Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvorfor bliver den ikke ved med at være tr~
Fra : Dennis

Dato : 26-09-01 20:51

Hejsa

Jeg har prøvet at rode lidt med det at lave et billede transperent. På
kladden ser det flot ud (jeg bruger FP2000) men når jeg så får den lagt op,
så er der stadig den hvide bagrund rundt om. Er der noget specielt man skal
gøre for at den bliver ved med at holde farven?

Jeg bruger bla Psp 7.0

Dennis

Fra : Helle

Dato : 26-09-01 21:11

det skal ikke bare se fint ud på kladden.
Er det transparent når du starter eller laver du det Transparent ved at
bruge magic vand ???
Men når du er sikker på at det er tranperent, så skal du eksportere til Gif
i menuen filer og køre det gennem til du er tilfreds med resultatet.
Gør du det sådan,forbliver det gif uden den hvide baggrund, for den er der
kun når billedet er et jpg eller gemt som sådan.
Hilsen Helle.

Fra : Dennis

Dato : 27-09-01 08:02

"Helle" <Helles@privat.dk> skrev i en meddelelse
> det skal ikke bare se fint ud på kladden.
> Er det transparent når du starter eller laver du det Transparent ved at
> bruge magic vand ???

Jeg gør den transperent ved at bruge magic vand, men skal den derefter
gemmes en gang til eller hvad?

Fra : Helle

Dato : 27-09-01 10:20

> Jeg gør den transperent ved at bruge magic vand, men skal den derefter
> gemmes en gang til eller hvad?
>
> <<< Ja, for det er jo først når du har brugt den at billedet er
transperent og du kan se at billedet er det, hvis din baggrund er grå og
hvid ternet og når den så er det, så gemmer du som gif. O.K.

Hilsen helle.

Fra : Dennis

Dato : 27-09-01 15:59

Jeg tror jeg har løst problemet. Grunden var at jeg skrev oveni billedet. I
FP2000 kan man skrive noget tekst oveni billederne og hvis jeg gjorde det,
så fik jeg fejlen. Gør jeg det ikke, så virker det på den rigtige måde.

Så er spørgsmålet bare hvorfor?

Fra : jopa

Dato : 26-09-01 21:03

"Dennis" skrev bla.
men når jeg så får den lagt op,
> så er der stadig den hvide bagrund rundt om. Er der noget specielt man
skal
> gøre for at den bliver ved med at holde farven?

Husk gem som gif
--
jopa
www.jp-web.dk