Amerikansk mad.
Fra : Lisa Andersen

Dato : 27-09-01 06:54

Jeg skal være med til at arrangere en smagning af amerikanske vine i
slutningen af Oktiber, og vi overvejer at lave en middag til....
Temaet er amerikanske vine, og jeg leder efeter nogle forslag til hvad der
kan serveres til. Gerne noget med græskarpie til efterret, da jeg har fået
tilbudt nogle kæmpegræskar.
For mange år siden var der en amerikansk restuarant i København hvor jeg
spiste en enkelt gang, men jeg husker ikke ret meget om menuen, ud over at
den bestem ikke bød på burgere og fastfood.
Forslag modtages med tak!
Mvh Lisa

Fra : Henrik Vest

Dato : 27-09-01 17:16

> For mange år siden var der en amerikansk restuarant i København
Den hed, den hed ...arggh ...ja det gjorde den ! Og den lå i Sankt
Peders Stræde??

> Forslag modtages med tak!
Hmm .. der findes en kogebog udelukkende med Amerikanske (egns)retter. Bogen
hedder slet og ret "Culinaria U.S.A." koster omrking 300,- (ISBN:
3-8290-2095-3).

Fra : Anne Lise Kirk Jense~

Dato : 28-09-01 07:04

Der er jo også

www.americana.dk

der er ihvertfald et par amerikanske opskrifter.

mvh
anne lise

Fra : Rune & Stinne

Dato : 29-09-01 20:53

Hej

Nu er amerikansk mad jo et vidt begreb, så jeg vil ikke komme med en masse
opskrifter, men... hvis du kan præcisere mere hvad du søger, så skal jeg
gerne komme med nogle tips (og opskrifter) - jeg har været bosat i usa og
har flere kogebøger, både danske og amerikanske bl. a "Culinaria U.S.A." som
omtales, den er i øvrigt meget mere end en kogebog, masser af flotte
billeder og historier om maden og landet.

Mvh
Stinne