Andet multimedie
bentjuul 3670
Paint Shop Pro - Ekstra kant ved selection~
Fra : Peter Kammann

Dato : 26-09-01 15:51

Hej
Hver gang jeg udvælger et område af et billede i Paint Shop Pro med
Selcetion værktøj, type rectangle og indsætter billedet er der kommet en
utilsigtet kant på billedet hele vejen rundt. Det er meget beklageligt især
hvis jeg som webdesigner indsætter et billede på min hjemmeside, med
bestemte mål.

Kan du hjælpe mig af med problemet.

Mvh

Peter Kammann

Fra : ha

Dato : 26-09-01 16:22

> [...]
> utilsigtet kant på billedet hele vejen rundt. Det er meget beklageligt især
> hvis jeg som webdesigner indsætter et billede på min hjemmeside, med

Sikkert, hvis vi så et eksempel ville det bare bli'e li'som lidt nemmere.
Har du en URL?

mvh
ha

Fra : Alice Nielsen

Dato : 26-09-01 18:23

Peter Kammann <peter@kammann.dk> skrev

> [...]
beklageligt især
> hvis jeg som webdesigner indsætter et billede på min

Hej Peter.

Har du tjekket at din "feather" står på 0 i tool options for
selectionsværktøjet ?

KH
Alice
---
Lær Paint shop pro, eller meld dig til
vores mailingliste med indbyggede temaer.
www.pspskole.dk

Fra : Peter Kammann

Dato : 26-09-01 20:23

"Alice Nielsen" <c.h.stenkunst@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ---
> Lær Paint shop pro, eller meld dig til
> vores mailingliste med indbyggede temaer.

Ja, det har jeg. Det er ligesom at den stiplede linje der omgiver
udvælgelsen også fylder en pixel og efterlader en transparent baggrund, som
i mit tilfælde viser sig som en hvid kantlinje.

Peter

Fra : Frank Bach Jensen

Dato : 27-09-01 10:30

Prøv at slå din antialiasing fra ..