Indsætte et bmp i en .exe-fil
Fra : // Overby

Dato : 26-09-01 16:44

Hvordan får man gemt et .bmp-billede i en .exe-fil så programmet kan bruge
uden at det ligger på disken i forvejen.

Fra : Thomas Rose

Dato : 26-09-01 17:56

Hej Overby,

" // Overby" <danieloverby@hotmail.com> wrote in message
> Hvordan får man gemt et .bmp-billede i en .exe-fil så programmet kan bruge
> uden at det ligger på disken i forvejen.

en simpel måde kunne være at droppe et TImage på din form, og indlæse din
bitmap heri... en anden mulighed er brugen af ressource-filer (.res), der
kompileres ind i din .exe-fil...

Cheers,
Thomas

Fra : // Overby

Dato : 26-09-01 22:07

> en simpel måde kunne være at droppe et TImage på din form, og indlæse din
> bitmap heri... en anden mulighed er brugen af ressource-filer (.res), der
> kompileres ind i din .exe-fil...

Yeps! Jeg mente nok, at det havde noget med det at gøre. Skulle bare lige
være sikker, inden jeg begynder at bladre igennem hjælp.

I øvrigt. Bare for at afkræfte visse folks paranoide tankegang. Jeg er ikke
ved at udvikle vira.

Fra : Ingolf

Dato : 02-10-01 07:09

Eller smartere...

i DOS:

copy MINWIN32EXE.EXE+MITBMP.BMP

nu skal du bare læse bmp i bunden af EXEfilen, som altid er paramstr(0)

kræver lidt ekstra kode..

Fra : Thomas Due

Dato : 03-10-01 07:22

"Ingolf" <DONT_SPAMingolf@musling.dk> wrote in message news:<mScu7.577$uQ.69793@news010.worldonline.dk>...
> Eller smartere...
>
> i DOS:
>
> copy MINWIN32EXE.EXE+MITBMP.BMP
>
> nu skal du bare læse bmp i bunden af EXEfilen, som altid er paramstr(0)
>
> kræver lidt ekstra kode..

Det vil jo nok være en god ide at bruge /B switchen for en sikkerhedsskyld.
Så er Copy klar over at det er binære filer og du risikere ikke at ødelægge
resultatet.

Altså Copy /B fil1+fil2

Mvh
Thomas Due

Fra : Ingolf

Dato : 03-10-01 16:25

nå-ja.. he he

det sjove er faktisk at INGEN virusskannere scanner dette område. De skanner
kun den aktive del i exen..

selvfølgelig .. hvis du henter data fra dette område bliver det skannet ..