Varme håndtag. Efterår. Motorcykel. Blå fi~
Fra : Jakob Barfod

Dato : 28-09-01 08:08

Hep.

Da vi var forbi "die Stadt der Ersatzteile des Motorrades" (dss. Hamborg) i
sommer, var jeg rigtig, rigtig tæt på at købe nogle håndtag med varme i hos
Louis. Emnet har været diskuteret flere gange her i gruppen, og det måtte
lige være noget for sådan en som mig med tendens til blå fingre.

De var på tilbud, og jeg lod kun være med at købe dem fordi:
1. De lignede noget billigt lort
2. De ville fylde i bagagen de næste 3 uger.

Men NU! Er det efterår, og jeg forudser, at fænomenet
"blå-fingre-og-smerte-under-den-varme-hane" kunne finde på at indfinde sig,
lige så snart cyklen kommer tilbage fra Lydmuren. Derfor:

Hvis jeg skal have et ordentligt sæt håndtag med varme i, hvad skal jeg så
købe?

Jeg har selvfølgelig set på dmcn.dk under "Anmeldelser af produkter"
(http://www.dmcn.dk/tmakro), men der er ikke hjælp at hente.

Gode idéer?

--
Jakob
GSX750F

Fra : Peter Wodskou

Dato : 29-09-01 07:48

Jeg har med stor fornøjelse benyttet et sæt varmehåndtag på en MZ ETZ 251.
Fabrikatet var OXFORD, og håndtagene blev indkøbt for et par år siden i
ENGHAVE MOTOR; prisen var ca.800 kr. De har fungeret upåklageligt, og da jeg
ligesom du har tendens til "blå fingre" giver jeg dem en del af æren for, at
det har været til at holde ud at køre om vinteren. (Resten klarede et godt
gammeldags køretæppe!)
Hilsen
Peter W.

Fra : Jakob Barfod

Dato : 02-10-01 10:59

"Peter Wodskou" <wodskou@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> det har været til at holde ud at køre om vinteren.

Hej Peter.

Smider du ikke en anmeldelse med karakter til dmcn.dk?

--
Jakob (blå fingre)

Fra : Per Pedersen

Dato : 29-09-01 08:15

Jeg har selv lavet varme i håndtagene på min GS´er. Det er lavet af to
varmetråde på hver 5 watt og to stykker krympeflex med lim. Der til skal
selvfølgelig bruges en kontakt og en sikringsholder men det er lykkedes mig
at lave et sæt for ca 200 kr.

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen

Fra : Buck

Dato : 29-09-01 11:44

jeg overvejer nøjagtig der samme, og har kigget lidt på priserne rundt
omkring.
Man kan få et sæt varmehåndtag i tyskland helt ned til 39,- DMark. Dvs. ca.
160,- kr.
Der findes forskellige modeller og mærker til jævnt stigende priser op til
129,- DMark.
Jeg kan ikke umiddelbart se forskel på mærkerne, så jeg har tænkt mig at
satse på de helt billige.

Lad mig høre hvis du gør nogle erfaringer...
buck@sol.dk

--
/Buck
CB550F1 ´75

Fra : Jakob Barfod

Dato : 01-10-01 08:57

"Buck" <buck@ehj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 129,- DMark.
> Jeg kan ikke umiddelbart se forskel på mærkerne, så jeg har tænkt mig at

Spændende. Links? Billeder?

--
Jakob

Fra : Buck

Dato : 29-09-01 11:45

Iøvrigt fås den optimale virkning nok bedst hvis man monterer sådan nogle
plastik "vindskærme" på håndtagene som man ofte ser på offroad maskiner.
Men de pynter jo ikke just på en gadecykel. :o7

--
/Buck
CB550F1 ´75

Fra : Jakob Barfod

Dato : 01-10-01 08:59

> Iøvrigt fås den optimale virkning nok bedst hvis man monterer sådan nogle
> plastik "vindskærme" på håndtagene som man ofte ser på offroad maskiner.
> Men de pynter jo ikke just på en gadecykel. :o7

Hæ. Om efteråret ser jeg alligevel ikke så køn ud. Nærmere lidt hen i
retning af en sort Michelin-mand, så det kunne måske være en mulighed.

Er problemet ikke snarere, at skærmerne er beregnet til at sidde på cykler,
hvor styret er væsentligt mere oprejst/vandret end på en touringmaskine? Jeg
spekulerer på, om de overhovedet vil skabe læ for fingrene, hvis man
monterede dem på min...

--
Jakob
GSX750F

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 02-10-01 08:34

> [...]
> hvor styret er væsentligt mere oprejst/vandret end på en touringmaskine? Jeg
> spekulerer på, om de overhovedet vil skabe læ for fingrene, hvis man

Jeg kørte en vinter på en XS850 med et stor Pichler kåbe og sådan nogle cross "vindskærme". Det
virkede fint, de kunne være i kåben, men kors hvor så det ud! Men der var andre detaljer (farver og
smudsprocent) ved cyklen der gjorde, at det ikke var det man først lagde mærke til.
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 01-10-01 14:16

Buck wrote in message <3bb5a82d$0$51380$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Iøvrigt fås den optimale virkning nok bedst hvis man monterer sådan nogle
>plastik "vindskærme" på håndtagene som man ofte ser på offroad maskiner.
>Men de pynter jo ikke just på en gadecykel. :o7

Se, Her kan jeg måske hjælpe lidt.

jeg har nemmerlig lige købt en udgave til 49dm hos Louis.de

Hold da k*ft det er lækkert

Håndtagene er lidt større end dem der sidder på en GS500E som standard, det
synes jeg er et plus.

Håndtagen kan varme så meget så det er FOR varmt i øjeblikket.

Forleden kørte jeg 20km landevej + 40km motorvej i ca 10grader og regnvejr.
(i sommerhandsker)
Jeg kunne slet ikke mærke " kulden".

Det eneste minus er den "enorme" klods som skal sidde på styret. DEN er
grim.

Mvh
Tim. 2*GS500E og 1 sæt varmehåndtag, GPS og Spyball

Fra : Armand

Dato : 01-10-01 16:02

Tim Hoffmann <tim@hoffmann-data.dk> skrev i en

> [...]
> Håndtagen kan varme så meget så det er FOR varmt i øjeblikket.
> Det eneste minus er den "enorme" klods som skal sidde på styret. DEN

Hva' mæ'å' være lidt moderne!?

På vandkølede modeller burde det uden større snilde være muligt at:
- Trække en sidegren á en bensinslange ud lige før termostaten
- Grene den ud med et T-stykke til to bensinslanger
- Konstruere en snæver 180° bøjning og stikke en af førnævnte slanger
monteret på denne, endsamt endnu en slange til "afgang" ind i
"inder-enden"
af forekommende Clip-on styr
- Sidstnævnte "afgangs-slanger" fra begge styrsider føres tilbage til en
tilslutning på bagsiden af termostaten!

Vupti! - Man har et kølevands-bypass der opvarmer håndtagene
Til evt. nødvendig regulering af temp. kan man montere en af de
mikro-skruetvinger som akvariefolkene bruger til at klem-styre flow'et
igennem luftslanger m.m. - Enten centralt hvor slangerne er samlede.
eller lokalt ved hver styrende!

--
Armand
(uden copyright på systemet)

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 02-10-01 08:31

> [...]
> mikro-skruetvinger som akvariefolkene bruger til at klem-styre flow'et
> igennem luftslanger m.m. - Enten centralt hvor slangerne er samlede.

Simpelt og genialt! Hvor får du den slags idéer fra ? Men nogen her i gruppen skal nok finde på
argumenter imod det. Jeg venter spændt på debatten/idéudvekslingen. Nogen bud på styr der ikke er
clip-on ?

Fra : Jakob Barfod

Dato : 02-10-01 11:00

"Tim Hoffmann" <tim@hoffmann-data.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har nemmerlig lige købt en udgave til 49dm hos Louis.de

Hej Tim.

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 02-10-01 16:08

>Hej Tim.
>
>Smider du ikke en anmeldelse med karakter til dmcn.dk?
Tjoe.. Det kan jeg da godt lige lave.

Hvis nu Thomas gider hjælpe mig med min FTP server, så kan jeg lige gå over
med en anmeldelse

Mvh

Timo

Fra : Thomas Makro

Dato : 02-10-01 18:56

On Tue, 2 Oct 2001 16:07:40 +0100, "Tim Hoffmann"
<tim@hoffmann-data.dk> wrote:

>Hvis nu Thomas gider hjælpe mig med min FTP server, så kan jeg lige gå over
>med en anmeldelse
Jamen så må vi jo hellere se at få ordnet den FTPserver.

Hvis jeg nu også hjælper dig med dine routingproblemer, hvad anmelder
du så?

--
M.v.h. Thomas Makro
Redaktør DMCNs produktanmeldelser

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 04-10-01 10:52

>Jamen så må vi jo hellere se at få ordnet den FTPserver.

Og, søreme om den ikke kører

Du har nu også modtaget en anmeldelse på mine håndtag.

>Hvis jeg nu også hjælper dig med dine routingproblemer, hvad anmelder
>du så?
Baah. Det måtte jeg jo selv klare

Mvh

Tim

Fra : Jakob Barfod

Dato : 04-10-01 10:45

> Og, søreme om den ikke kører
>
> Du har nu også modtaget en anmeldelse på mine håndtag.

Jep, han er hurtig. Den er allerede på listen!

--
Jakob

Fra : Thomas Makro

Dato : 05-10-01 11:29

On Thu, 4 Oct 2001 11:44:40 +0200, "Jakob Barfod"
<jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote:

>Jep, han er hurtig. Den er allerede på listen!

Og nu er der søreme en anmeldelse mere online. Denne gang en
hjelm-anmeldelse. Deeeeejligt, skriv løs alle sammen!

--
M.v.h. Thomas Makro
(som håber der er flere anmeldelser på vej)