Hjælp til: Olie-"Udslip!" - Honda CB 750..~
Fra : MaLLeSiTe

Dato : 27-09-01 21:59

Hejsa.

   Jeg har lige set at min Honda CB750K2 er begyndt at "lække" olie...
Det er underligt. Det kommer ud lige hvor Omdrejningstæller-kablet går ind i
motoren.
   Så er det jeg vil høre...

   Kan jeg være heldig at det evt er kablet der har en pakning omkring
sig, der nu skal skiftes eller...
   Lyder det skidt og dyrt??

   Mvh. Martin
    /Honda CB750K2 &
    Yamaha TDR125 <-- Til salg!

Fra : Armand

Dato : 27-09-01 23:49

MaLLeSiTe <no@email.com> skrev i en
> [...]
ind i > motoren.
> Kan jeg være heldig at det evt er kablet der har en pakning

Jeg regner det for meget sandsynligt at det blot er et spørgsmål om at
pille den indsats, som kablet ender i, ud af motoren og skille den
yderligere ad for udskiftning af en O-ring omkring akslen :-/
Selve indsatsen pakkes vist også af en ydre O-ring omkring stutsen der
går ind i motoren, og det er klogt at skifte denne også!

I værste fald skal hele indsatsen skiftes; men det klarer David Silver
velsagtens til "en hund" eller lign. :-/

--
Armand.

Fra : MaLLeSiTe

Dato : 28-09-01 06:27

   Tak skal du have. Jeg prøver lige at grave lidt i det, og ser om jeg
kan gøre noget uden at ødelægge det af

   Mvh. Martin

Fra : Morten Lyckegaard

Dato : 28-09-01 06:31

- Så kan vi jo skrue sammen - min Z650'er søger også for at den i hvert
fald ikke ruster lige dér

/Morten

Fra : Steen Holmgaard

Dato : 28-09-01 22:30

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9p0ae8$2ik4$3@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> I værste fald skal hele indsatsen skiftes; men det klarer David Silver
> velsagtens til "en hund" eller lign. :-/

Armand..... nu har jeg taget dig for en af guruerne her i gruppen
Hmmmmmmm.....
på K0 - K7 sidder pakningen (fiser lige ud i garagen for at kigge... jo det
var rigtigt) i topdækslet og er en simmerring med dertil indbyggede
besværligheder der er intet paknings materiale i kablet eller kabel
enden.

Med løftet venstre hånd..
Steno
CB750 K6 1976
GL1100A 1982

Fra : Armand

Dato : 29-09-01 00:15

Steen Holmgaard <holmgaard@fakse.dk> skrev i en

> [...]
indbyggede
> besværligheder der er intet paknings materiale i kablet eller

Heey!?
Jeg afgav et bud, som skulle dække bredt (á en almen montage), for det
tilfælde at ingen andre faldt ind med den helt korrekte metode. Genlæs i
den forbindelse lige min forsigtige indledning: "Jeg regner det for
sandsynligt"!
Og således passer du jo fint ind i strengen med egen-erfaring!!

Men kan det virkelig passe at kablet skrues direkte i topstykket og man
ikke kan afmontere snekkedrev'et udefra?? :-/
Er kablet omløber-monteret, eller med en oval "krave" med en bolt
igennem??

Iflg. En "eksplosionstegning" i Haynes, er det monteret som jeg omtalte
på "lillebrødrene": 400/4 & 550/4 (og derfor også på min gamle Benelli)!

--
Armand.

Fra : Steen Holmgaard

Dato : 29-09-01 13:46

snip...
en masse fornuftigt
unsnip

> [...]
>
> Iflg. En "eksplosionstegning" i Haynes, er det monteret som jeg omtalte
> på "lillebrødrene": 400/4 & 550/4 (og derfor også på min gamle Benelli)!

Så Så jeg fandt udaf at jeg i min iver havde glemt en smily eller to efter
at indlæget var sendt håber at jeg er tilgivet..*GGG*

desværre er det sådan, at på 7½eren skal man have ventildækslet af for at
skifte snekkedrev, dog kan simmerringen fiskes ud uden (den er sgu ikke
brugbar bagefter).
endnu værre er at for at få ventildækslet af skal motoren ud ( snak om
dårlig design!!!

selve kabel enden er som et speedometer kaben ved hjul enden. Jeg vil tro at
det er det du mener som "oval krave med bolt igennem" Jeg ser det som en
plastic/metal dut med en udfræsning der stikkes ind i et hul og fastgøres
ved at en decentret maskinskrue skrues ind langs siden af kabel enden ved
udfræsningen.
(det er sgu svært at beskrive ) )

til hondas undskyldning skal siges at det er sjældent at der bliver utæt for
olie der.

Steno

Fra : Armand

Dato : 29-09-01 23:46

> Så Så jeg fandt udaf at jeg i min iver havde glemt en smily eller to
> efter at indlæget var sendt håber at jeg er tilgivet..*GGG*

Der var én, og det skulle jo række!
Og jeg lagde da heller ikke mere deri end som sådan!!

> [...]
kabel
> enden ved udfræsningen. (det er sgu svært at beskrive ) )

Solid beskrivelse (-sesforsøg)!
Imidlertid dækker "som et speedometerkabel ved hjulenden" ikke entydig
denne montering, eftersom stort set alle mine tidligere modeller har
haft omløber dér

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 28-09-01 16:24

> Kan jeg være heldig at det evt er kablet der har en pakning omkring
> sig, der nu skal skiftes eller...
> Lyder det skidt og dyrt??

Havde samme problem på min F2. Men "heldigvis" knækkede kablet og for kr.
80,- blev der købt et nyt og monteret. Og den drybede ikke længere olie

Allan Bojesen
CB 750 F2 -78