Frikort
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 27-09-01 18:19

Hej alle. Undskyld hvis dette er den forkerte gruppe.

Jeg har et frikort som jeg desværre får brugt op i denne måned, jeg
kommer ca. til at tjene om kring 5000 over grænsen i denne måned. Bliver
disse penge beskattet med det samme? Eller får jeg udbetalt 100% for så
at modtage en regning på et senere tidspunkt?

Mvh Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.
Wanna know who i am? Check my profile: http://www.profiled.org/?orca

Fra : Erik G Christensen

Dato : 27-09-01 20:09

"Mark S. Rasmussen" wrote:

> Hej alle. Undskyld hvis dette er den forkerte gruppe.

næ, det er ok.

> [...]
> disse penge beskattet med det samme? Eller får jeg udbetalt 100% for så
> at modtage en regning på et senere tidspunkt?

Velkommen i gruppen af "aktive" danske skatteydere

Næ, der er på dit frikort en "trækprocent", der politisk er fastsat
for lavt til at være marginal skatteprocent, men ca.

Og husk, det er forskudsskat, så det er først når du laver selvangivelsen,
der er beregningsgrundlag for den endelige skat, men den ligner en del

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Poul Christensen

Dato : 27-09-01 20:37

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, der er på dit frikort en "trækprocent", der politisk er fastsat
> for lavt til at være marginal skatteprocent, men ca

Trækprocenten er kun lavere end marginalskatteprocenten, hvis man er så heligig at skulle betale top og/eller mellemskat.
Betaler man kun bundskat er den snarere lidt højere

PoulC
poulc@ofir.dk

Fra : Erik G Christensen

Dato : 27-09-01 21:10

Poul Christensen wrote:

> Trækprocenten er kun lavere end marginalskatteprocenten, hvis man er så heligig at skulle betale top og/eller mellemskat.
> Betaler man kun bundskat er den snarere lidt højere

Men du er enig i, at den "politisk" fastsat ? eller

Fra : Poul Christensen

Dato : 28-09-01 21:06

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3BB38782.FB7B358E@post1.tele.dk...

> Men du er enig i, at den "politisk" fastsat ? eller

Selvfølgelig er beregningsmåden for trækprocenten politisk fastsat, da der en række hensyn der skal afvejes overfor hinanden.

PoulC
poulc@ofir.dk

Fra : Ken Larsen

Dato : 27-09-01 19:24

Mark S. Rasmussen skrev i meddelelsen <3BB35F72.2B5A6A15@profiled.org>...
> [...]
>disse penge beskattet med det samme? Eller får jeg udbetalt 100% for så
>at modtage en regning på et senere tidspunkt?

De bliver beskattet med det samme.

MVH
Ken Larsen