Anderledes and ??
Fra : Eva

Dato : 27-09-01 19:51

Hej med jer.

Mortensaften er det min tur til at have "møde" i vor vinklub. Vi er 4 skønne
"qvinder" der har det sjovt og kan li' at smage et par flasker god rødvin og
gerne med lidt god mad til.

Jeg kunne selvfølgelig tænke mig at servere and, men ikke den "gammeldags"
med rødkål o.s.v. Helst noget jeg kan forberede i forvejen, f.eks.
andebryst el.lign. Men de opskrifter jeg har fundet, er alle noget med, at
jeg skal stå i sidste øjeblik og stege og brase.

Gode ideer modtages meget gerne.

Hilsen Eva

evakn@private.dk

Fra : Jan Boegh

Dato : 29-09-01 11:12

"Eva" <evakn@private.dk> wrote in message news:3bb3738a$0$4788$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
> andebryst el.lign. Men de opskrifter jeg har fundet, er alle noget med, at
> jeg skal stå i sidste øjeblik og stege og brase.

Når det nu er en vinklub, så kunne i prøve udfordringen med at lave Orange-and. Det er temmeligt svært at sætte vin til
appelsinsmagen, men en god bourgogne, der har syren og frugten men ikke er så "gumpetung" som en typisk bordeaux kan gøre det rigtig
flot. Men helt billig er fornøjelsen ikke.
Du kan eventuelt lave en variant, hvor du benytter berberiandebryst i stedet for hele anden - vil du ha' opskriften, så giv lyd fra
dig.

mvh
Jan