Farver giver flimmer på TV-out.
Fra : Jakob

Dato : 28-09-01 21:33

Efter nu at have bøvlet nu godt en uges tid næsten hver aften med at for
TV-out til at virke er der stadig et problem.

Billedet på TVét flimrer så man ikke kan læse tekster, jeg har afprøvet alle
de gode forslag jeg har modtaget også dem fra denne NG.
Bl.a. opdatere driver og installerer TVtool 5.5.
Jeg er kommet frem til følgende:

- Flimmeriet holder op når man skruer helt ned for farven på TVét, i s/h er
billedet helt roligt.
- Hvis man i TVtool 5.5 under TV format skifter fra PAL til NTSC bliver
billedet også roligt men så er der ingen farver på og jeg kan heller ikke få
disse frem.
- Har prøvet med 2 forskellige fjernsyn for at udelukke at det var i
fjernsynet at fejlen lå.

Er der nogen der har foreslag til hvordan jeg kommer dette problem til livs?

Jeg kører med et Yuan GeForce-2 MX-400 3 kort med TV-out, og bruger NVIDIA
GeForce2 MX/MX-400 Driver version : 4.13.01.2181

Mvh.
Jakob

Fra : Madsen

Dato : 28-09-01 22:20

"Jakob" <jakob@NOSPAMEsnaps.dk> skrev:

> Billedet på TVét flimrer så man ikke kan læse tekster, jeg har afprøvet alle
> de gode forslag jeg har modtaget også dem fra denne NG.

Og det er uanset hvad du ser?
Sender du signalet igennem videoen? Husk på at der på dvd-skiver er
noget der hedder Macrovision som netop forvrænger farver og billede
i visse tilfælde. Det kan ikke være det der snyder dig?

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Jakob

Dato : 29-09-01 15:38

Ja det er uanset hvad jeg ser. Indtil nu er jeg kun nået til skrivebordet og
her flimre det, men som sagt ikke i sort/hvid.
Er der andre gode forslag?

Mvh.
Jakob

Madsen <madsens@whomail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bb4e947$0$80691$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Madsen

Dato : 29-09-01 18:30

"Jakob" <jakob@NOSPAMEsnaps.dk> skrev:

> Er der andre gode forslag?

Ikke fra mig desværre.
Har ikke disse problemer med TV-out, men der er ikke samme
grafikkort vi sidder med, så det er jo ikke til at sammenligne.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Jakob

Dato : 29-09-01 15:38

Fra : U.S. Callesen

Dato : 30-09-01 13:52

Hvor langt er det kabel du bruger ?? S-video eller composite ??

Fra : Jakob

Dato : 30-09-01 17:00

Jeg har købtet DVD kit med Scartstik, 15m S-vhs kabel og 15m lyd´kabel.

Mvh.
Jakob

U.S. Callesen <usc@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bb7153a$0$80739$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Henrik V!

Dato : 01-10-01 09:07

Med et S-VHS kabel bliver farve- og lyssignal sendt på to separate
ledninger. Det kan være, at dit grafikkort er defekt, sådan at niveauet på
farvesignalet er alt for højt. Har du inde under skærmens
egenskaber ->avanceret defineret, at du bruger S-VHS?!? Hvis softwaren
"forventer" du bruger en S-VHS -> Composite adapter, kan det være, at
signalet får et andet niveau?!?

/Henrik!

Fra : Jakob

Dato : 01-10-01 16:49

Ja jeg har været inde og sætte den op til at det S-VHS der skal bruges.
Skærmkortet det har jeg også tænkt på, selvfølgelig er det en mulighed at
det kunne være deffekt, men så skal den være det næsten fra fabrikken da det
er helt nyt.

Jeg er blevet opfordret til at prøve at installere TVtool 5.5, når man på
denne så skifter til TV-mode er der kun s/h signal på tvét.

Mvh.
Jakob

Henrik V! <dj.dreng@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9p97tl$giq$1@sunsite.dk...

Fra : Jakob

Dato : 01-10-01 16:51

Jeg er også blevet opfordret til at sætte kryds i, Noninterlaced, men denne
kan jeg ikke finde, er der nogen her der kan hjælpe med det.

Fra : rba

Dato : 08-11-01 11:33

Hej Jakob.
Er du sikker på at dit fjernsyn understøtter s-vhs, for hvis ikke er der
ikke farver på.
(har selv erfaret det) Da jeg så fik købt et composite kabel, var det
iorden
Hilsen Rba

http://www.kandu.dk/