Optioner - kurser og handel
Fra : Christian Sønderup

Dato : 28-09-01 21:48

Er der nogen der ved, hvor man kan finde priser og evt handle optioner,
futures..!

Christian

Fra : Johan

Dato : 29-09-01 12:06

> Er der nogen der ved, hvor man kan finde priser og evt handle optioner,
> futures..!

De fleste større banker, burde du kunne gøre det ved.
Evt. http://www.optionsxpress.com/ sp, er en amerikansk udbyder.

Men det er også lidt efter hvad du vil ind på? Ønsker du at handle OTC
optioner f.eks. over KFX? Eller lidt populært sagt amerikanske eller
europæiske (vil anbefale amerikanske). Vil du handle optioner på Nasdaq?
Råvarer (phlx.com)? Eller hvorledes? Men tror du kan finde hvad du vil på
optionsxpress.com

mvh

Johan

Fra : Christian Sønderup

Dato : 29-09-01 12:18

Primært ønsker jeg at finde kurser på danske optioner. Der er vist mest gang
i OTC-markedet, så har jeg noget valg..?? *s* Om det er europæiske eller
amerikanske er for så vidt ligegyldigt, men det er jo nemmere at
administrere europæiske, men generelt er det begge typer, jeg går efter..!

Jeg har været inde på optionsxpress og ønsker egentlig mere en dansk
udbyder, som nævnt før..! Men kan jo blive nødt til at "nøjes" med en
udenlandsk.

Johan <tcr480@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9p49t8$mfb$1@sunsite.dk...

Fra : peter herzberg

Dato : 29-09-01 14:23

Danske optioner er meget illikvide - frarådes.
Svenske optioner er meget likvide.
Via fx www.teletrade.se eller www.nordnet.se kan du handle svenske optioner
for 97 SKR=75 DKR pr handel,
inklusive USAoptioner for 25$ inklusive indexoptioner i NAS, DOW og S&P500

Svenske optionspriser kan du se via www.stockholmsborsen.se med 15 min
forsinkelse eller via abonnement i Teletrade med kun 1min
forsinkelse(gratis)

Nordnet.dk er på vej med svenske optioner.

Fra : Christian Sønderup

Dato : 29-09-01 15:40

Jeg takker for informationerne....

Lige en rettelse..! Danske optioner på børsen er meget illikvide (stort set
nul), men de handles faktisk i meget større stil udenomkring fondsbørsen..!

Men det ser jo utroligt billigt ud ift danske forhold, bortset fra at man
også lige skal regne valutausikkerheden med..!

Christian

peter herzberg <cfp2682@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9p4huk$2afo$1@news.cybercity.dk...

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 02-10-01 10:33

"Christian Sønderup" <chsonderup@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved, hvor man kan finde priser og evt handle optioner,
> futures..!
>
> Christian

USA via Datek, Sverige vha. Etrade(?)

Optionshandel i Danmark er en røverkule fordi hele omsætningen ligger uden
for markedet.