Det forklarer en del...
Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 28-09-01 00:46

Hmm...

Jeg gik og undrede mig over at jeg pludselig har fået stærke cravings for
chokolade. Nærmest USTYRLIGE og ude af kontrol. At det faldt sammen med at
jeg ikke har trænet i 2-3 uger pga. arbejdsbyrde og efterårsforkølelser, gav
jeg ikke nærmere eftertanke...

....indtil jeg læste dagens forskningsnyheder på NewScientist:
http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99991352

"Amphetamine-like chemical linked to exercise mood boosts

09:46 27 September 01
Emma Young

The anti-depressant effects of exercise could be down to a feel-good
chemical also found in chocolate, say UK researchers. Their study of 20
young men suggests that phenylethylamine, which has a chemical structure
very similar to amphetamine, may play a key role in the "runner's high".
<end paste>

Jeg er ikke helt færdig med at grine endnu - men nu har jeg i det mindste
fået hånd på min chokoladetrang. Det er noget nemmere at kontrollere, når
man har en idé om hvorfor man pludselig trænger til det. Jeg er ellers
tilbøjelig til at give min krop hvad den beder om (med enkelte prominente
undtagelser, såsom chips og flæskesvær), men undrede mig godt nok over at
jeg pludselig og ud af det blå fik lyst til netop chokolade, som jeg ellers
ikke spiser det store af :)

Mvh
Anders S. Johansen

Fra : Erna Andersen