Newbie - Please Help -
Fra : Thomas Sejr Jensen

Dato : 28-09-01 17:26

Hej NG
Jeg er lige startet på at lære Java, da jeg gerne vil være programør om en
måneds - men inden at jeg bliver det, er der altså noget jeg ikke lige
forstår.

1) Hvordan kompilerer jeg JavaScripts til JAR-filer, og hvordan laver
jeg hjemmesider med disse JAR-filer.

2) Hvad er egentlig forskellen på ASP-sider og Java-klasser, de virker
meget ens.

På forhånd tak

Thomas

-------------------

Hey send en mail hvis I ka' bruge en programør

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 28-09-01 18:03

Thomas Sejr Jensen wrote:
> 2) Hvad er egentlig forskellen på ASP-sider og Java-klasser, de
virker
> meget ens.

ASP er Active Server Page (noget Microsoft) og skulle eftersigne være
noget bras.
Java kommer oprindeligt fra Sun og er noget bedre (efter min mening).
Jeg tror ikke der er nogen sammenhæng mellem ASP og Java.

Det skal lige siges at jeg ikke kender noget til ASP personligt, men
ovenstående er hvad jeg har hørt fra folk som programmere i ASP.

Mvh.
Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Henry Vest

Dato : 28-09-01 18:15

Thomas Sejr Jensen skrev:

Øh, er dit indlæg seriøst ment?

> 1) Hvordan kompilerer jeg JavaScripts til JAR-filer, og hvordan
> laver jeg hjemmesider med disse JAR-filer.

Det gør du ikke. Javascript har ikke noget med Java at gøre, og hører
ikke hjemme i denne gruppe. Jar-filer er flere Java-classfiler pakket
sammen til en fil, altså ligesom zip-filer.

> 2) Hvad er egentlig forskellen på ASP-sider og Java-klasser, de
> virker meget ens.

Hvem siger det? ASP er Microsofts måde at lave serversidescripting på.
Den tilsvarende Java-teknologi hedder JSP (Java Server Pages).

/Henry

Fra : Jacob Klinck Pederse~

Dato : 28-09-01 19:23

Henry Vest skriver:

> [...]
>
> Hvem siger det? ASP er Microsofts måde at lave serversidescripting på.
> Den tilsvarende Java-teknologi hedder JSP (Java Server Pages).

JavaScript har ikke noget med Java at gøre. JavaScript er et scriptsprog
der afhvikles på brugerens maskine. Java er et objektorienteret
programmeringssprog.

ASP er scripts. Styrken i ASP ligger i, at man ved hjælp af disse scripts
kan få adgang til ActiveX komponenter.
JSP er Sun´s svar på at kunne lave dynamisk indhold på hjemmesider. Her er
det Java der ligger bag, som jo er et objektorienteret
programmeringssprog.

Når en bruger klikker sig ind på en hjemmeside der er lavet ved hjælp af
ASP, startes der en ny proces op til denne bruger. Dette gøres for hver
bruger der klikker sig ind på siden. Det kræver jo noget "computing" at
starte en ny proces og dette er en ulempe.
Derimod startes der ikke en ny proces for hver bruger når der klikkes ind
på en side der er lavet ved hjælp af JSP. Når en JSP server startes,
startes der en proces hvori den virtuelle maskine (JVM) "kører". For hver
bruger der klikker sig ind på siden, startes en ny tråd af JVM. Det kræver
ikke nær så meget "computing" at starte en ny tråd, som det kræver at
starte en ny proces, så det er en fordel, hvis man har flere tusinde
brugere på sin hjemmeside dagligt.

Venlig hilsen
Jacob Pedersen

Fra : Niels

Dato : 29-09-01 20:47

Thomas Sejr Jensen wrote:

> [...]
> forstår.

> Hey send en mail hvis I ka' bruge en programør

LÅL LOL LOL LOL

held og lykke