TV-Out indstilling af NVIDIA GeForce2 til ~
Fra : Jakob

Dato : 26-09-01 18:26

Det hedder godt nok en flimmer-kasse men i dette tilfælde er det lige
bogstavelig nok.

Efter langt om længe at have fået hul igennem fra PC til TV er der opstået
et ny problem.

Tv'et flimre så meget at man ikke kan se div. tekster, ikonerne kan skimtes,
jeg gætter på det har noget med indstillingen at gøre, men hvad? og hvordan?

Er der ikke et eller flere kvikke hoveder der kan give mig den røde tråd til
hvordan jeg skal bære mig ad?

Jeg kører med et Yuan GeForce-2 MX-400 3 kort med TV-out, og bruger NVIDIA
GeForce2 MX/MX-400 Driver version : 4.12.02.0768

Tv'et er forbundet til PCén via dvd-kit, indeholdende 15m S-VHS kabel samt
2x Phono til lyd.

Jeg har prøvet at sætte opløsningen helt ned men det hjalp heller ikke.

Håber nogen kan hjælpe mig.

Mvh.

Jakob

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 26-09-01 19:02

Har du prøvet at skifte imellem PAL og NTFC (den amr standard) ??
Det gøres under indstillingerne for skærm.

Mvh
Dennis

Fra : Morten B

Dato : 26-09-01 19:15

Prøv at opdater din driver jeg køre med Driver version 4,13,01.2181
tv out funktionen virker fint hos mig
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=drivers

Fra : Jakob

Dato : 27-09-01 20:00

Har prøvet at opdaterer driver samt div Pal indstillinger uden resultat.

Har ligeledes fundet ud af at hvis man på fjernsynet skuer helt ned for
farverne flimrer det ikke mere. Dog ikke smart at se farvebilleder i
sot/hvid.
Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende?
Nogle forslag til hvordan man indstiller sig ud af det?

Jeg gætter på at det må være heromkring problemet ligger, ret mig hvis dette
ikke er korrekt.

Under fanebladene Egenskaber for Skærm / Indstillinger / Avanceret / og
noget der hed "View Clone", eller lig., den er væk nu af en eller anden
årsag, var der et felt hvori der stod opdateringshastighed for tv 60Hz, men
den kunne ikke redigeres. Har det nogen betydning at der står 60 og ikke
50Hz som jeg har ladet mig fortælle at tv'et kører med.

Mvh.
Jakob

Morten B <blankensteiner@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bb21b61$0$14816$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : John Bech

Dato : 28-09-01 13:25

Hej

Simpelt men effektivt !!

Sæt et kryds ved - Noninterlaced - det burde gøre trikket !!!

MVH JMB

Fra : Jakob

Dato : 28-09-01 21:20

Hejsa

Jeg har været ved at kigge, kan ikke finde stedet til krydset
(Noninterlaced.)

Hvor er det henne?

Mvh.
Jakob