Ny i nyhedsgruppen
Fra : Michael Andersen

Dato : 25-09-01 16:06

Jeg hedder michael Andersen og har forretningen Michaels Jagt og fiskeri i
Svendborg.

Har i spørgsmål eller andet jeg kan hjælpe jer med så skriv.

mvh.

Michael

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 27-09-01 17:17

Hej Michael.
Jeg troede ikke at du brugte internettet. Det var du længe om at finde ud
af.
Velkommen til.
Hilsen fra en gammel kunde.
Bo Rodam

<3bb341ee$0$51412$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : maggedutti

Dato : 28-09-01 20:41

On Tue, 25 Sep 2001 17:05:49 +0200, "Michael Andersen"
<jagt-fiskeri@andersen.mail.dk> wrote:

> [...]
>Svendborg.
>
>Har i spørgsmål eller andet jeg kan hjælpe jer med så skriv.

er det forretningernes avance der er stor i danmark, siden man kan
købe, varer i udlandet, mange gange til under halv pris
hilsen
heinrich

Fra : PJ

Dato : 28-09-01 21:28

Det får du nok ikke et ÆRLIGT svar på Heinrich - Men også jeg ville gerne
vide det samme. Så opfordringen fra "professoren" - der tilbyder sin
klogskab her - bør venligst svare på dette gode spørgsmål..
MVH
Pierre Jakobi

--

maggedutti <maggedutti@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:jfk9rto1jk20kep89fk10hh5t70mtgfin4@4ax.com...

Fra : ST

Dato : 01-10-01 10:41

Hvad er det f.eks. for varer, og hvor kan de købes, evt. postordre?, - det
interesserer vist mange - i hvert fald mig!
Venlig hilsen Søren T.

Fra : PJ

Dato : 01-10-01 00:48

Der er lang ventetid i ekspeditionen - Heinrich! du og jeg må vist hellere
spørge og handle et andet sted..
Knæk og Bræk idag
Pierre Jakobi

Fra : Anette

Dato : 01-10-01 20:49

Hej NG
Når I ikke vil vente på Michael kan I måske bruge mig ????
Jeg er indehaver af Team Outdoor i Aabenraa.
Når I spørger, hvordan det kan være at nogle ting er MEGET billigere i andre
lande, er der ofte en ganske enkel forklaring.
Lad mig lige sige med det samme at avancerne herhjemme IKKE er tårnhøje
eller på nogen måde ublu. Ellers var der nok ikke så mange jagt-og
fiskeributikker som lukkede..
Ofte hænger de lavere priser i udlandet sammen med lavere moms+afgifter,
samt det fakta at Danmark er et lille land..! Dermed mener jeg at Danmark
nødvendigvis ikke kan importere nær så mange varer som f.eks. Tyskland, USA,
Canada eller andre store lande. Derved bliver varerne dyrere for vores
grossister i forhold til f.eks. deres amerikanske kolleger..!
Da den danske "administration"..(f.eks. lønninger, husleje, MOMS igen!, skat
osv) er højere må prisen til slutbrugeren blive højere. Samtidigt er det
meget dyrere for de danske specialbutikker at have et stort varelager, da
varerne som sagt er dyrere.
Det bedste I kan gøre som forbrugere er faktisk at støtte specialhandlen og
købe en masse udstyr Jo mere salg, jo større omsætning, jo større
mulighed for prisnedsættelse..
Hilsen
Anette
www.team-outdoor.dk

Fra : PJ

Dato : 01-10-01 23:29

Tak skal du have Anette1
Det kalder jeg for klar seriøs besked - du svarer venligt, selvom det ikke
var dig der lagde ud med opfordring til spørgsmål. Måske det kendetegner de
Fynske forretningsfolk - at man tilbyder, men gider ikke levere (måske fordi
det er gratis). Men stor tak til dig - jeg vil besøge din forretning ved
lejlighed.
MVH
Pierre Jakobi

Anette <til@nette.dk> skrev i en