Olieforbrug
Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-09-01 20:04

Hejsa,

Er der nogen der ved hvad olieforbruget typisk er på et oliefyr når det
kører? Altså - hvor mange L/time drikker sådan et normalt husfyr der yder 18
kW eller deromkring...

** Lars

Fra : The Evil Twin

Dato : 28-09-01 22:40

"Lars Knudsen" <lkn@galileo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der ved hvad olieforbruget typisk er på et oliefyr når det
> kører? Altså - hvor mange L/time drikker sådan et normalt husfyr der yder

Det står på dyssen i fyret
typisk 1.6 - 2.0 liter i timen

Hilsen
Torben

Fra : Lars Knudsen

Dato : 29-09-01 13:02

Torben,

> Det står på dyssen i fyret
> typisk 1.6 - 2.0 liter i timen

Ah.. Smart! Tak for hjælpen!

** Lars

Fra : Calle

Dato : 28-09-01 22:36

Hej

Det kommer meget an på hvor stort et hus det skal opvarme, samt hvor godt
det er isoleret & hvor meget varmt vand man bruger.

Calle

Fra : Lars Knudsen

Dato : 29-09-01 13:02

Hej Calle,

> Det kommer meget an på hvor stort et hus det skal opvarme, samt hvor
> godt det er isoleret & hvor meget varmt vand man bruger.

Nej For det var når det kører - så er forbruger imo nok konstant uanset
huset...

** Lars

Fra : Dan Andersen

Dato : 29-09-01 19:36

Som angivet i et svar står det på dysen. Hvis du således kompenserer for
trykket får du det reelle olieforbrug. Hvis du ydermere sætter en timetæller
på fyret (tilsluttes nemt i kontrolkassen) er det blot at gange antal timer
med dysens tal. Så har du det rigtige olieforbrug.
Da jeg havde oliefyr bestilte jeg altid olie efter dette tal - jeg pejlede
aldrig tanken - og jeg løb heller aldrig tør!

Se endvidere diverse beregninger på min hjemmeside under knappen
Energiberegninger - kig også gerne på brug af regnvand

Dan Andersen, Boks 109, 3060 Espergærde
Tlf.: 4913 5555, Fax: 4913 3455, Mobil: 4011 4555
Hjemmeside: www.dbamott.dk
Se også flg. sider: www.regnvand.dk - www.agenda21helsingor.dk -
www.tandlaegelyngby.dk - www.cafezugarbaby.dk -
www.bastetogbundet.dk