Tip til folk med Givi-tasker som fylder.
Fra : Jakob Barfod

Dato : 28-09-01 08:48

Hej.

Et fif, hvis du er træt af, at dine Givi-tasker, der hver især fylder så
meget som et køleskab og som ikke lader sig stable, fylder irriterende meget
på dit kollegieværelse/dit værksted/din lejlighed når de ikke sidder på
mc'en:

Gå ned til din pusher og køb Givis reservedel nummer "E115F", som er et sæt
med låsebeslag magen til dem, der sidder på siden af dit Wingrack. (Det er 3
dimser i alt; selve det midterste låsebeslag + de to små "svampeformede" rør
+ tilhørende bolte & møtriks). Dem skruer du fast på en solid træplade
(mindst 20 mm tyk, idet et par møtrikker skal forsænkes i pladen) med samme
indbyrdes placering som på Wingracket. Træpladen skruer du op på væggen, og
vupti: Du har dit eget "Wall-Rack". Her kan taskerne hænges op, og det har
yderligere den fordel, at der skal nøgle til for at tage dem ned. Det
betyder, at du kan hænge pladen op et offentligt sted; man skal bruge vold
for at få taskerne af uden nøgle. Jeg har eksempelvis hængt den op på
køkkentrappen uden for vores lejlighed - og der sidder de fint.

Omkostninger i alt: 1 sæt reservedele (E115F) pr. taske à kr. ca. 70 + 1
stk. træplade nede fra tømmerhandlens restbunke + skruer til at hænge op
med.

Voilá.

--
Jakob (som er glad for sine Givi-tasker)
GSX750F

Fra : Morten Dahl

Dato : 28-09-01 09:39

"Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
meget
> på dit kollegieværelse/dit værksted/din lejlighed når de ikke sidder på

Kanon ide TAK!!

Endnu et guldkorn fra denne gruppe
-
Morten Dahl

Fra : Jakob Barfod

Dato : 28-09-01 10:06

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> skrev i en meddelelse
> Endnu et guldkorn fra denne gruppe

Jah, jeg blev også helt stolt, da kæresten roste mig over noget vedr.
motorcyklen, jeg selv havde fundet på

--
Jakob
GSX750F

Fra : MIC

Dato : 28-09-01 10:14

Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote in article
<9p1ehe$4hg$1@sunsite.dk>...

> Jah, jeg blev også helt stolt, da kæresten roste mig over noget vedr.
> motorcyklen, jeg selv havde fundet på

Heh, ja jeg skal være heldig hvis jeg får et misbilligende blik og en
hovedrysten...
Jeg kan selvfølgelig bare lade være med at falde af så ofte.

--
Mikkel

Fra : Morten Dahl

Dato : 28-09-01 11:18

"MIC" <MIC@mail.Sonofon.DK> skrev i en meddelelse
> Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote in article
> <9p1ehe$4hg$1@sunsite.dk>...

> Heh, ja jeg skal være heldig hvis jeg får et misbilligende blik og en
> hovedrysten...

Tjae, jeg skiftede min til en yngre model, det løste alle problemer (altså i
mcén)

> Jeg kan selvfølgelig bare lade være med at falde af så ofte.

øhh, kender godt problematikken. Det der med at falde er der ikke nogen
husholdningsmodeller der er glade for

-
Morten Dahl
- nu med årgang ´80, ´98, ´97 - de to sidste af slagsen man gerne må låne ud

Fra : Morten Dahl

Dato : 28-09-01 11:21

> Tjae, jeg skiftede min til en yngre model, det løste alle problemer (altså
> mcén)

Der skulle have stået IKKE mcén.. tastefejl længe leve..

-
Morten Dahl

Fra : Jakob Barfod

Dato : 28-09-01 10:19

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> skrev i en meddelelse
> Kanon ide TAK!!

....og hvis man bor i nærheden af Århus (gør du ikke det, Morten?), kan det
ligefrem betale sig at køre forbi Givi-importøren: Jysk Motor-lager på
Dollerupvej 3. De har nemlig Givi-delene liggende på lager, og de sælger
også direkte til private.

--
Jakob (ikke i Århus men København)
GSX750F (ikke i København men Stenløse)

Fra : Morten Dahl

Dato : 28-09-01 11:14

> [...]
> ligefrem betale sig at køre forbi Givi-importøren: Jysk Motor-lager på
> Dollerupvej 3. De har nemlig Givi-delene liggende på lager, og de sælger

Tjoe, men nu skal jeg først have indkøbt de problematiske sidetasker (og
cyklen de skal sidde på). Men sælger de også tasker/wingrack direkte til
private? Ellers må man jo finde en MC-relateret biks der kan købe dem,

evt. xtremebikes.dk Mads? kan du ikke forhandle touring udstyr, passer det
ikke lige ind i din geschæft?

-
Morten Dahl, i Vejle
GSXR600&750 begge i Viborg

Fra : Jakob Barfod

Dato : 28-09-01 12:48

> Men sælger de også tasker/wingrack direkte til
> private? Ellers må man jo finde en MC-relateret biks der kan købe dem,

Tja, det ved jeg faktisk ikke. De var flinke mht. reservedelene, men om de
også sælger hyldevarer...? Nå, under alle omstændigheder sparer man nok ikke
en bondegård; importøren sælger jo nok ikke under vejl. salgspris.

Næh, hvis du skal købe Givi-tasker, kan det med fordel gøres via i Tyskland.
Du sparer nemt flere hundrede kr. pr. taske.

--
Jakob
GSX750F

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-09-01 13:12

> Næh, hvis du skal købe Givi-tasker, kan det med fordel gøres via i
Tyskland.
> Du sparer nemt flere hundrede kr. pr. taske.

Jeg sidder lige og kigger i kataloget fra Louis, og kan det virkeligt passe,
at man ikke kan købe Wingrack'en ved dem? Jeg kan kun finde taskerne og
monteringspladerne.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 28-09-01 18:34

> [...]
> cyklen de skal sidde på). Men sælger de også tasker/wingrack direkte til
> private? Ellers må man jo finde en MC-relateret biks der kan købe dem,

Det tror jeg de gør. Sidste år købte min nabo både Givi topbox, en vindskærm
samr styrthjelme ved Jysk Motor Lager.

Allan Bojesen

Fra : Søren L Hansen

Dato : 28-09-01 10:50

Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote in article
<9p19vf$d7r$2@sunsite.dk>...
> for at få taskerne af uden nøgle. Jeg har eksempelvis hængt den op på
> køkkentrappen uden for vores lejlighed - og der sidder de fint.

Og så kan man jo have løg og porrer i dem om vinteren

--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Jakob Barfod

Dato : 28-09-01 12:44

"Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en meddelelse
> Og så kan man jo have løg og porrer i dem om vinteren

Sejt. Det havde jeg slet ikke tænkt på!

--
Jakob

Fra : Pein

Dato : 28-09-01 21:31

Søren L Hansen skrev ...

>Jakob Barfod wrote...
>
>Og så kan man jo have løg og porrer i dem om vinteren

Eller de guldkorn, som Jakob åbenbart besidder

/Pein