Fordom opfyldt ! (MC værksteder)
Fra : Carsten

Dato : 27-09-01 17:33

De af jer, der har læst mine tidligere postings kender mine fordomme overfor
arbejde gjort af MC værksteder. Jeg har af samme grund selv lavet alt på min
CBR al den tid jeg har haft den (2 år og 25tkm). Nu var det så tid til at få
stillet ventiler og justeret kabu'er. Begge dele var ikke noget jeg havde
værktøj og specialudstyr til.
Arbejdet blev gjort helt tilfredsstillende. Ingen af mine 16 ventilerne
skulle stilles, de var alle helt indenfor tolerancerne - på trods af at
MC'en har kørt op til 35tkm. siden sidste ventilservice. Honda rules !!
Kabu'erne blev justeret det de nu skulle uden det dog lukkede det effekthul
jeg har i 2-3000 omdr. området.
Prisen blev kun 1.000,- + moms, og her stopper roserne så også !
Da jeg hentede MC'en opdagede jeg straks, at der dryppede vand fra den. Jeg
kunne hurtigt finde årsagen. Det var aftapningsskruen der åbenbart havde
været løsnet i forbindelse med at radiatoren skulle flyttes så man kunne
komme til. Skruen var så blot ikke blevet strammet igen - SJUSK !!
Da jeg kom hjem kunne jeg se at kåben omkring forlygten ikke sad ordentlig.
Jeg kunne ikke helt se hvad der var galt, men en tur om foran afslørede
fadæsen. Kåbeglasset var blevet SJUSKET på, og sad nu i klemme mellem kåbe
og kåbeholderen (stellet). Resultat: kåbeglasset skulle af igen, hvilket
betyder 1/2 - 1 times arbejde, da sidespejle er noget bøvl at få af og på.

HVORFOR skal man selv have en times arbejde med sin MC når jeg lige kommer
fra et MC værksted ?
Spørgsmålet er retorisk, jeg kender godt svaret: jo flere MCs de kan klemme
igennem en dag, jo flere penge tjener de !

Hilsen

Carsten (der frygter for at købe en ny MC, idet man ikke sådan lige selv
vil/kan skrue selv i sådan en)
CBR 600 F2 '94 (stadig med perfekt stillede ventiler)

Fra : habayaba

Dato : 28-09-01 07:24

Hvilket værksted taler du om.

MVH
Kenneth

Fra : Carsten

Dato : 28-09-01 07:28

Det har jeg med vilje ikke afsløret, idet "fejlene" er små i forhold til
det udemærkede arbejde de trods alt har udført på min MC. Jeg
ville ikke flame værkstedet, blot af med nogle fustrationer.
Jeg kan afsløre, at det er i stor-kbh. og at de har ene gode
anmeldelser på dmcn.dk.

Carsten

"habayaba" <kenneth.weiss@nordea.com> wrote in
message news:63a2c856.0109272224.6e09cb8e@posting.google.com...

Fra : Jakob Barfod

Dato : 28-09-01 09:57

"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg med vilje ikke afsløret, idet "fejlene" er små i forhold til

> det udemærkede arbejde de trods alt har udført på min MC.

Så lad bare din karakter af værkstedet afspejle det. Det er jo det,
anmeldelserne er der for!

--

Jakob

GSX750F

Fra : Michael K.S.

Dato : 28-09-01 10:14

On Fri, 28 Sep 2001 08:27:42 +0200, "Carsten" <carjak@wanadoo.dk>
wrote:

> [...]
>ville ikke flame værkstedet, blot af med nogle fustrationer.
>Jeg kan afsløre, at det er i stor-kbh. og at de har ene gode

Mit gæt.... Lydmuren ,et værksted som en del efterhånden
kritiserer (ofte for sløseri),men meget sjældent vil lægge navn til en
anmeldelse af ,hvilket forekommer både underligt og ureelt overfor
værkstedet, idet det må være svært for dem at tage stilling til denne
form for kritik,samtidig med at der en en del murren i krogene....

-M

Fra : Jakob Barfod

Dato : 28-09-01 10:22

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Mit gæt.... Lydmuren

Arh, hva'? Stenløse er vel ikke Storkøbenhavn.

Men i øvrigt enig: Der er ikke rigtig nogen grund til ikke at sige sin
ærlige mening på dmcn.dk

--
Jakob
GSX750F

Fra : Michael K.S.

Dato : 28-09-01 10:46

On Fri, 28 Sep 2001 11:21:56 +0200, "Jakob Barfod"
<jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote:

>Arh, hva'? Stenløse er vel ikke Storkøbenhavn.

Nej åbenbart ikke alliwl,det må jeg jo så beklage...

>Men i øvrigt enig: Der er ikke rigtig nogen grund til ikke at sige sin
>ærlige mening på dmcn.dk

Næh,det gælder i hvert fald uændret at tør man ikke stå ved sin kritik
kan det være svært at tage en sådan helt seriøst.

-M

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 28-09-01 08:12

Hej Karsten

Du har givet 1250Kr for ventilchek og karb sync. Det er dæleme billigt! De
har skyndt sig, så du slap for en times arbejde mindre på regningen. Det
lyder som om du vil have perfekt udført arbejde til en sulteløn. Pris og
kvalitet har som regel en sammenhæg, bare ikke så ofte med hensyn til
værksteder.

Jeg forstår ikke de to punkter du klager over. Man løsner da ikke
aftapningsskruen for at flytte køleren? Man piller da heller ikke
kåbeglasset af for at stille ventiler. Prøv lige og spørg derude havd de
mener, før du skriver en dårlig anmeldelse på DMCN ikke. Det kunne jo være
det handler om en misforståelse.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Carsten

Dato : 28-09-01 09:15

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in
message news:9p17tg$2eo$1@eising.k-net.dk...

>Du har givet 1250Kr for ventilchek og karb sync. Det er dæleme billigt!
>De har skyndt sig, så du slap for en times arbejde mindre på regningen.
>Det lyder som om du vil have perfekt udført arbejde til en sulteløn.

Du har vist ikke læst min posting særlig grundigt. Jeg roser dem
både for deres arbejde på ventiler og kabu's samt på prisen. Jeg mener
dog stadig ikke, at det giver dem ret til at "mishandle" min MC.

>Pris og kvalitet har som regel en sammenhæg, bare ikke så ofte
>med hensyn til værksteder.

Korrekt, og havde jeg valgt et baggårdsværksted med flere sorte
priser end moms-priser, så ville jeg heller aldrig have klaget. Jeg
har bare ikke valgt et baggårdsværksted, og jeg havde ikke
bedt om en billig pris.

>Jeg forstår ikke de to punkter du klager over. Man løsner da ikke
>aftapningsskruen for at flytte køleren?

Nej, men hvis nu mekaniker-lærlingen har udført arbejdet, så kunne
det jo godt være at han troede at det var nødvendigt ?!

>Man piller da heller ikke kåbeglasset af for at stille ventiler.

Nej, det kan vi to godt blive enige om, men ikke desto mindre havde
det været taget af ?!

>Prøv lige og spørg derude havd de mener, før du skriver
>en dårlig anmeldelse på DMCN ikke. Det kunne jo være
>det handler om en misforståelse.

Jeg anmelder dem ikke på dmcn, for jeg er tilfreds med
pris og ventil/kabu-arbejde. Jeg var blot lidt fustreret over
at modtage mit kæreste eje i den tilstand efter at den
havde været overladt til såkaldte "eksperter"

Carsten (som er faldet lidt ned igen)

Fra : james

Dato : 29-09-01 14:02

Hvis det trøster (ha-ha), er det ikke bedre på bilværksteder eller til og
med flyværksteder! Jeg checker altid flyet meget grundig efter
tilbagelevering fra et flyværksted. Åbne lemmer, manglende skruer, værktøj
som er blevet glemt, olie som ikke er blevet hældt på....

( det var (næsten) morsomt. Jeg skulle tidligt afsted om morgenen. Sa' så
til værkstedslederen at jeg ville gerne have at de toppede op olien. Næsten
morgen kl 04:00, checkede jeg olien.....det var ikke blevet hældt på. Fik
en nøgle til værkstedet og ordnede det selv. Da jeg kom tilbage, skældte
jeg værkstedet ud. Den mekanikker som var blevet sat på sagen, blev
tilkaldt chefen's kontor.

"Fik du ikke besked om at checke olien igår?"
Ja, det gjorde jeg også. Der manglede 2 liter på venstre og 1.5 på højre
motor.

Han fik så lov at gå, mens vi "gamle" sad tilbage med en underlig følelse.
Manden havde jo fulgt sine instrukser. Han havde checket olien, som han fik
besked på.....men vi var overrasket over, at det var faktisk blevet
nødvendigt at tilføje: "fyll på det som mangler." Er det en
generationskløft?)

"lys som ikke er blevet koblet på igen, osv, sv...... og fra bilværkstedet;
hvor jeg efter 3. gang og 10 dages irritation med en motor som gik værre og
værre for hver gang, mødte: "Bare ta' din bil. Vi kan ikke finde ud af
det!" Så kørte jeg, med røg, bankelyde og 70 km/t til et andet værksted,
hvor den gamle mekanikker brugte 3 minutter på at stille en diagnose, og 1
time på at reparere 100% tilfredsstillende! Så værkstedet ligger en times
kørsel herfra. Det er bedre at tage den køretur én gang og få bilen tilbage
i perfekt stand! ...og de er ikke dyrere!

Så gør så meget som muligt selv....og kontrollere udført arbejde grundigt!
(Glemte næsten: jeg hentede en Mercedes kassebil fra autoriseret værksted.
Ny vogn, til service eftersyn. Jeg undrede mig MEGET over at olietrykket
var så lav, og at det faldt til næsten nul når jeg skiftede gir eller stod
i tomgang. Ind igen: de havde tømt olien, ny filter på.....men ingen ny
olie......) Autoriseret Mercedes værksted. Utrolig.

-james

Fra : Jakob Barfod

Dato : 28-09-01 09:51

"Carsten" <carjak@wanadont.dk> skrev i en meddelelse
> Prisen blev kun 1.000,- + moms, og her stopper roserne så også !

Fluks: En anmeldelse af bemeldte værksted til dmcn.dk!

--
Jakob
GSX750F

Fra : Carsten

Dato : 28-09-01 10:28

Jeg bøjer mig i støvet og laver straks en generelt positiv
anmeldelse om "Søborg MC", med angivelse af de små
negative ting også.

Carsten

"Carsten" <carjak@wanadont.dk> wrote in
message news:swIs7.2208$yI.638628971@news.orangenet.dk...

[snip bla bla bla brok brok brok]

Fra : Michael K.S.

Dato : 28-09-01 10:41

On Fri, 28 Sep 2001 11:27:30 +0200, "Carsten" <carjak@wanadoo.dk>
wrote:

>Jeg bøjer mig i støvet og laver straks en generelt positiv
>anmeldelse om "Søborg MC", med angivelse af de små
>negative ting også.

I så fald skal jeg da ikke undlade at sige undskyld til Lydmuren for
at have hængt dem ud i denne forbindelse og samtidig sige tillykke med
dit valg af at skrive en anmeldelse.

Sjovt nok med 3b9475c8$0$284$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk ,men du
ombestemte dig vel )

-M

Fra : Pein

Dato : 28-09-01 21:22

Michael K.S. skrev ...

>I så fald skal jeg da ikke undlade at sige undskyld til Lydmuren for
>at have hængt dem ud i denne forbindelse ...

Lydmuren er nu heller ikke bedre end andre til at samle kåber.

Årelang erfaring (med andre værksteder) har lært mig selv at pille
kåbedele af inden et værkstedsbesøg, men min TransAlp måtte jo tilbage til
Lydmuren i flere omgange, fordi den var ubrugelig (ikke bare småfejl) da
jeg fik den tilbage fra mit motorskift. En af gangene sad der kåbe på da
de fik den, med det resultat, at da jeg fik den igen måtte jeg pille højre
del af, dels for at samle den rigtigt, dels for at sætte stikket til
blinklyset i igen! Og en anden gang bortkom en af skruerne til bundkåben.
En nydelig pynte-dims med krave og det hele, og som erstatning blev jeg
spist af med en mat (grim) nummerpladeskrue. Elendig kundepleje.

Ikke alt ved Lydmuren er negativt. De er flinke med betjeningen, hurtige
til at få småting hjem og det lader ikke til at de er ude på at snyde en.
Men magen til sjuskearbejde skal man lede længe efter. Ingen af mine
motorcykler kommer i det værksted igen.
F.eks. skiftede jeg selv kædekit på offroaderen for nogle måneder siden
(for at skifte til en anden type tandhjul), og kunne ved den lejlighed
konstatere, at den O-ringskæde Lydmuren havde sat på nogle måneder før,
var samlet med hele 2 samleled, og i det ene samleled manglede der
O-ringe! På en søndags-gademaskine kunne man måske leve med det, men til
en maskine der skal køre ræs, dur den slags sjusk _slet_ ikke.

Jeg må snart tage mig sammen til at lave den anmeldelse. Det bliver en
længere liste af sjuskefejl, krydret med nogle positive ting.

Mvh. Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R

Fra : Michael K.S.

Dato : 28-09-01 10:57

wrote:

>Jeg bøjer mig i støvet og laver straks en generelt positiv
>anmeldelse om "Søborg MC", med angivelse af de små
>negative ting også.

Forresten kunne det da være lidt interessant hvis du tog en snak med
Peter selv,og hørte lidt om hvad han havde at sige til det.Jeg skal
selv til at handle en del med ham i den nærmeste fremtid så det kunne
godt være interessant for mig at høre hans mening om hvad (om noget)
der gik galt.Umiddelbart virker han meget imødekommende når man taler
med ham så det tror jeg ikke du skal frygte )

-M

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 28-09-01 11:11

> [...]
> der gik galt.Umiddelbart virker han meget imødekommende når man taler
> med ham så det tror jeg ikke du skal frygte )

Jeg har lige talt med Peter og Eli, og som de siger: "Selv de bedste
mekanikkere kan lave fejl. Det er hvordan man snor sig ud af dem igen der
kendeteger godt fra dårlige". Vise ord. Eli erkender at have glemt at
efterspænde drænskrueen, kåbedelen så han ikke, så den er han ikke helt klar
over havd gik galt. De mener dog også at have Carstens ur liggende Jeg
tror lige Carsten skal en tur derud igen.

Fra : Michael K.S.

Dato : 28-09-01 11:19

On Fri, 28 Sep 2001 12:11:10 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@vkr.dk> wrote:

>Jeg har lige talt med Peter og Eli, og som de siger: "Selv de bedste
>mekanikkere kan lave fejl. Det er hvordan man snor sig ud af dem igen der
>kendeteger godt fra dårlige". Vise ord.

Det er nemlig rigtig,undertiden kommer der en melding om "vi står
uforstående overfor kritikken" og sådan et paratsvar er jo nærmest
ubrugeligt.

> Eli erkender at have glemt at
>efterspænde drænskrueen, kåbedelen så han ikke, så den er han ikke helt klar
>over havd gik galt.

Fair nok at han indrømmer det,og den eneste måde at kunne blive bedre
på at opdage og erkende en fejl...som jo sker alle steder.

> De mener dog også at have Carstens ur liggende Jeg
>tror lige Carsten skal en tur derud igen.

God lejlighed til at tage en snak jo....afventer med spænding udfaldet
)

-M

Fra : Carsten

Dato : 28-09-01 12:30

> over havd gik galt. De mener dog også at have Carstens ur liggende Jeg
> tror lige Carsten skal en tur derud igen.

Ahhh, det er der det er. Jeg troede egentlig at jeg selv havde tabt det (før
besøget hos Søborg MC). Det var ikke det store tab, så jeg har ikke
gjort det store ud af at opklare hvor det kunne være

Tak til Jens for at undersøge sagen...

Hilsen

Carsten (som nok skal tage forbi Søborg MC en dags tid)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-09-01 12:55

> Carsten (som nok skal tage forbi Søborg MC en dags tid)

Hvis du bliver der sålænge, tror du så ikke de vil skrive timer for logi

--
/Anders Majland Valby, Denmark
/Aprila Leonardo 150 98', 35900km - Der skal have bestilt tid til 36kkm

Fra : Pein

Dato : 28-09-01 21:27

Carsten skrev ...
>Jeg bøjer mig i støvet og laver straks en generelt positiv
>anmeldelse om "Søborg MC", med angivelse af de små
>negative ting også.

Efter at have opgivet Lydmuren, som ellers kun ligger 4 kilometer fra hvor
jeg bor, har jeg handlet med Søborg MC, og det var en positiv oplevelse.

Mvh. Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R