NumberFormatException
Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 28-09-01 01:35

Jeg har et billedprogram, som genererer 360 grader billeder ud fra en
række "sammenklistrede" enkeltoptagelser.

Det kan bl.a. eksportere i html format.
Problemet er, at når jeg åbner et af disse billeder med browseren, får jeg
fejlen:
"exception: java.lang.NumberFormatException: 149,24"

Jeg har fundet denne applet i den genererede html kode:

<applet name="Template1" code="uPixScreen.class"
archive="uPixScreen.jar" width=400 height=150>
<PARAM NAME=title VALUE="">
<PARAM NAME=titlePos VALUE="0">
<PARAM NAME=viewType VALUE="1">
<PARAM NAME=autoPan VALUE="yes">
<PARAM NAME=autoPanSpeed VALUE="10">
<PARAM NAME=startYaw VALUE="149,24">
<PARAM NAME=startPitch VALUE="0">
<PARAM NAME=startFOV VALUE="49,81">
<PARAM NAME=partialStitch VALUE="no">
<PARAM NAME=horFov VALUE="360">
<PARAM NAME=url VALUE="memoryimage.jpg" >
</applet>

Min viden om Java = et stort nul
Er der fejl i den genererede kode?
Eller er det min min browser - IE 5.5 -, det er problemet?

Med venlig hilsen,
Kjeld
Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk>

Fra : Filip Larsen

Dato : 28-09-01 06:28

Kjeld Nielsen skrev

> "exception: java.lang.NumberFormatException: 149,24"

Mit gæt er, at NumberFormat prøver at parse tallet med et locale der ikke
bruger "," som decimalseparator. I så fald skal du enten rette tallene til
fx. "149.24" eller ændre koden så den dansk locale bliver sat inden den
parse tallet. Det første er nok det nemmest.

Mvh,
--
Filip Larsen <filip.larsen@mail.dk>

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 28-09-01 10:20

Den 28/09-2001 klokken 07:27, skrev "Filip Larsen" <filip.larsen@mail.dk>
i <XNTs7.823$Mk2.97420@news000.worldonline.dk>:

> [...]
> tallene til fx. "149.24" eller ændre koden så den dansk locale bliver
> sat inden den parse tallet. Det første er nok det nemmest.

Tusind tak for svaret.
Ja, det ser ud til, at programmet (Pix Maker) benytter de danske settings,
hvor "," er decimaladskiller. Efter manuelt at have rettet det til ".",
kører billederne fint under både IE 5.5 og Netscape 6.0.

(Netscape blev installeret som et forsøg, men den er allerede røget ud
igen, da den kører _usandsynlig_ langsomt med disse billeder).

Med venlig hilsen,
Kjeld
Kjeld Nielsen <kjeldn@image.dk>

Fra : Esben Mose Hansen

Dato : 28-09-01 16:31

> (Netscape blev installeret som et forsøg, men den er allerede røget ud
> igen, da den kører _usandsynlig_ langsomt med disse billeder).

Prøv 6.1 eller Mozilla... de er et kvantespring bedre end 6.0. Og er de
eneste browsere der understøtter CSS1

mvh. Esben

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 29-09-01 15:06

Esben Mose Hansen wrote:
> Prøv 6.1 eller Mozilla... de er et kvantespring bedre end 6.0. Og er
de
> eneste browsere der understøtter CSS1

Gør Konqueror ikke også det??
Jeg læste fornylig (mener det var på lwn.net) at Konqueror er den
eneste browser som viser CSS på den af W3 tiltænkte måde??

Mvh.
Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Esben Mose Hansen

Dato : 29-09-01 15:25

Martin Ehmsen wrote:

> de

> Gør Konqueror ikke også det??
> Jeg læste fornylig (mener det var på lwn.net) at Konqueror er den
> eneste browser som viser CSS på den af W3 tiltænkte måde??

Så vidt jeg ved er det essentielt set samme browser. Konqueror er
vistnok bygget på Mozillas kode, men istedet for Mozillas
platformsuafhængige kode har man valgt at integrerer Konqueror tættere
på operativsystemet. Men det er bare rygter, jeg har ikke selv set den.
Der findes iøvrigt en del Mozillabaserede browsere, og de understøtter
jo nok CSS1.

Jeg er ofte forbkløffet over hvor svært det tilsyneladende er at
implementerer de standarder korrekt. Så store er de da heller ikke?!
Ikke desto mindre kan Opera heller ikke finde ud af det

mvh. Esben
home.worldonline.dk/~mesben

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 29-09-01 16:14

Esben Mose Hansen wrote:
> [...]
tættere
> på operativsystemet. Men det er bare rygter, jeg har ikke selv set

Det har du ikke ret i. Konqueror er ikke Mozialla baseret.
Jeg fandt det link som jeg snakkede om før. Det er god læsning selv om
jeg personligt mener at testene kunne være foretaget lidt flere gang og
måske med forskellige computere/opsætninger:
http://www.canadacomputes.com/v3/story/1,1017,7377,00.html?tag=81&sb=121

> Jeg er ofte forbkløffet over hvor svært det tilsyneladende er at
> implementerer de standarder korrekt. Så store er de da heller ikke?!
> Ikke desto mindre kan Opera heller ikke finde ud af det

Nej, det er faktisk utroligt. Man skulle ikke mene at sådan noget kunne
være så svært. Man kunne forestille sig det om Microsoft som har for
vane at lave deres egne standarder hvis de "officielle" ikke lige
passer i deres kram.

Mvh.
Martin Ehmsen

Fra : Esben Mose Hansen

Dato : 29-09-01 18:52

Martin Ehmsen wrote:

> [...]
> jeg personligt mener at testene kunne være foretaget lidt flere gang og
> måske med forskellige computere/opsætninger:

Det var dog en horribel test :) Forfatteren synes alene at ønske to
features jeg aldrig bruger: slukke for billeder, slukke for javascript.
Den feature med at hindre popups han roser den ene browser for kan også
gøres i Mozilla, og dermed i alle de Mozillabaserede. Det er dog sikkert
rigtigt at Konqueror ikke er Mozilla-baseret... jeg har som sagt ikke
installeret den selv.Anyways, jeg er vist ved at være godt off-topic her :)

> [...]
> være så svært. Man kunne forestille sig det om Microsoft som har for
> vane at lave deres egne standarder hvis de "officielle" ikke lige

Det er en velkendt del af deres strategi, og det er derfor at alle deres
produkter er uinteressante for mig. Dem om det. På den positive side har
Mozilla ny fået en af de sidste features hvor Opera slog Mozilla:
gesture recognition + tabbed interface. Så nu behøver jeg kun én browser

--
mvh. Esben
home.worldonline.dk/~mesben

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 30-09-01 11:16

Esben Mose Hansen wrote:
> [...]
> rigtigt at Konqueror ikke er Mozilla-baseret... jeg har som sagt ikke
> installeret den selv.Anyways, jeg er vist ved at være godt off-topic

Enig. Java temaet er i hvert fald forsvundet...

> [...]
> Mozilla ny fået en af de sidste features hvor Opera slog Mozilla:
> gesture recognition + tabbed interface. Så nu behøver jeg kun én

Jeg synes stadig Mozilla er meget langsom. Både til at indlæse sig
selv, men også sider.
Det er selvfølgelig ikke noget problem hvis man sidder med en monster
maskine, men for os andre er det lidt irreterende.
Jeg er faktisk nødt til at sige det, men IE er den hurtigste browser
for mig, men i linux bruger jeg kun Konqueror som er hurtigst der.

Mvh.
Martin Ehmsen

Fra : Esben Mose Hansen

Dato : 30-09-01 13:31

Martin Ehmsen wrote:

> [...]
> Jeg er faktisk nødt til at sige det, men IE er den hurtigste browser
> for mig, men i linux bruger jeg kun Konqueror som er hurtigst der.

Det er egentligt pussigt, for Mozilla er klart den hurtigste her af
/IE5.0 (som jeg hader at bruge, men det er en anden sag)/, Opera og
Mozilla. (1100Mhz, 512Mb ram) Jeg har preloadet den (som IE er) og der
loader den på så lidt tid (<<1sek) og jeg ikke kan måle det. Uden
preloadning tager det 3-4sek, hvilket er noget længere end Opera, der
ikke kan preloades. IE starter på ca. 1-2 sek., og kan ikke andet end
pre-loades. Sideloadning er så hurtig (hvis forbindelsen er til det :) )
i alle tre browsere at det er uden betydning. Men med de tider er det
mest funktionalitet og den slags der betyder noget. Og så er det en hel
del lettere at få rettet en bug der irreterer én i Mozilla end i Opera
(for slet ikke at nævne IE). Opera gider ikke engang sende en lille
e-mail om hvad de gør ved de bugs man indrapporterer hos dem. Det suger
for vildt

Det viser bare hvor svært sådan noget EDB er :)

--
mvh. Esben
home.worldonline.dk/~mesben