærket, men ved 7-8000rpm må den gerne larme. Lidt Johnny er man
vel altid . Problemet er at motoren har mistet en masse kræfter og jeg er
bange for den kører alt for magert. Så er mit spørgsmål: Kan man dyse sine
karburatorer selv?

Jeg kan godt lide at skrue i min MC, og jeg er stolt af at jeg selv kan
ordne den. Jeg har læst i min værkstedsmanual, men der står bare hvordan man
skiller karburatorerne ad og samler dem igen. Jeg har læst på denne side
hvordan man justerer sine karburatorer selv:
http://204.71.0.3/motoprof/moto/mcycle/carb101/carb101.html
http://www.factorypro.com//tech/carbtun.html
http://members.accesstoledo.com/fastlarry/banditcarbtunning.html

Mit ønske er ikke at hive de sidste 2-3hk ud af maskinen, men at den bliver
velkørende og at jeg ikke behøver at være bange for at brænde
udstødningsventilerne af p.g.a. for mager blanding. Som jeg ser det kan jeg
prøve lidt selv, og hvis det mislykkedes så kan jeg altid få den dysset på
rullefelt.

Den mister virkelig pusten ved fuld hane.

Her er en update. Jeg har besluttet at prøve at dyse mine karburatorer selv.

Jeg har været ud ved Aagesen og købe to sæt hoveddysser. Et sæt 107,5 og et
sæt 110, standart er 102,5. pris i alt 160Kr

At få karburatorerne ud af MC'en var temmelig nemt, men så begyndte mine
problemer. Rigtig mange at skruerne i karburatorerne sad fast. Selv med
masser af WD40 og en slagskruetrækker var det ikke nemt. Jeg har ødelagt en
masse skruer, og været ned og købe nye rustfrie bolte med unbacho hoved for
88kr. Da jeg fik pillet mine karburatorer fra hinanden viste det sig at alle
mine membraner var revnede eller næsten revnede. Jeg havde dog et andet sæt
karburatorer fra en skadet cykel, og her var alle membranerne ok. To af
pilot skruerne flækkede toppen af kærven da jeg skulle skrue dem ud. Her
skulle jeg nok have bruge mere WD40 og meget mere tålmodighed. Cylinder 1 og
to havde 102,5 dyser i, men 3 og 4 havde 105??? Hvorfor det? Hvis en
tidligere ejer har dysset den om, skifter man så ikke alle dyserne
samtidigt?

Jeg har nu fået totalt adskilt 4 karburatorer der alle er ok. I morgen
bliver de renset grundigt og samlet igen. Jeg hæver nålene et trin, sætter
107,5 hoveddysserne i og giver pilotskruen en ekstra halv omgang som udgangs
punkt. Så ser jeg hvordan det går derfra.

-------

Update 2:

I dag samlede jeg karburatorerne. Det tog lang tid, og bøvlede lidt. Jeg
havde hævet nålene en tak og sat 4 dyser størrelse 107 i. Jeg fik monteret
skidtet, og den kørte forfærdeligt, og kun på tre cyl. Damn!! Jeg skilte det
hele ad igen fandt nogle fejl, og satte alt til standart. Så tog jeg mig en
prøvetur. Med de nye membraner er den meget hurtigere til at tage gassen, og
det initiale træk når jeg giver en lille smule gas er voldsomt forbedret.
Jeg tog mig en hurtig tur på motorvejen, men tophastigheden er lavere end
normalt, og det tager den længere tid at komme derop.

I morgen leger jeg med større dyser og måske en hævning af nålene. Jeg synes
egentligt at fra 0 til 1/3 gas går fint, så jeg vil ikke lege med
pilotskruen lige nu. Desuden har jeg knust hovedet på en pilotskrue. Den er
lille (4mm), har fingevind og sidder nede i et 1 cm dybt hul. Hvordan
helvede får man sådan en ud? Jeg har en ny dyse, så hvis jeg bare får den
uden at kværne gevindet er alt ok. Hjælp!

Jeg har nu dobbelt checket med værkstedsmanualen og de der forskelligt
størrelse dyser.
1 og 2 har 105
3 og 4 har 102,5

1 og 4 har en størrelse nåle
2 og 3 har en anden størrelse nåle
Det synes jeg er mærkeligt! Som jeg ser det får alle fire cylindere
forskellig blanding?

I morgen lægger jeg ud med at montere 105 105 107,5 107,5 Kører ud på
motorvejen. Giver fuld rulle i 30 sek. tager koblingen og dødemandsknappen
og ruller ind i nødsporet. Så kigger jeg på tændrørene og kører hjem og
monterer 107,5 107,5 110 110 og laver samme procedure igen. Jeg tror ikke
jeg skal op i 112,5 men vi får se. Når jeg har fundet den rigtigt dyse, vil
jeg se om nålene et sat rigtigt ved at lave tændrørstricket igen men ved 1/2
gas

Update 3

I dag har jeg rodet med dyser og bøvlet med at få en fastgroet
blandingsskrue løs og kørt "Frøen". Jeg har først kørt med 105 105 107,5
107,5 som er et nummer større en standart. Det gik egentlig ok, men der var
ikke forskel i acc. fra 2/3 til fuld gas. Jeppe Degnbol påstod at der skulle
være forskel i acc. på den sidste drejning. Jeg tævede den en del i 3 og 4
gear på motorvejen det gjorde at jeg ikke kørte så stærkt, og den ikke acc.
jævnt hurtig så jeg kunne mærke om der var forskel i den måde den tog gassen
på. Farven på Tændrørene var lysegrå, men egentlig ikke for hvid. Derefter
fik den 107,5 107,5 110 110. Det hjalp på 2/3 til fuld rulle acc, men
tophastigheden og tændrørsfarven var næsten ens, dog en anelse mere mørkegrå
gående mod brun. Faktisk kørte den rigtigt godt med disse dyser, men jeg
ville gerne have mine tændrør mørkere, så jeg var sikker på at den ikke gik
for magert. Jeg havde ikke dyser større og min MC var skilt ad. Jeppe
spurgte om jeg ikke ville låne frøen (ZX6R fra 98), det siger man jo ikke
nej til og jeg tog en tur fra DTU til Aagesen. Frøen er ny-serviceret og
hold da op hvor gik den godt. Jeg nød turen i fulde drag. På vej til bage
løb den tør for benzin på hovedtanken, og jeg måtte trække over i nødsporet
for at finde benzinhanen. Jeg sagde tak for lån til Jeppe og gav et Dobbelt
Whopper Cheese meal som tak. Det var en oplevelse. Jeg har prøvet 39
forskellige cykler og denne står som en af de aller mest velkørende. Her
efter gik der en del tid med at få den fastgroede pilotskrue ud. Den blev
varmet, fik WD 40, blev banket på, fik mere varme, mere WD40, flere bank.
Der blev boret en ornepik i den, og efter mange forsøg kom den op og
karburatoren er nu i perfekt stand. Hurra! Med 110 110 112,5 112,5 gik den
ikke så godt. Først tævede jeg til den og kiggede på tændrørene. De var
lyse?? På vej tilbage løb jeg tør for benzin, så det var ikke så mærkeligt
Det var dog kun 50M fra Statoil, så skaden var til at overleve. Der kan
være 18,92 L i min tank kan jeg nu fastslå. Jeg prøvede igen og denne gang
gik den meget mere fedt og ikke så godt. Jeg kunne ikke se det så tydeligt
på tændrørene, ud over de var mørkebrune, men den tog ikke fuld gas så godt,
så jeg skiftede over til 107,5 107,5 110 110 som er to numre over standart.
I morgen roder jeg med en karburator synkronisering (igen) Jeg hæver nok
nålene og jeg ser om jeg når at stille på blandingsskruerne som alle kan
justeres nu.

Update 4

Cyklen kører rigtigt godt fra 3000 RPM og op. Jeg har ikke hævet eller
sænket nålene, da jeg synes den trækker rigtigt godt i mellem området.
Desværre trækker den dårligt under 3000. I dag synkroniserede jeg
karburatorerne og fik dem til at stå rigtigt godt. Jeg skruede også på
pilot/blandningskruen. Standart er 2 drejninger ud. Ved 1 drejning gik den
om muligt endnu værre! Ved 2½ drejning blev det tåleligt, men ikke helt som
før. Kan man justere mere end 2½ drejninger ud? Skal jeg så have en større
tomgangsdysse, og derfor formindske hoveddyssen? Den tager ikke gassen helt
rent fra tomgang og den trækker først ordentligt ved 2000 RPM i 2-3 gear når
den får over 1/6 gas, hvis i forstå hvad jeg mener.

Indtil videre er jeg rigtigt godt tilfreds. At få tætte membraner i
karburatorerne har Virkelig hjulpet på gas responsen. Derudover har de
større dyser gjort at den kører bedre end før over 3000 rpm. Jeg vil påstå
at den har fået flere heste ved 4000- 6000 rpm, men det bliver jo en
påstand. Det føles ikke som om der er nogen huller i momentområdet. Desværre
er momentet under 3000 forværret, men det havde jeg egentlig også forventet
ved påmontering af en racing potte. Jeg har nu ingen skrupler ved at følge
Snorre på en YZF1000 og Hylle på en CBR600F3 til Skagen træf i næste uge.
Hvis jeg er heldig bliver det så sjov kørsel at der skal en hel liter olie
med i topboxen - man er vel Yamaha kører

Update 5

Nu kører den bare godt !
Dette er en kort historie denne gang. Jeg havde problemer med at få cyklen
til at tage gassen fra tomgang. Jo varmere cyklen blev, jo værre blev
problemet. Til sidst blev jeg nød til at holde omdrejningerne på 3000 rpm
for at den ikke gik i stå. I dag holdt jeg for rødt lige foran er politivogn
med racing potten brølende lige i hovedet på dem. De stoppede mig ikke......
jeg vil have mine skattepenge igen

Der var tre grunde til jeg forventede den gik for fedt: Den tog gassen bedre
kold end varm. Her taler vi om at tage gassen fra tomgang til 3000rpm. Ved
koldstart lugtede der en lille smule af benzin. Hvis jeg lige gassede lidt
op fra tomgang fald omdrejningerne lavere end tomgang, eller den gik i stå.
Jeg skruede blandingsskruen en omgang! ind, og nu kører den markant bedre.
Den skal nok justeres 1/4 omgang, men et er jo hurtigt gjort.

Opsummering:
Penge sparet:
1000-1300 for justering + timer for at få alle skruerne ud af
karburatorerne.
Der var mange der sad fast.

Min pris:
dyser: 160kr
timer: 40, men der er indbefattet generel klub hygge og burgerspisning

Prøv det. Jeg har lært en masse og har alligevel ferie. Jeg er 100% sikker
på jeg har fået flere HK ved 7000 rpm, men er jeg utilfreds dyser jeg den
bare om

Update 6
Grunden til den dårlige tomgang var at man skal justere blandingsskruerne i
mindre spring en ½ omgang. ved 1 3/4 omgang gik den bedst. Jeg fik senere
rullet den gamle XJ og den smed 54,6Hk samt havde en pæn moment kurve.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-10-01 18:31

> Du får også lige min historie:
> Herunder er den komplette karburator beretning, ucensureret og uncut

Fin historie og ret interessant, også gode links. Synes bare ikke jeg kunne
finde noget om membranerne. Der var til gengæld så meget andet, der kunne
bruges. Der stod også noget ret væsentligt for mig på et de links du gav
mig:
'Caution- Yamahas that have the Yamaha Induction Control System (YICS)
cannot be synchronized without a special tool to seal the intakes tracts
from each other.'

Seca'en er netop en YICS.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-09-01 17:17

Så har jeg været ude for at kigge på tingene.. Jeg har holdt mig en lille
smule til den tyske værkstedshåndbog, men da den langtfra går i detaljer,
kan jeg ikke rigtigt bruge den til så meget.

Det ser ud til, at karburatorerne ikke kunne fjernes uden at løsne
luftfilterkassen, og luftfilterkassen kan ikke løsnes uden at fjerne tanken.
Jeg fjerner tanken og får løsnet luftfilterkassen.
Iflg. bogen skal man bare løsne spændebåndene og luftfilterkassen. Så skal
man trække luftfilterkassen tilbage, og vupti, så er karburatoren væk fra
billedet i bogen.. Så let går det nu ikke i virkeligheden. Jeg kan kun
flytte luftfilterkassen et par cm tilbage, men det lader sig stadig ikke
gøre at fjerne karburatorerne fra studsen til topstykket. Jeg kan rokke dem
lidt op og ned i studserne, men de sidder vist ret godt fast. Jeg ved ikke
helt, hvordan jeg skal komme videre herfra.

Er der nogen med praktisk erfaring inden for modellen, der kan fortælle mig,
hvordan man kommer videre?

signing off.. Martin Sørensen
Yamaha XS400 Seca

Fra : Armand

Dato : 29-09-01 23:44

> [...]
godt
> fast. Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal komme videre herfra.

Hæ!
Du har allerede erfaret hvorfor jeg i tidligere mail har anbefalet at
montere unbrako'er i svømmerhusene, så man senere kan være heldig at
afmontere dem "udefra"
Glæd dig forøvrigt til sagerne skal på igen!

> Er der nogen med praktisk erfaring inden for modellen, der kan
> fortælle mig, hvordan man kommer videre?

Luftfilterkassen kan oftest flyttes yderligere tilbage hvis man helt
fjerner
boltene der holder den, istedet for blot at løsne og benytte de aflange
huller!
Men uden vrikken og tålmod lader det sig ikke gøre

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-09-01 12:02

Nu har jeg fået det skilt ad (med en del hiven og sliden). Heldigvis er
gummistudserne stadig smidige og ikke blevet hårde som det sker for mange
andre.

> [...]

> huller!
> Men uden vrikken og tålmod lader det sig ikke gøre

Jeg havde fjernet alle bolte og luftfilterkassen var kun holdt af stellet,
men stadig kunne den ikke flyttes ret meget.. Nå, men det gik og jeg har
fundet ud af, hvad str. dyserne er:

Venstre: Ø132,5
Højre: Ø122

Dvs. de er begge to ca. 5 større end std. dyserne, som var hhv. Ø127,5 og
Ø117,5.
Er det ikke ret meget?

De tyske mål er Ø132,5 og Ø130,0, hvorfor kører de med større dyser som
std.?

Jeg tror jeg lader det forblive skilt ad indtil jeg har fundet ud af, hvad
jeg vil gøre med det. Om jeg skal skifte dyserne eller ej.

Der er forresten ingen studser i bunden af karburatoren som man kan montere
en slange på. Der er bare et hul, og når man løsner skruen, løber benzinen
ud den vej.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 30-09-01 22:24

> Dvs. de er begge to ca. 5 større end std. dyserne, som var hhv. Ø127,5
> og Ø117,5. Er det ikke ret meget?

Tjaeh :-/
Str. springer ikke med ét # af gangen; men snarere 2,5#!
Dette falder også i hak med str: 127,5 og 132,5!

> De tyske mål er Ø132,5 og Ø130,0, hvorfor kører de med større dyser
> som std.?

Måske for at matche en droslet (27 HK!) knastaksel bedre :-/

> Jeg tror jeg lader det forblive skilt ad indtil jeg har fundet ud af,
> hvad jeg vil gøre med det. Om jeg skal skifte dyserne eller ej.

Fornuftigt nok - Og brug nu tiden til at finde dig 16 stk unbrakobolte
til erstatning af krydskærvsskruerne også!

> Der er forresten ingen studser i bunden af karburatoren som man kan
> montere en slange på. Der er bare et hul, og når man løsner skruen,
> løber benzinen ud den vej.

Forældet lort!
Og derved fejlede jeg atter på 400 Seca

Svømmerhøjde angives, og checkes, også ved at holde bunden i vejret på
den åbne karbunade og måle højden imellem svømmerhusets pakflade og
overkanten af svømmerne!
Find målet et sted og check det!

Hvilken karburatortype (nummer!) er det forøvrigt (eks: "BS 32 F"!)?

- -
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-10-01 19:56

> Tjaeh :-/
> Str. springer ikke med ét # af gangen; men snarere 2,5#!
> Dette falder også i hak med str: 127,5 og 132,5!

Så kan jeg nok regne med at de begge er justeret to størrelser større end
std. Jeg har desuden lige snakket med en jeg kender i Fredericia, der har
samme model cykel, også med Motad 2-1 udstødning, og han mente at han kørte
med std. dysning, og det har aldrig voldt ham nogen problemer.

Jeg vil lige smutte ned til forhandleren imorgen og købe nogle std.
størrelse dyser. Så vil jeg (især i starten) holde skarpt øje med
tændrørenes tilstand.

> Måske for at matche en droslet (27 HK!) knastaksel bedre :-/

Det giver en noget billigere forsikring, men kan det passe at mange af deres
cykler fra fabrikken yder 27HK? Ud fra hvad jeg læser rundt omkring i blade
osv., ser det ud til at rigtigt mange modeller er droslet til 27HK dernede.
Jeg kan forstå, hvis de går fra 35HK ned til 27, men et spring fra 58HK til
27HK er da ikke småting, som jeg har set med nogle CB500. Den må den da
blive noget kedelig så.. Der må være rigtigt meget at spare i forsikring,
hvis det skal kunne betale sig.

> Fornuftigt nok - Og brug nu tiden til at finde dig 16 stk unbrakobolte
> til erstatning af krydskærvsskruerne også!

16? Skal jeg skifte skruerne i toppen også (over membranen), eller vil du
lige pludselig have, at Seca'en skal være 4-cylindret?

> Svømmerhøjde angives, og checkes, også ved at holde bunden i vejret på
> den åbne karbunade og måle højden imellem svømmerhusets pakflade og
> overkanten af svømmerne!
> Find målet et sted og check det!

Jeg har desværre ingen skydelære, så det er nok lidt svært at måle præcist..
Det må blive en anden god gang.

> Hvilken karburatortype (nummer!) er det forøvrigt (eks: "BS 32 F"!)?

BS 34

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 01-10-01 22:05

> [...]
at spare i
> forsikring, hvis det skal kunne betale sig.

Tyskerne benytter et todelt kørekort á vores, og det skærer koldt og
kontant
over ved max. 27 hk, hvilket er grunden til det store antal 27
Hk-droslede!
Næste spring over (op til:) 27 Hk, hedder (op til:) 50 Hk, hvorover der
ikke længere er loft, hvilket placerer en 58 Hk's CB 500 i den absolut
dyreste
forsikrings-klasse sammen med de vildeste sportsmaskiner, og derfor ses
de
meget ofte droslet med i 50 Hk's-klassen!
Samme sag er baggrunden til at den ellers velkørende 60 Hk's GPZ 500 S
stort set er erstattet af den 50 Hk's ER-5 ("ER" - For: Europæisk
(forsikringsbetingelse)?)
På samme måde har et stort antal mellemklasse-modeller betragteligt
mindre end 50 Hk, hvorfor mange ikke ønsker at betale for "hele gildet"
på f.eks. en 43 Hk's model, og derfor vælger at drosle sig ud af den
dyrere og ikke fuldt udnyttede klasse, og ender derved i 27
Hk's-klassen!

> 16? Skal jeg skifte skruerne i toppen også (over membranen), eller vil
> du lige pludselig have, at Seca'en skal være 4-cylindret?

Du fik mig ikke!
Det var en udvidelse til at dække membrandækslet også!!
Hár du ikke allerede haft dit mas med krydskærvsskruerne i svømmerhuset?
Tag dog al maset nu hvor karbunaderne ligger lige i hånden på dig og
udskift dem i toppen også!
Husker du at smøre gevindene med molykote også er den helt kringeling
for fremtidig skruen dér!!

> Jeg har desværre ingen skydelære, så det er nok lidt svært at måle
> præcist.. Det må blive en anden god gang.

Selv med en skydelære vil det blive et pejle-arbejde ved at man flugter
hen over toppen af svømmerne, hvorfor en fin linial og måske også en
tydelig (ny) tommestok vil kunne bruges til at erkende sværere
misjusteringer!

> BS 34!

For BS 34 på Kawa Z 1000/1100 er nævnt 18,6 mm målt til højeste punkt på
den rundende flade!
Svømmerhøjden er mere relateret til karburator-modellen end den motor
karburatoren er monteret på, hvorfor dette mål skulle kunne bruges på
Seca'en også!
For BS 38 (på XS 500) siger Haynes: 22 mm svømmermål +/- 2½ mm - Og det
er jo tæt på målet for den mindre 34'er, hvorved man kan se hvor lidt at
det svinger karburatorstørrelserne iblandt!

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-10-01 18:07

> Det var en udvidelse til at dække membrandækslet også!!
> Hár du ikke allerede haft dit mas med krydskærvsskruerne i svømmerhuset?

Nej, de var faktisk ret ligetil at få skruet ud. Jeg kunne dog ikke få
skruerne i toppen ud uden at risikere at ødelægge kærven.. Så dem fik jeg
ikke skiftet. Jeg har desværre ingen slagskruetrækker. Jeg tvivler også på
at det kan lade sig gøre at skrue bundskruerne ud uden at afmontere
karburatorerne. Der er faktisk ingen plads når de er monterede på cyklen.

> For BS 34 på Kawa Z 1000/1100 er nævnt 18,6 mm målt til højeste punkt på
> den rundende flade!

Den rundede flade? Mine svømmere er flade i bunden, hvis det er det du
tænker på.

Men jeg har nu fået den ud at køre igen.. Jeg havde et lille problem med den
ved at der slet ikke var strøm på den når jeg tændte.. Jeg har efterhånden
fået kigget ret meget af ledningsnettet igennem for at se om jeg skulle være
kommet til at hive nogle stik fra hinanden eller noget. Det viste sig, at
hovedsikringen ikke sad ordentligt i holderen, så når jeg flyttede den 1 mm,
så virkede det lige pludseligt. Jeg burde nok få sikringsboksen skiftet
ud. Holderne i den er ret rustne, og sådan en kan vel ikke koste alverden.

Jeg kan umiddelbart ikke mærke den store forskel i kørslen, udover at det
føles lidt som om, at den er en lille smule langsommere i acc. Det kan dog
være indbildning, nu er det også en uge siden jeg sidst var ude at køre på
den. Topfarten virker som det samme. Om en uges tid kan jeg se om
benzinøkonomien er ændret.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ksa

Dato : 29-09-01 09:08

Armand jeg kan godt lide at du er begyndt at skrive Co i stedet for Co2

Og Martin du skulle nok tage at gøre som Armand siger.

Ksa DUC.900SL

Fra : Armand

Dato : 29-09-01 10:17

Ksa <symbio@zybermail.dk> skrev i en
> Armand jeg kan godt lide at du er begyndt at skrive Co i stedet for
Co2

Hæ!

For først lige at revse igen: Både C-for Carbon, og O-for Oxygen,
skrives med stort - Små bogstaver skrives kun ved to-bogstavs
forkortelser af et grundstof, som f.eks: Ar for "Argon", der er en
svejsegas akkurat som CO²

Til sagen:
Det er rigtigt nok at målingen drejer sig om CO.
Jeg har nok misset en gang eller to; men det var da ikke mig at den
seneste debat derom gik på :-/

Med godt lune.
Armand.
(daglig bruger af mængder af Ar til svejsning af Al for at få noget Au
på kontoen)

Fra : Ksa

Dato : 29-09-01 16:06

Jeg bøjer mig i støvet og erkender mine fejl

Ksa Duc.900SL

Fra : Armand

Dato : 29-09-01 22:49

> Jeg bøjer mig i støvet og erkender mine fejl

I modsætning til mig (der snakker udenom), mener du?

--
Armand.

Fra : Kenneth

Dato : 30-09-01 12:23

> I modsætning til mig (der snakker udenom), mener du?

...du får ret & han få rå :)

--
Venligst
Kenneth

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-09-01 22:03

> [...]
> skrives med stort - Små bogstaver skrives kun ved to-bogstavs
> forkortelser af et grundstof, som f.eks: Ar for "Argon", der er en

Hæ, jeg kan da også revse
Det hedder CO? (altså sænket 2-tal, det med tegnsættet laver nok rod i det).

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Robert

Dato : 29-09-01 22:58

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en meddelelse
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Hæ, jeg kan da også revse
> Det hedder CO? (altså sænket 2-tal, det med tegnsættet laver nok rod i
det).

CO i anden ? hehehe ) hvor mange er det ?

Robert
VMX1200

Fra : Armand

Dato : 30-09-01 00:27

> [...]
> Hæ, jeg kan da også revse
> Det hedder CO? (altså sænket 2-tal, det med tegnsættet laver nok rod i

Nu du lige nævner rod i tegnsættet: Hvorfor skriver du så CO? - ??

Og: OK jeg var for hurtig til at benytte min "Alt-0178'er" !

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-09-01 18:52

> Nu du lige nævner rod i tegnsættet: Hvorfor skriver du så CO? - ??

Det jeg satte ind var skam et sænket 2tal, men den holdt altså ikke

> Og: OK jeg var for hurtig til at benytte min "Alt-0178'er" !

Det går nok

Fra : Niels

Dato : 29-09-01 23:57

Prøv lige først at checke dine luftfiltre.
Mvh
Niels
Martin Sørensen <demolitionREMOVE@laxity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9p2sb4$465$1@news.cybercity.dk...

Fra : Steffler

Dato : 30-09-01 10:32

"Martin Sørensen" <demolitionREMOVE@laxity.dk> wrote in message
> [...]

<Snip karbunade snak>

Hejsa Martin..

Det første jeg ville gøre var nok at købe en Haynes manual
til scooteren.. De gennemgår hele karb tingen i detaljer. Selv
på en åndet cykel som min ZXR750R er der et afsnit over
de flatslides der er skruet på den... (Og med billeder

Mvh

/Steffen

Title Yamaha XS250, 360 & 400 sohc Twins (75 - 84)

Make Yamaha

Model Yamaha XS250, 360 & 400 sohc Twins

Covers
UK XS250 248cc 77 - 81

UK XS250SE 248cc 80 - 84

UK XS250C 248cc 81 - 82

USA XS360 358cc 75 - 77

USA XS400 392cc 78 - 82

UK XS400 392cc 77 - 80

UK XS400SE 392cc 80 - 83

ISBN 1 85010 248 1

Book No 0378

Price £14.99

In Stock Yes

begin 666 motor¬bikes.gif
M1TE&.#EA]0`>`.;_`/\``/<``.X``.8``-X``-8``,T``,0``+\``+<``*\`
M`*(``)T``)8``(P``(4``'\``'<``&\``&8``%T``%8``$P``$4``#P``#0`
M`"\``"8``!T``!4```P```0``/\%!?\("/\-#?\5%?\='?\A(?\F)O\I*?\O
M+_\W-_\Y.?\_/_]$1/]*2O]-3?]65O]:6O]>7O]F9O]O;_]W=_][>_]_?_^&
MAO^,C/^4E/^7E_^>GO^FIO^OK_^WM_^]O?^_O__&QO_.SO_6UO_>WO_GY__O
M[__W]____P``````````````````````````````````````````````````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M`````````````````````````````````````````````````"P`````]0`>
M`$ '_X!(@H-#.3 G(0"*BB"-CH^0D9*3E)66EYB9FIN<G9Z4*#$Z0X.EIJ>H
M2#"+K(N/IR*.(J><-SNW+I^9J4A'0;F.I3:-I3&ZDA3)RLL4"B 4$9,*% ?'
MUI0LO-I(K=VO@S%$@C>"0S&EC32EL2 RI2,@XN..1X,XCD:#.B VI3SLDTH5
MX4%0GJ 4Q ;=2'AJF*,9I8#X\!&D%(E*!SY<B/2!@Z,-'QQ!^+"@$8<.D I\
MR !"P(</%!@4N)8IVS93W5K1W,FSI\^?0*VMN#F(2(N<`((J7<JTJ=-'+HH0
M38745;!3)D"@0/4(A9!3.F+U.\7#T8UZI8:P<#06"0]R2/\<1HKHR-T@>""$
M,41B;.B@'HY,`#EU[U+&C9 @- "!`(*'#Q @@!A9TE&""ALV5$ `:8&%S!6<
M+24U=5!51E<%&2.-1 B(<X,<?1T4Q""2&8U8"RKK0N#@044:M45RB2B*O0OS
M@A,A=1!"$+.1$)DAP^ .2X<Y>FP$4B3)1A0^B&ZTX,,$$ X^,'B$X,.#IA6G
MGO;VM+[]^_@UQ2<:Y.CI_ `&*.!.+OQ6VBE#E%#5@ PVZ& G6QU82B(+IC;(
M=8WP0,LF!LD%U$W!-2*11,8HIUI/!Z1X0 ,KJ7C `),YX @'(35"V8./X""A
M(/-](X@//X+P6P_HY#;($3WL%U?_*/D(TD,,*[Q6BA \-(F$$6*AXJ&/J0R!
MEXEQ[46#08#)-@@0**00G0S8:<31!C/6.-EW(&2D`8P@%$#C3 1\@$$`C0Q
M(YY S2)ACQ;&`-L@+RQ*' @0#<).I(+$TB$^]F JR#UP"5+<(#X\8B6&>H%I
MBFN-4(K$#3:PVJH--EQ$27:0? "G27+>",(''D3F:V0R-A) `A%D\)('A :E
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M0,*W.A3]B @NT&"##$K+`C0\*="0."1I*3JF18TP;0([[((PPL]!@X WK'QG
M0BLEW;%=&<01'DHUF$W2`((Z5Q8)0@H-FQ($".->V(BUJ #35G1;6AA$SB@`
M&:2ZSII@99E:U4Y7FX@]TM&<9,]Y^DA^8O#2>^#Q>H'VD"VEJO]\JPLCR!$C
M# *[IR#X974CQDO7"-="#H)J"NP.)\AT`6ES!)O(`U/#F#<[RK6/$-![TT=R
M1:?P&. 1##!/G13&'@@DZR>\(]_+P!0##<4."3J8%C]DYZBLT*]4\1A$68;3
MN;F<2196*DRI>!&N$6[C<9$8G2/0QAT&5J9L9+M5`@1VL E<$"AU<UCYP)&^
M=X@0?X/ #0CV,X3YG<D$\(@?$6(!K?<-YU/4-E)2<&?Y%!Z5(#A0%$2X2
MK."-SZE7]':(K])9KX>1( ",!$ `0#5"`.%9S%)21Y2XB0V-FY*2W3R7Q+\X
MPH.Z`\&R3G$$I7W1$C>1BQE/E#4$,C**%40P6@[M);TZ?H `IFN$`0#&&1 8
M8$]Y`M@#03" "WR@E4NQ2R%79PT1L" &+XAC)$Q 3*=II5$L$.7$1N "1:W
MF)08``1.)Q*"#2 "T& ,!&;BB )$X (7B `J'Y& "8!S`KAL"B2W\;"GN?.=
MFF@D*MH)SWK:$Q)-9&?)K'+/?M9S/\X31" ``#OS&>RIJX--',8P5I,F+<$L
M&%-<4&\4!J+E22<H`C' 'P9B0HKYAB"!ZR&3'@(]70W$8W @48\$TJ1I[<0`
MX^*:D/Y6Q!0J\(QB2:*Y-M.R=6UI$Q%!!9C8Q3<SP:)GN9$AFT*XE4F=$ `\
M.%J/("(PZK21>FP<"'AZ5#OW>,M_S@(0*'<R-;S,AH 301M$N)>(#3[Q(=G#
MWLI"0;>\Y0*2NE&?]"BINH+\X6AQ'(B,$D&G#(12("; `UO42 &'$&U@KES?
M10A"@9$-05A$6J5^>&"8AR13(%/;`QK629BS93!M*ZME(2%D2XA,`E60F,2]
M'@*TB2T9J#<?!(X71^0U<D8L12C$@S#U`Q%+PC!6*3& [S9Y-:VT1YRT:MY
MG)D(A::$`A>,B"QQ&4_.3(*##]F$W"Z4B$W("UYR0V0B(A$,:+"T-_$1*)\&
M408L<*&=$\&#4#%'!X*5(:2P^@,8#B@ZC40"%AWTC-TB,8NG' @6KX'()681
MC&#,XJ01"44NNIJ+FQ['H5HIW_#6RM:J+!0E:FVK7.>ZD3$"CJYXS:M'Z'1$
%@00$`#L`
`
end

begin 666 curve1.gif
M1TE&.#EA/P`'`+/_`/____\0$/\``/<Q,>]*4MZ<I=Z,C-:MM<[.UL[.SL[&
MUL[&S@```````````````"P`````/P`'`$ $1E#(20,Q)RW-M^_@)X;D2$T$
MXBULZ8[P6Y[34"ALK,M[G]""PZKE*_)>"Z!D8-#DGM"H=$J=`@,&5:?*[7I9
*0$-N^RV;-Q$`.P``
`
end

begin 666 blank.gif
M1TE&.#EA)@`A`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````F`"$```(BA(^IR^T/
>HYRTVHNSWKS[#X;B2);FB:;JRK;N"\?R3-=A`0`[
`
end

begin 666 0378.jpg
M_]C_X `02D9)1@`!`@``9 !D``#__@`2061O8F4@26UA9V5296%D>?_L`!%$
M=6-K>0`!``0````R``#_[@`.061O8F4`9, ````!_]L`A `(!@8&!@8(!@8(
M# @'" P."@@("@X0#0T.#0T0$0P.#0T.#!$/$A,4$Q(/&!@:&A@8(R(B(B,G
M)R<G)R<G)R<G`0D(" D*"0L)"0L."PT+#A$.#@X.$1,-#0X-#1,8$0\/#P\1
M&!87%!04%Q8:&A@8&AHA(2 A(2<G)R<G)R<G)R?_P `1" #L`+0#`2(``A$!
M`Q$!_\0`N@```00#`0``````````````!P,$!08``0((`0`"`P$!````````
M`````````0($!0,&$ `"`0(%`@(%!@@+!@<!```!`@,1! `A$@4&,1-!(E%A
M<10'@3*R([,5D:%"<G/3-1:QP5)B@C.C)#1T)=&20V-D-N&B4X.31";P$0`!
M`P$%`0P(!@,!`0`````!``(#$2$Q$@0%44%A<9&Q(C)2$S-3%('!T7*BLG,&
MH4*2TC058B-#X8+_V@`,`P$``A$#$0`_`*WX8X%:TIA[9W+V=S#=Q =R%Q(H
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M8IFQN;5I`.(&ZN\@WYNH!IC=>@(P:=IVNVVJQALHE!T"LCD"KN?G,?:<#N+;
MAN?,Y[1EK%[W*\H'\A&+'\-*865UB.=T]&%K(&E^*O2EB(<^R4R\VC8P7
M5K>!O*MYCJ"/DQH'U8+7+ML&X['.L:@2V_U\5!_(!U+\JUQ!?#I$>+<&= V<
M0%0#X/Z<*/6&OR4F;[.V)P:8\76(`.*F_L2;GVNR[Y\%K" 6UVW6JB5IX?+C
M5?3\F"SO%C)-N^R2PV^J*&:1KAE4:54J*%\..0Q1#8MQ(C0$0/0A17I[,<1K
MS28`(;9K^?T.>6VV;U5S&I-)C'9]Y_ET>=AV(._CQJN?\6+[\/=L4BYW69 :
M_405%?YTA'XAAE\0=L%O?0[C"FF.Z73)04'<3_:M/P8N-U.,Y\Y'#:!TZV%X
M%2VBL#.,.9.7I=^:OYKZ45.)QJN,/X\:SQHJVMUQ:OAZ?]>;_+R?PKBIBM*X
MMGP\'^O/_EY/X5Q3U/\`@YGZ97#.?QI?=*N?-?\`M7<ZBOU8R_IK@ /\XY4]
M6#+N>_;/NE_+L^[;BMG84+2(OF!6-#/JE8?DN%'3('RTKAFNR\!&V!KO<+2W
MW"6,OW5+NP--06C-VE4@?E+TSKXXL?;NG393)GMZ!TKNT#1:6@M `=OV+$R6
MM1Y1CX^R=)5U:@TV!7NR']QM1_R8OH# KY7_`-P7_P"D'T5Q;]KWFRL[Z#;+
M3>(]YL9D7L2JP9XL] #GVY4)KZ,5#E9__0[A^D'T5QC9'3Y\CJ4L4U#BB+VN
M;T7-+@I:3())7N'5-GI"@_RL9C7CC,;BVJ+2_-SP7>%ZCQNSZFAD`]G<; GM
M(HI[F*&XD,44C!&E5=975D#H\<\32[)-;7<^V2W\HNK18^Y:V[ ,SR'S"#6Z
M!PBD$TS).6*FHZ<[.PB)KPRCPZI&*X&R\;5QST;)6",OP$''<76='UJYSV:2
M\RDO[@A(-OM(Y-;G2H=M2KJ)Z>)Q/;9,\]G&TD\-S,M5EEMSJ0L/1Z,J8$J6
M$5Q%<%KZ<2PNL<AG4HA+3")8CJ;5KT$O3P`.%Y-F%EWI_>IDV^+2.]$R/W'>
M3LC1VG*^6A+5-1BA-]OOEC8TSBK&,8WF5 :RM=W=))523)L<&L=-0M#6-YAW
M-G#570;<+/G27* B.]MI9/\`W% 5_P"(_+ALG-8EV&XFE93ND+- L?34Q)"2
MT] 45/K&*%=QW%GN,ME<7+UMI6A>8%C0*VEF45KT%:8EHN-0S*+I;AUMS$LM
M).VCG7-V4\S/VQJ^=2M1TQV;H;9,`S#^U,;8VB@PFD1=8;38X$ \"ZNRL(#'
M3OQ6,#2!2N&M!Z:HIV1=[.V9B69HHRS'J25!)Q4MLMGMKC?MU[\5K-/<R6UI
M-<,%0%7+.?\`^]&*G<;=<VT#AKJ=;E(6NA"2540I,;?2WFJ'RK3IX8W8['/N
M.T3;@DDLDJ2%(K<"H9JH`1J-376:L,EIYNN.4.@R1]JT3 B6A(P?E:[%2_=7
M)F48QKSVPPO<&GF[]:<"+<3QW$*R(RRQ2+\Y"&5@<C0CJ,5OBNVMM>X;U94H
MB2QM%ZXV#,GXL#[9K*XW*?M=^2"W04>1-349LHT"@@59OQ5.']CLMU=-'#'>
MR17<D,-U*"6T"&9^V,P=19 P:F(1_;\C8IHFYBK9P!0LN+'!P/2]"1R;8FRQ
MF>QP;7FFRVH-A5^WB>XBWK8H8Y&2.:642H"0' 4$!AXTPXY&&&P[CEF8' ^7
M`LN;>X,E@]I<2RB^!-J96TNK"0PE2:D#S+U!Z84;;=[;N(TQ;23&L9F:LKJ@
MF9(T;,LJD$@C`/M]P.7(E'^BE:,Z?/+]NPT3&18.R/;-'9WU%":.)/L1%VF'
M[ICV_;!<P(J0GWF!W F:>2C@JOJ-1A7E.V?>6R7,04F6(=^&G74F=/E6HP-K
MS8KR*YK'<)*@`=KAI #']4LY[N9*T5LO3A/;XI;G=8MLN;R91-*L"RP/W%U,
MP4-74 5S\,2.@RC,,G&8`D:[$3@Z3\6(W.W:I^3!<,PV<$M_V'F[]39511QS
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M/J[:=U\V+ 5;3\WRXJ?*Q_\`H=P/_,'T5P58X8I;6V65%<(L;(& (#*HHP]!
M&!9RO_N"_P#T@^BN,7)ZE)G]1DED&'#$6M8+FM#QN[I.ZNND1B.5[1;S#;Z0
MH+QQF,\<9C;6VLM[N:RG6YMCIFCJ4<@$J2*:EKXBN1\#A:/?[V,(KK%<*BHB
MBXB63*-BT;$MF2FH@&O3+#-LJX;DC+PQV:N_9L=TF@\*EYN0[A/;B"80O]8T
MPF:).YW'?6SZZ?.)\?1ECH<@W!I ](1'I(%L(D$&;=W5V@-.K6-5?3B)4&G6
MHQUF/_' 2=I4>QBNP-W3=M3R6^GFGCN6H)T.MI0*L[ZS(7DU5U,2WX,/#O\`
MN&L%1"D0!'NRPIV2682EC%33JU@-7$3498V,\1J=J1B8:5:#2ZH3^3=KZ:W:
MVFD#AR=4C &4JS=TIW/G:2_FIZ<*V&_;CMT216K(.V7[3O&KL@E $JJ6'S7
M\PQ&TRQK!B-:U*1BC(PEC2":TI95.K+<K_;I.[8SO Q()$;%5-*TU 9&E?'"
MZ;WN4<:(DU&C*D3@#ND(W<1&D/F*ACJ .(T8W3!4[4W1QDU+03M(V)W-N-Q/
M/%<2",=B@AA5%6)0"7TB/YM"Q)/IKAR>0[DY;4ZU_P"&= K%Y.S6$G-24 6N
M(K.F9QF7AGX8*G:@Q1F]H-+!8I'[ZOQ(SLR.)".XC(K(X[8@TLOHT#"*7T\=
M\FX1%4N(Y!*A50%#*:BBC*@ITPVIX8RGCA5.U C8+F@5%#9N;$]M-XW"P4):
MRZ%687(4@$=Q05SKU!!S'0XX&Y7@C$6NJ ZLP*U[@GK7\\5PUZG&>W!4[4=F
MRM<(J;;D[N=UN[JW]WE*=LR&9]*A2SG4=34Z_/.+%\.OVY+_`)9_I+BHD9=,
M6_X=#_7)O\L_TDQ1U7^!F/<*X9MK6Y64- '--RMW.LN)[E^8GVBX`9S>OKP>
M^=FG$]R/7RI]HN (,W%1XC'+[1_A3?6/R-4=$_CR?4/RA>F(/\/#^C3Z(P*.
M5?\`<&X?I!]$8+$(I!$/YB_1&!/RK_N"_P#T@^B,8GV__+F^F?F"S-,[]_N'
ME"@O'&8WC,>K6REMMGM;>^AFNRP@0EG[:J['(T $GES/CX8FK??^.H$$MA21
M#*9&6.-E?N.CU4'S#)2H!) &(SCUK;7V\VEK=KKB=FU1DTUE5+*E1_*8`8LD
M6T[;<P0-<V"6M]+"+N:!0RA8X)RLE$8U4/'U]F+#`:647#,NB#P)`\F@Z)I?
MB_\`579;K83%*(;8JYC"Q%E<D-0ZBU)::]5/-2E/R<1H:W]WTE'[X.3ZAH*G
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MZ3XCK@#'`UJ$W9J)S2VCR*;;3AYPIPJ%GW;8[E^W):?5"99 PC520+<QDN4*
ML09:,5U#+$=?R[3)#&MC$T3KJ,A*M4DDY5,C`+TH*5'I.+=]R[48[IX[2)IP
M0UD@U".5C:=X``DD*35POI%,:M=EVZ=-N+6*)'2,7(E5EEU/`[ZJ@E)59AJR
MS7 6..RW>4&YF%E"!( T75LNV*"LMYVN*.!;JT5S';-#+2)*N_<9EH:CJI 9
MB*XX?>-OGLIK::'ZWW>.**58T5VE4,S.[*0`NMO0:@#$Q]T[=#8175A:IN4Z
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M3?Y=_IICG<=CC2#='M;7N/6SGM1 #)HCF#&14*5JH84KZL*?#O\`;4_^6;Z:
M8S=7:6Y#,5ZAY5+,3-ERLQ;N-Y0#ZU:N>?\`:6Y_F)]HN *H^L'M'\.#WSH%
MN*;BJ@L65 %&9),BY8#MSQV[M(1=]V*5%9 T<>O6`<R2K(* 4SSQ7^U96,R<
MC7N +IW ;_-:C1I&-R[PXT+I#3B"] 1Y11CT*O\``,";E7[?O_T@^B,%I/ZM
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MLF9]N.GX9RB4AI?>W95,:ED9B$.145DR'JP:A@?_`!2YU/P^SL+>R8)=[B[*
M)B QCCC U,H.5233/!Y!OC2?!^U UO,]6/B52'">2C3077D(*_5MD5% 1]9E
M09#'9X=R@K&I-V5BKVAH:BUZZ1W,J^K#CA/Q'W6;DUOL6\W/OEIN2_W.X95$
MB2D5524`JK4IGT.#$,'D!=VTGP?M0=;S'49Q(*1\-Y/"RO#[W&R JC)&RD*>
MJJ0^0]6$SP?D# *\5RR@DA6B8@%NK4U]3XX.&-8/(-\63X/VH_O,Q?@9Q((+
MPGD,64<=R@KJHL3#.FFN3=:&F,/#.1D(ICNBL9!C4Q/12.A4:LJ>K!NQHX/(
M-\63X/VH_O,QU&<2"1X;R4Z]279UC2]8G.I:UTMYLQ7/&WXAR9U <7;!5,:@
MQR$!#U45;YOJP:<:P>0;XTGP?M1_=YCJ,XD%X^)<GB%(_?$``6BQR :16BY-
MT%<2G%]DW+8;^2[NK.ZE5XC&%C@:M2P:OF(]&"F1A-L<I]*BFB=#)+*6O%#3
M`+/TI/UB9[7,<QE'7TL5&Y1-N&X;'=6>W[;?>]R:#"3#I 9'5ZZM65*8'#[1
M\19-2SVU^\<F4B$DAE/4'/.N#X17"3#"R6CY3)QF*(%P+L59*.()`%AIO(R^
MK.@86-AC<":U=5QKO<2KYWM(XM4EA?*$6K$VS9!1F>N!KR65)M[O)8SY)&5U
M)]#(K#+V'!<W#_!W'Z*3Z)P'-ZK]Y2>I8OLDQEMT?+9#,-= 7DR1OKC(/1<V
MZ@"MZ0\/D>X-PT;2^NZH[QQF,\<9BTMM2/&_VM![1])<')3F?;@&\:_:T/R?
M27!O5NOMQ>R5\G".1>?U[OHO=*<H:X54X;1DG"J,2<7EB%.1C=<):L=!L-)*
M`X'7Q=X'=\SVJUN-K ?<MM9VC@)"]V*0#6BDY:@5!%<$,&N.@<"$%?AGQ+D:
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M$F1A%P*X58G"3'"33*_7^YW-?_1D^@<!G>OVC)^9%]DF#1?_`."N?T,GT#@+
M[U^TI/S(OLDQEY_OXO<DY6+<T/I2\"CL9C/'Y<9BLMY2/&OVM%\GTUP;E K@
M)\9_:T?L'TTP;4'4^O%[)7R\+>1>?U[OH_=*44=:854#'"847/%Y8A78IUQU
MEC0H!CH#$DEL8[&.0,=C+ A8!@>_$'XD;=QVU]QVN[67=I& K;Z)NQI92W=#
M'2-2U ]&.]_XSS7DF\WEH^[>X<;!0P+&`'D#*-2D1%7;2U1YV ]N%[7X1<(A
MM3;W5DU[(Q!:>>1E:HSH@B*A%)\`,"+.% UX]R^(W(;B<)*;F9GD`@#&&(TJ
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M%5.BMVV<JFWV^L[_`&6V`M[R9[6YO;A6,<,:)W%[9JJM([9$8NEO)-W)+>X*
MF2/2RN@*AE:M"5)-""I!%<!;X4Q[MR/>-]W2Q,=OLLX[;QD#278AETH*>9:5
MU:1@OV4-Y;2DWCK)'H2&.7/6P0DZV'KU8:#12)IC@C"A&6.2,"22:F$F&%F7
M";#"33#</\'<Y_\`"D^B<!K>_P!I2#^;%]DF#/?J/<[G]%)]`X#6^#_4I/S(
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M)["ZN]:/6.>*2)"&0@J\;*5\0>O48N>P\EBFXL-Y90+>WJVYQ(,P0"B4`S"I
M(WLHPQRGC?(&AC\&%P<=\#<72&1K"[$,56D<%5-[/M5YQU+;;^.2RW*0F.:\
M>%5I*S,!(2HIIJ*TKX#!56XO[BW+I!&$8$+J8UT]*TI@#<<^*7W-R*]0PK=[
M?>-"'>"M2ZQB+NQUK1#3YN#AMNX37UA%IM)+?N+YQ)D(U/4&M"33I08ZTM!J
M1?9PKF39<.%05K>[C<;^LCM)%%%+[JT))".-&LG0:U(ZU'ABV$XTT41<2%%[
MBBBO0:@.F1Z],;..<41CQU>78WEPKN5W%*20/PT:&X6AMF\N2<)-A1L),<=5
M!,[_`/P=S^BD^@<!G>Z_>,OYL7V28,U\?[G<?HI/H' 9WO\`:,OYL6?_`+28
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M</O$<R20F5HXU!\X`S#,OY-:X;*Y!KG7P(-#B2YHN<1GY#Q"\6YV^Z)MVI[Q
M93YPRJ/Y6D^5O0PS&"J_Q:X[#&'FM[P$`:@L:$ TSH=>8'IQY0$A/5WI[?\`
MQPJMU,M C$ =*FO3TUP6;Z%Z8W/XY<8L]OEN+6WN9;O-;>VE01AVI\XMJ:BC
MQ. GOG-^0<TW2)=WOVAM78]N"'RQ1"A(HN5?:3BHR2R2G6Y+-Z3C7;8J"<1(
MJG78K3/M/'8E62XW,3/0]P-*&:M2!I"5/0#$;L;"'D\+;<Q,*S.86(.<5&IJ
M!_F^G$9!9SSN$AA>5CD`BEC^(8G+2W.RQ3S7=([^>,P6]O4:T5\GE<"NGRY
M'//$'7%N*I<*`<*Z1'GM=2@:02>"VBA+RYGNFUW%79:JCGKIJ2!7%^^$>YQK
MN-WL5ZH>POHV,ZN-2]MJ1RA@<J4*M[5Q0KQAK"I4!1F?6>F+5\,^.;QOV^/]
MS2K#/;1.[-)_5E64J4<^`>ND'P.>.BYB]6SE/PZNX-\W&6"2&""2;NA((F^I
MC;S@J11%7/PZ8-?$-YCW;:D35]=:*D3AF#,5`HCU'\H#KZL5'<.%V.ZP;G-O
M$\PN+>S,5Q!&YJS6Z:D;NFK!64)J`IJSQ-\2V^#C-S/L42".V8)<68IF89A4
M*6ZGMRZES](P%/<HKF:8Y.,)QR3^'#27+83;'9/IPDV$FFNX`^Y7/Z&3Z!P&
MMZ(^\9*^"Q?9)@RWS?W.Y'_*D^@<!C?/VG)^;%]DF,O/]_#].3YF+<T/I2\"
MCZ^;&8UXXS%9;ZEN)U^^$(]"T_\`ECQ9N4V_)FV'<6NW7WG<S%;1[4B"6 ,'
M!659:L11`=5>N*UQ+]L)[%^VBP7;NPAO]'=D=!'6G;(%=61K4'%W(BV7></E
M7GM<-)V;[?6@7NFV\LW:>6TMK\75QMQ%SVA$D4*L6,4>?F-3F57T8UR:QW'A
M<>W2;W>P75]+&6F)D'O434\J!H#%,%-<W8,!2F+=SC>-L^&]F\.PL\N^[FYG
MK<OW$@51H]X9``#2E$4Y5SP"(;?>^2[C*UM#<[K?2DM*^EYI&_G-2M/EQ> .
MU8I*M^YG:=]V"XO-J+3;IKC][=HO,059^UJ5$#D4^?0$TSP/1IKYJTP2ME3>
M^'\>W831-9W<P::*CCN*(D8*XJ"0QH1@>Q/5Y8[BA[HH6(S!!# J?#I0^
MK$E$INND_.;2/2!7_9CME@H2DI+#,*R:0?EU'#Z6;92$C%O.-"D,0Z@EB:FN
M6=.F(UB&8L!0', =!ZL`0G-I%/<S"&#2'])Z9Y?QX[N1-;RM:NH,L9*.ZM4:
MB<J4RRZ8=;%;1R7:^]+IB9:J['3GJ%"A].)"^AABW*VC<&2'N$Y5-1D216G6
MOIR.!"538;Z[[*Q73!90=2=Q@(Z Z5?7058^C+/"]AP[=X;NQFDACN();E(Y
M4EJ *,M5<^*M7JM<.X;ZWN+B=]N66"V#K'##<49JA?/J)_G'\&+/8WN]7(%E
M9K [VS+<`S!="Z:^8@>8^&0&&*743]*BN5)<6?%[OCIX]:0>X744K;S9YL1(
MS$1RM(NLU$@`H:>K%L^#O']WV>-KN*WT7VZ6J7%K+/,HMQ;,Y5I'A34\A5@I
M5<NOA@>;_P`FW3?)SM$Q6*&:Y#NT7E5VH$4L*+Y10$ ],>F6VDV^V;8^RE6N
M=JA2.T!("3PA%22W=O!9`H(;P8 X#O(43O>VIL]B_;G%+J":&YO;EJ SLK/W
M96Z#7K=?0*C#S?;FPBV^SY##/&T%M2,W$;!E:"2BMH(-&*,`P SRQ#\SFV#D
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M`)8T45)/@ /'`8XF:;LG]#[:+!3Y!=/:;#NMRGSXK2=U(ZU$;4Q=R-\WO#Y5
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M9X;V[$SO!?M)IE1=':HJ.%J@-76C=<6:'8K/90R7ME!=7]T`VX+IRU-YB%((
M((/CUKB2ON.VTEA%N(!NK4GLI"1I:*@#A7 &@L*D:B,Q3$L/&FAQ!!+-) -:
M,)"U2: '2V1SH*_@PZVVZEV[<I;P0>]1)$2\`- 23EJ92^0TBM<7#8N(6QN8
MY5F#1";4;=JDA%8ZEKGGI96]&*QNRS;*TT4#,GO$K)(*YD$FJB@Z4P83>BJL
MMAPC;.8;IM.Y-'[L&,T.ZPP@*#IC+1S)U%2Q`/LP2N)>\;5'+L5Y33MZZ1<`
MG01'D7(;YFI:,5Z8JO!8=PVZ6PW#<'!]]!@$2U 4'RZS[-(7UT.+!NFXK&V^
MW=56,.+(.<Q5$B$I_ ''R82-Y"KXD<W@3D*R):++>=MAJ+4,<14BV1P*J^?U
MI##+PQ=>-R7_`"KB]A<G^[;I&!>0R2Y+(T0,4W09I/&*],!38[-N:<REN+YC
M[JQGO[YQEIM;=3(5]554(/;B_P#PVY/+/=!561K-`D2$C3'$\8.FW49UUH6I
M0CUC$:T-5(6^I0%UNW)=EY%-L_%57;K%[E1$>TM*R^<*9)5:E:D`^(Q8]D7G
MO,([R8)M^\;;;%8Y+'=D1&E?S!A#+&@*GR=2PSQ=.7[O8;C9W?&9K=Q=Q)!=
M171"Z=&KZF93\YZ+Y6'A7&_ALL>V;=)ML]PCW+R/(A4%=2O))* -7B-=,!I5
M%M*H/<DX3!*+FZV.TGVS<;)>YN7'+JK31KXSV;Y]Z&OB.F(OAO*K[CFXIN=J
MQ.@A;ZU_)G@KGE_*'4'TX./Q,W+;;*/;'5P.003";;F0J)EC4$S*Q;(0NN3:
MLJ9X"',+.RM[NSY-L@"[7NX=^TH(6*>-M%S `<].K-?4<.NX4!>DAN-MN>S-
MN%D_<MKFV>6%_2K(2*^L=#@3;T3]Y2_FQ?9)AQ\)M^,VS[OQZ1BPM(I+FT)-
M2(Y%(=/D8@_+AKO/[2E_-B^R3&7G^_B&QDG*Q;FACG2\"895QF,_AQF*RWE+
M<3SW=/Z'V\6"ARJ+N\7WF,+4FRGR]B$X&'$A_K$?K,?VT6#5-:)<V\UK(/).
MCQ/['4J?X<7<E?-[P^5>=U[OX_=7DC9PESQ?=K*1NW%'=6]Q*U0"%I(@S."#
M<[3N_*..[3=<;NDGN]OM%M;6W]XCCG$0JDJM`RKKUCHWB/#%'V?;Q9<CW?B.
MXGM^]]VQ#= )HGU1-\I6GRX(FR[_`,&N+&/;]UMY;3<]MCCM[NBZ2SQTA[D:
M@M4'2&-!D,7BL5!W=-HW79;QXMQL9[&4,=*S1LN7J+C/&06Z)+)[S+-9JL3N
MSK&Q.:DQJP\I"N]%KTSQZ/@>QN[0FRWSNV*O[NUONL?=@$I%>U_>%*AM/@,0
MV]?#>PWEFGO-MUNR@+<[/<::*.GU$_<0C+H*8=4D`+5;9KF-;QG$.I0Y2@.D
MD5.?3+U8)EI)+L.VW^WBXBNC`87V^B!'FAU:G$; G6J&M3GGUPWOOA7<V\K>
MY7\0I51%N4;VDP!RR<=R$D#QU##9_A_N&T1IN-UNUM;I:M5EF2:1$J <C"DB
M/4-^2<\-"MUQ'!N^[W:6NX3+D;B2<JX10P#:0VH`D:O 8L7W<D$=O90RR2S7
M,8:2:2M,Q1"5.0)"U].*CQSD.TM;/8P;R)G64:OO!-",5Z-!$:9$_P`MJT\,
M7.UGR%^URLMP`0:$%6_)T@=.I%/7AU4DD[1<=M9EN&,\[J'6)&T:!J [E!5J
ML3IKZ!AO;6=KR&]5+A-$5A*;N:[4TCC&@%LBJZF4,!G7S4Q&[G%>[[OB[3M\
M;/<Q:+>ZET$L`?K&+24H030*M?3B6W"_VRUE'%K6X588Y =^OHQJ&H9]I#XJ
MAK7TG#K04276R<DN+?E>Z7=\O:VK[L2\VVWK_P`*VD:".-!3-I'8#+KAUS!K
MC;OA[)->#3=7*SO+I_\`6>*623/\^1@/9B$XCL5WS+?[?=EC>#9-IA2T1Y*@
M7+QR-<:QX%5D8$#T@8*'-..66^<6O-OF#A(()9+=8VTDND;:`WI%>H\<10O/
M/PVL4FX[S&<S+;N]K!8I.YHJ":0EJGPKH Q3DO9[75=;1.UJENT<G8[C*SLC
M>25EKH<@T! Q9.%[C=V?&N56EF%[\R6Y&O3I`U,K%M?EI0D9X7VKB%ENUP)E
M9A;0*NJ-5?233R*LS)&KFH\Q`.(DTO3 K2BOG*[JYWG@EGR_9F*W5E&!<:*$
M]BX`#(:@_P!3+X>C%:X'RRXW2Z&T[HR0WT=7@N/F,V@:CJ6E-0'2G7$[QK?[
M#8;*.#?K:/:[*52EO;S3(ZW"$F*9@J^9`9%KYQU.*MNM[:;Q\0K.?9^W=%^P
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M#E48=0E:G")'$@CB18XU%%10% 'J`R&.J @ALP<B#X@]<(]Y3T..@^"J2\P[
M%ML.Q?$G<^*[G]7:7SS69).FFH]VW93X$Y >W%V^&, MAR+@-\P^_K*Y-W;3
MR>9IHJ!!I9LR`*'^EAK\=N+SQW%GS7;0RNI2&]=/R'0U@E^7YOM Q#S;C?<H
MM;'GO&'[/+-D"Q[C;**=Y%&?EK5E85R\15? 814QO*3Y!Q>\FLMSVVP6""3<
MYH9=P%Q'YR]N21HD&::ORLC7Y3A'BO"[/8;I-TNEB6]B215[3,8U#L6U,7_*
M53HKD*8EMEYA+S;F&UQ;I$NVQ7$!B:S5_GRHC3R58@'5FB@>`)'7!-W#B6SW
MFTWVV&$*+N%XFF8DLI8>5P?#2:'$0";%+$T6D6I;8;>U?9X#Y+F*Y'>)(#*=
M7A0CP I@,_$1-JVB;EL^U11PQ>[VVVLL2*B^]7)[DRKHI73&HZU()Q(;)\2;
MO9MN;BUK9R;CR&5F7;"M&@[C'1,9&J"$216D&6:D8&?Q`W2%6M^-6EQ[V+!Y
M+C=;T&HN=PF.J9ZCJ$^:,2W HVU)2?POV^2]Y7!I6J6\4T\A]"QQ,W\-,73>
M!_J4WLC^S3$C\#^-20[-O')[A*>\02VEI49D!2\KCU5"C$?O66YS^R/[-,9F
M?[^'Z<GS,6[H72E&\%'TQF,_V]<9BLM]/.,MIW-3UZ'^T0X.HR)P`-CFCAO=
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M'YK*^*SC3\IF_"=Q*,7C-ZGY;T]F'D.QR(5U:V(\,QAT/B!L1^V'];CL<
M^V'T2?AA_6X/-94?]6?J"7E<UX3N)+0V4R9 4'HP[%G(1G7$?^_NP]0)#_\`
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MIK%;PNLSA$[:J[J:L N7FPZWGX9[+<R/)M.ZO#&U2L-Q`#I]0=)3_!BLS_##
M=$/U%S!,OAFRD_(PP_-Y7QX_U-1Y7,>$[B2VZ<ZV_;K-]KX;;/"7B$,V\7%/
M>G0`*5CI\RH'7$9P7@^Z<WW9+6V!2SB8->WC"JQH3GF>K'\D>.)K9/AJ/> ^
M^R/[N#4PVVG4U/Y['+\&#9L.\[#L-BFW;;926MNF?;BB7-O%G;75F/I.'YS*
MW=O'^MJ9RN8\-W$K3'MMIM&P':MO3MVMI:O#"GC14.9/B2<R?3@%[W^U)Q^9
M]FN"_<\NVV2UGC6*X+O&Z*.V,R5(`KJP(=[_`&I<"O0J#0@YA%!S&*&;FBDG
MB[)[7TCDKA(=2I9L6OHD4C'2]HTMJ+*J/QF-8S');JKQ8DY_CQK$C']PT/>]
M\K7RZ.U2GKU8Z_\`SG_7?V.-(77+0Q'J'\/:HS&8E/\`\YX^_?V.-C]VO^O_
M`+'#]",1ZCOA]JB_#&QGUSQ*#]VO'W_^QQTG[M]P5]^\.O9IB))V(Q.ZCOA]
MJBSF!4G+&PX"^4D'Q'@<2A_=NO\`]VM<Z=G&-^[>7^-KZNSZ,1V5"6(V58?A
M]JBE`J.M>M<=5;5F#EG3U8E$_=^HI[[2AK7L],=)^[VD_P",KE2O9K3Y,!)V
M)%SNH>,>U1R(5#&E13K7T^S">=?+6M>O\6)=/W>IE[Y_98V?N'S?XRGY7]5B
M%M38HXG5/,/X>U1Z%G0]?*:@4_VX54%2<Z ]"<22_<>GR^]4\/ZK&C]S5'^*
MKX5[6.97(N=;S2!PCVJ..L-7*GAA4>%1GAXWW1X^\_V6.A]U>'O-?#^KQ$J)
M<>KR)E4`9XP#QP]/W5X>\?V>,_TS_J/[/$5&IZI_!,^IIZ/3C=,^@P['W;7_
M`.Q_9XP_=OAW_P#R8$5.P_@FH'AA09#"P^[Z&G>KZ]&.O[EX=[_R8B5$D["D
1,9A?^YU_XM/Z.,Q%*N\O_]D`
`
end

begin 666 line1.gif
M1TE&.#EAD $"`)'_`/___Y65E0```````"P`````D $"```"&HR/J<OM#Z.<
4M-J+L]Z\^P^&XDB6YHFFZHH5`#L`
`
end

Fra : Steffler

Dato : 30-09-01 11:24

Undskylder dybt at det kom med som attachment.. Min fejl

/Steffen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-09-01 11:47

?

> "Steffler" <steffen.hansen@dba.dk> wrote in message

Hvordan kan det være, at jeg ikke kunne se den meddelelse?
Jeg kan kun se dit svar:

Scooteren?
Nå, men jeg har kigget overalt efter håndbøger til den, og der findes ingen
haynes til dohc udgaven af XS400. Jeg har kun den tyske, som ikke går
særligt meget i detaljer.

Ja, ejerne af SOHC'erne kan være glade. Det kan godt være, at mht.
karburator er de meget ens, men det ved jeg faktisk ikke.. Jeg har kigget i
bogen til XS400 sohc, og umiddelbart ser motoren ret forskellig ud. Det vil
være lidt en skam at bruge 200,- på en bog, man ikke kan bruge til noget.

signing off. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 30-09-01 22:23

> [...]
> forskellig ud.
> Det vil være lidt en skam at bruge 200,- på en bog, man ikke kan bruge

SOHC'erne er vidt forskellige fra Seca'en, og vistnok en grundig
(licenskøbt?) kopi af Honda's CB 360, så manuals derom vil ikke hjælpe
dig en papand!

--
Armand.