Køb af brugt Suzuki SV 650 S og latterlige~
Fra : Eddy Folder

Dato : 26-09-01 15:26

Hej alle

Hvordan kan det være at folk som ligger inde med en Suzuki SV650 S både fra
1999 og 2000 alle tager mere for den end de købte den for.?? Også selv om at
dyret har rundet de 10000-20000 Km.. Jeg mindes en der brokkede sig over at
det ikke var til at sælge en motercykel mere. Det kan så godt være at
priserne på nye MC´er er faldet, men det hænger sgu også sammen med at folk
sælger dem for dyrt. Klart at man gerne vil "tjene" på sin gamle cykel
istedet for at tabe, men efter at have nogenlunde støvsuget markedet så vil
jeg næsten hellere købe end at købe privat... Undskyld.. Lukkede lige lidt
gas ud...

Fremtidig SV 650 S ejer

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-09-01 16:00

"Eddy Folder" <chill@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan det være at folk som ligger inde med en Suzuki SV650 S både
fra
> 1999 og 2000 alle tager mere for den end de købte den for.?

Der er kun et muligt svar: Fordi de kan.

Men hvis nu de bare har bild sig ind at de kan, så får de jo ikke solgt
cyklen, og så er det du ringer til dem, og byder dem det du synes den er
værd for dig, og giver dem dit tlf.nr, så de kan ringe til dig når de
alligevel godt vil sælge til din pris.

Mvh.
Rittig
(Erfaren mc køber)

Fra : Leif

Dato : 26-09-01 19:46

-klip-

> Der er kun et muligt svar: Fordi de kan.

-klip

Helt enig - Det kan kun lade sig gøre hvis nogle vil betale den forlangte
pris ! Og det er der måske ??

Det er i øvrigt samme svar som når man spørger hvorfor hunde slikker sig
selv i skridtet................. Fordi de kan

Leif

Fra : Steen Schmidt

Dato : 26-09-01 18:12

> Hvordan kan det være at folk som ligger inde med en Suzuki SV650 S både
fra
> 1999 og 2000 alle tager mere for den end de købte den for.??

Dét gad jeg godt se. Kan du vise mig en SV650S fra 1999 uden ekstraudstyr,
som sælges til over kr. 80.000,-? Eller en fra 2000 uden ekstraudstyr som
sælges til over kr. 90.000,-?

> Også selv om at
> dyret har rundet de 10000-20000 Km..

Hvis den har rundet 10.000 km, så kan du blot være glad for at den *er* kørt
til, og at du slipper for de første dyre serviceeftersyn. Jeg ville for
øvrigt være meget ked af det, hvis ikke en SV650S'er kunne køre mindst
100.000 km uden større problemer, så hvad er en 10-20.000 km?

> Jeg mindes en der brokkede sig over at
> det ikke var til at sælge en motercykel mere. Det kan så godt være at
> priserne på nye MC´er er faldet,

Er prisen på nye MC'ere faldet? Hvornår?

> men det hænger sgu også sammen med at folk
> sælger dem for dyrt. Klart at man gerne vil "tjene" på sin gamle cykel
> istedet for at tabe

Folk sælger til den pris de kan få for den. Ved du hvor stor efterspørgslen
på en SV650S var i 1999? er du klar over hvor meget den er steget i pris
siden?

Hvorfor køber du ikke bare en ny? Hvis det hele er så urimeligt, så køb da
en 2001'er til kr. 97.000,-, og betal kr. 10.000,- i service det første
halve år. Ikke nok med det, men så skal du også betale mere i forsikring -
både grundet den højere nypris, men også fordi maskinen pludselig er 2 år
nyere. Problem solved.

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 26-09-01 22:53

Steen Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en

> Er prisen på nye MC'ere faldet? Hvornår?

Efter sommerferien er en del af de modeller, som folk stejlede over
pludselig at skulle give "en klasse højeres" pris for, sat ned. Dette
tilsyneladende for at få ryddet op i lageret til '02-modellerne, som
måske endda ikke kan holdes oppe på '01-niveau!?
På stående fod mener jeg at det var CBR 900 der startede rykket ved at
ryge ned på 200.000,- hvorefter at Kawa' satte både 6'eren og 9'eren
tilsvarende ned. Sidenhen er CBR 600 også dalet af nødvendig hensyn til
at der skal være forskel op til 900'erens pris!
Jeg har ikke lige styr på Yam' og Zuk'; men mon ikke at de senest hen
imod vinter ryger med på vognen :-/

Gad vide hvad den senest uges kursfald på aktiemarkedet, samt almene
situation på verdensmarkedet vil gøre ved sagen i løbet af vinteren :-/

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 27-09-01 06:31

<snip>
> Gad vide hvad den senest uges kursfald på aktiemarkedet, samt almene
> situation på verdensmarkedet vil gøre ved sagen i løbet af vinteren :-/
>
> --
> Armand.

Er der ikke noget med at de priser m.v. på de nye modeller allerede
forhandles og fastlægges i foråret inden modellerne kommer til Danmark i
løbet af vinteren Det kunne også forklare hvorfor de omtalte modeller
pludselig faldt i pris henover sommeren. Så jeg tror desværre ikke at den
nuværende kurs situation får ret meget indflydelse på de nye priser.

Allan Bojesen

Fra : N/A

Dato : 27-09-01 00:04

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-09-01 00:04

> Lyder som er der _har_ er SV'er til salg ?

Nej, men jag har haft to - den sidste købte jeg selv brugt til en ublu pris,
efter at jeg havde fået stjålet den første, hvilket ovenikøbet havde kostet
mig godt 20.000,- i TopDK selvrisiko.

> Hvad vil du med en brugt SV'er, de har _næsten_ alle været en tur i
> asfalten :-/

*Hvis* de har været i asfalten er det let at se - er delene skiftet til nye,
vil værdien vel ikke falde nævneværdigt. Jeg er selv blevet kørt ned af en
blød hat fra en ubetinget vigepligt, hvilket kostede, hvis jeg husker
rigtigt, 46.000,- at få fixet. Det betalte hans forsikring jo selvfølgelig,
og SV'eren var så god som ny. Var bare én af stumperne ikke blevet skiftet,
ville det være meget let at se den havde været i jorden - det drejer sig om
alt fra skader på styrender og pedaler, til bøjede greb og ridsede
motorskjolde. Disse skader ville være meget lette at få øje på, og
selvfølgelig ting man altid checker ved køb af brugt MC. Min skade var meget
lille, men var alligevel så dyr - omfatter skaden et beskadiget stel osv, så
er det nærmest en totalskade, hvilket du nok ikke finder i Den Blå Avis.

Jeg ville være mere bekymret over at købe en Gixxer eller R1/R6 brugt.

Mvh
Steen

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-09-01 15:33

"Steen Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville være mere bekymret over at købe en Gixxer eller R1/R6 brugt.

Hvorfor?

Rittig

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-09-01 17:17

> Hvorfor?

Fordi der er ubetinget flere der kører råddent på dem - derfor. Dette er i
hvert fald fakta i Århus.

Jeg husker også en R6'er til et eller andet træf, hvor det digitale
speedometer viste godt 300 km/t under en burn-out. Kan du huske det billede?
*Alle* SV'ere jeg har set i Århus, er blevet kørt pænt (og her mener jeg
ikke én eneste har jeg set på baghjulet eksempelvis, lige pånær hen over
kåbeglasset et par gange . Jeg ser masser af gange Gixxere i
lyskrydsduel - typisk på baghjulet eller omdrejningsbegrænseren. Gerne de
gamle 750'ere eller 1100'ere. Det er de samme mennesker jeg ser i sejlersko
og fibervest overhale mig med 200 på motorvejen. To gange jeg er jeg blevet
bange for andres kørsel på motorcykel, har det været en R6'er og en R1'er.

Engang jeg var ude og køre en tur på min gamle SV'er for et par år siden,
fik jeg følgeskab af en fyr på en R6'er. Jeg var meget urutineret, hvilket
var en af grundende til at jeg kørte ture alene. Jeg kørte ganske stille og
fredeligt, i et adstadigt tempo, imens fjolset foran mig skiftevis kørte på
baghjulet, blokerede det, og trillede 15 km/t rundt i sving. 20 km senere,
da vore veje heldigvis skiltes, fulgtes vi stadig ad. R6'eren var på
prøveplader, og sandsynligvis udlånt af en forhandler.

Jeg arbejdede en overgang i Horsens, og tog den gamle Horsens-landevej hjem
til Århus hver dag (det var for øvrigt på den jeg blev kørt ned sidste år).
Jeg kører i mine egne små tanker, med en 90-100 stykker, og pludselig brøler
der en R1'er forbi. Den holdt sig i min bane under overhalingen, og han
kørte vel på den dumme side af 200 km/t. Det var lige ved jeg ikke kunne
køre lige resten af vejen hjem - sikke et chok.

Jeg har masser og masser af den slags historier - den sidste nye var vel med
en ny rød/sort/sølv GSX-R 1000 inde i midtbyen, men den vil jeg spare Jer
for (det værste er at jeg ved hvem han er......suk, maskinen var ikke engang
kørt til).

Mvh
Steen

Fra : Morten Dahl

Dato : 28-09-01 09:32

> Fordi der er ubetinget flere der kører råddent på dem - derfor. Dette er i
> hvert fald fakta i Århus.

OK, det er da fordomsævl af værste skuffe..

> [...]
> *Alle* SV'ere jeg har set i Århus, er blevet kørt pænt (og her mener jeg
> ikke én eneste har jeg set på baghjulet eksempelvis, lige pånær hen over

Øhh, den SV der smed krumtappen (grundet tåbelig oliekonstruktion) var det
ikke lige netop PGA. alt for meget baghjulskørsel, og var ejeren ikke fra
Århus?

> [...]
blevet
> bange for andres kørsel på motorcykel, har det været en R6'er og en R1'er.

Tjae, tror du de samme mennesker havde kørt pænere hvis de havde kørt
Fireblade eller VTR eller ZX9/ZX12 ? Det er nu nok ikke cyklens skyld men
nærmere piloten..

> [...]

> da vore veje heldigvis skiltes, fulgtes vi stadig ad. R6'eren var på
> prøveplader, og sandsynligvis udlånt af en forhandler.

Og ? var han til fare for dig ? var det din maskine? hvem tror du fik
skideballen (og regning) hvis han smadrede noget på den R6?

> [...]
> kørte vel på den dumme side af 200 km/t. Det var lige ved jeg ikke kunne
> køre lige resten af vejen hjem - sikke et chok.

Uden tvivl ikke jordens mest hensynsfulde kørsel, men igen tror du ikke også
at han havde hjort det hvis han havde siddet på en ZX9, eller en eller anden
havelåge der kunne runde de 200 han kom med?

> [...]
> en ny rød/sort/sølv GSX-R 1000 inde i midtbyen, men den vil jeg spare Jer
> for (det værste er at jeg ved hvem han er......suk, maskinen var ikke

Se så er der grund til at blive bekymret for svesken´s tilstand. Men på en
moderne maskine der er blevet tilkørt korrekt, og som altid er gennemvarm
før den bliver skudt af, der tror jeg sku ikke på at ræs med omdr. over 10K
er noget problem, den burde jo være konstrureret til det. Min egen Gixxer600
har aldrig fået lov at bestille noget før den var rigtig varm, men så har
den også fået klø. Og 2 timers ræs hvor omdr. sjældent kommer under 9K tror
jeg sku ikke på skader den. Lad den lige komme ned i temp. før du slukker
den og så vil jeg mene den hellige grav er velforvaret. (min har da gået
30Kkm og er 100% ok, går faktisk skidegodt i motoren.)

Jeg er ikke ude på at svine dig til, men mener bare at det var lidt usagligt
at give pågældne cykler skyld for folks kørsel. Og mht. holdbarhed kunne det
jo nok blive en sjov diskussion...
-
Morten Dahl
- GSXR600 & GSXR750 both need a defragmentation

Fra : Steen Schmidt

Dato : 28-09-01 15:04

> OK, det er da fordomsævl af værste skuffe..

Tjaa, det er fordi jeg mener det drejer sig om chaufføren, og dem der vælger
en Gixxer ville sandsynligvis ikke have valgt en SV650S i stedet.

> Øhh, den SV der smed krumtappen (grundet tåbelig oliekonstruktion) var det
> ikke lige netop PGA. alt for meget baghjulskørsel, og var ejeren ikke fra
> Århus?

Jo, hasn var da også et fjols at mene det var konstruktionen der var skyld i
hans "uheld". Han kom vist over på en ZX6R bagefter? Jeg har for øvrigt ikke
set ham gøre det, blot for lige at understrege min pointe.

> Tjae, tror du de samme mennesker havde kørt pænere hvis de havde kørt
> Fireblade eller VTR eller ZX9/ZX12 ? Det er nu nok ikke cyklens skyld men
> nærmere piloten..

Piloten havde ikke valgt en SV650S, hvorfor de sandsynligvis ikke har været
udsat for så meget råddent kørsel. SV650S er en begyndercykel, der ikke
appelerer til Brian'er og erfarne råddent-kørere (heller ikke uerfarne for
den sags skyld).

> Og ? var han til fare for dig ?

Til tider.

> var det din maskine? hvem tror du fik
> skideballen (og regning) hvis han smadrede noget på den R6?

Tjaa, bedemanden ville sikkert tjene godt. Børnen på de gårde han passerede
med 160 ville sikkert også være kede af at blive ramt. Tror du med rådden
kørsel jeg blot mener baghjulskørsel uden stor fare for andre, ud af
motorvejen? Rådden kørsel i mine øjne er at udsætte andre for fare -
sandsynligvis uden selv at bekymre sig eller endog at være klar over det. At
køre på baghjulet under kontrollerede forhold, eller lave stoppier midt på
Bilkas parkeringsplads kl. 2200 om aftenen, anser jeg ikke for videre
farligt.

> [...]
anden
> havelåge der kunne runde de 200 han kom med?

Jeg tvivler på at han havde gjort det på en SV650S'er. Det er ligesom om han
ikke er målgruppen for den cykel.

> [...]
> moderne maskine der er blevet tilkørt korrekt, og som altid er gennemvarm
> før den bliver skudt af, der tror jeg sku ikke på at ræs med omdr. over

Jo, hvis det foregår tværs igennem et torv fuld af mennesker, halvstående, i
2. gear, stram roulade, uden hjelm og med rygende bagdæk. Da er det et
problem. Jeg er absolut ikke bekymret for cyklen når jeg synes rådden kørsel
er åndsvagt. Det er også i den grad jeg mener SV'eren ikke er udsat for
rådden kørsel. Hvor mange i Las Vegas Extreme videoerne kører på SV'ere?

> Jeg er ikke ude på at svine dig til, men mener bare at det var lidt
usagligt
> at give pågældne cykler skyld for folks kørsel.

Det er også mere omvendt. Det er mere folkene der vælger cyklerne der kører
dem råddent. De vælger ikke en SV'er (pånær et par enkelte, der ikke helt
har forstået situationen). Det er ikke grundet rådden kørsel mange SV'ere
har været i jorden - det skyldes manglende rutine og overmod grundet dens
letkørthed.

> Og mht. holdbarhed kunne det
> jo nok blive en sjov diskussion...

Jeg ved ikke hvor langt en SV650S'er kører på en motor, men lige pånær
1100'eren, så er Gixxer-motorerne da ikke verdens mest holdbare, er de?
Skyldes vel mest rådden behandling - den håndtering du beskriver lyder dog
som den mest optimale.

Mvh
Steen

Fra : Mads Lund

Dato : 28-09-01 10:17

> Jeg husker også en R6'er til et eller andet træf, hvor det digitale
> speedometer viste godt 300 km/t under en burn-out. Kan du huske det
billede?

Og det sætter jo lige som tingene på plads eller hva' ? Har du været til
nogle drengetræf, og set hvor mange forskellige cykler der bliver brugt til
burn out ? det mest groteske jeg har set, var en Harly, som hvade
rødglødende sidepipes !! og så på en luft kølet cykel. MEn dermed bliver
alle HD'ere jo ikke kørt svinsk.

> *Alle* SV'ere jeg har set i Århus, er blevet kørt pænt (og her mener jeg
> ikke én eneste har jeg set på baghjulet eksempelvis, lige pånær hen over
> kåbeglasset et par gange .

Hmm, nu er baghjulskørsel måske heller ikke en SV'ers stækeste side , men
desuden skader baghjulskørsel nu ikek det store, med mindre chaufføren er så
urutineret, at forhjulet bliver hammret ned i landingerne.

> [...]
blevet
> bange for andres kørsel på motorcykel, har det været en R6'er og en R1'er.

Øhh, så er der ligesom sat i bås. Og det efterlader da en del af os kwack
kører med bøjede hoveder. Men kwack kørsel gør åbentbart ikke det store
indtryk. Og så skal det måske lige nævnes at mc'ere jo i meget høj grad er
legetøj, og skal bruges som så. Nogle er heldigvis så fornuftige at en del
af aktiviteterne bliver henlagt til passende legepladser (baner), problemet
i den beskrevne kørsel er ikke cykjlerne men den fare andre udsættes for.

> [...]

> da vore veje heldigvis skiltes, fulgtes vi stadig ad. R6'eren var på
> prøveplader, og sandsynligvis udlånt af en forhandler.

Og ??? han kørte vel ikke og generede dig bevist, hvis nu du havde holdt ca
30 sek pause, var han så ikke fortsat, og du kunne have kørt vidre uden at
spekulere på hans mindre respektfulde kørsel ?

> [...]
> kørte vel på den dumme side af 200 km/t. Det var lige ved jeg ikke kunne
> køre lige resten af vejen hjem - sikke et chok.

Gammelt bissetrick. Men jeg kender det godt. På mc er man ikke vandt til
at blive overhalet, hvorfor man lige får et par dobbelte hjerteslag når det
sker. Jeg er bruger i højgrad overhalingslyset, for at gøre den forankørende
opmærksom på at jeg overhaler. Og mc'ere er jeg mere hensynsfulde overfor,
men overhalinger i samme bane med noget højere hastighed er nærmest
hverdagskost (på motorvejen).

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Steen Schmidt

Dato : 28-09-01 15:11

> [...]
> burn out ? det mest groteske jeg har set, var en Harly, som hvade
> rødglødende sidepipes !! og så på en luft kølet cykel. MEn dermed bliver

Jeg siger ikke at alle på R* kører råddent. Bare flere end på en SV650S. Nu
du nævner HD, så er det vel også en 60-80% af dem jeg ser der ikke er
rigtigt kloge. her taler vi ikke om råbejern, men om deciderede
skrige-huse-og-biler-i-smadder-rør.

> Øhh, så er der ligesom sat i bås. Og det efterlader da en del af os kwack
> kører med bøjede hoveder. Men kwack kørsel gør åbentbart ikke det store
> indtryk.

Nej, især ikke med Turbo

Det er faktisk ikke mange andre end Tommy jeg ser køre råddent på en ZX9R

> [...]
problemet
> i den beskrevne kørsel er ikke cykjlerne men den fare andre udsættes for.

Enig.

> [...]
> 30 sek pause, var han så ikke fortsat, og du kunne have kørt vidre uden at
> spekulere på hans mindre respektfulde kørsel ?

Det havde jeg ikke lige tænkt på i den situation. Jeg kørte blot og var ret
forundret over hans vilde opførsel.

> [...]
til
> at blive overhalet, hvorfor man lige får et par dobbelte hjerteslag når

Det var nok især dyb stilhed afløst af et 106 dB vræl der gav mig chocket

Mvh
steen

Fra : Robert

Dato : 29-09-01 13:54

> til
> det
>
> Det var nok især dyb stilhed afløst af et 106 dB vræl der gav mig chocket

dyb stilhed ? slukket motor, ned af bakke, ørepropper ??... skyklapper )
?
Nåe, man sad og sov, glemte at se sig tilbage.... "orientere sig" ? )))

Med fare for at blive hylet ud...

Robert

Fra : Steen Schmidt

Dato : 29-09-01 17:50

> dyb stilhed ? slukket motor, ned af bakke, ørepropper ??... skyklapper
)
> ?

Næh, men min hjelm er ret støjsvag, hviket jo er noget man stræber efter.

> Nåe, man sad og sov, glemte at se sig tilbage.... "orientere sig" ?
)))

Jeg bruger nu mest tid på at se fremad - ikke tilbage. Det burde heller ikke
være nødvendigt ret tit, når man ikke skifter retning eller bane. Min
kommentar var også mere for at understrege hvor lidt du kan høre en
motorcykel forfra, så den der med at "loud pipes saves lives", den passer
ikke!

Mvh
Steen

Fra : origo@earthling.net

Dato : 29-09-01 23:29

"Steen Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
> Næh, men min hjelm er ret støjsvag, hviket jo er noget man stræber efter.
Idet samtlige hjelmer på markedet støyer med mere enn 100dB, kan man
konstatere at du enten er døv, eller også halvsov du

JS

Fra : Steen Schmidt

Dato : 29-09-01 23:57

> Idet samtlige hjelmer på markedet støyer med mere enn 100dB, kan man
> konstatere at du enten er døv, eller også halvsov du

Hvordan kan en hjelm støje i sig selv?

Jeg sov ikke - er du klar over hvor lidt af lyden fra en motorcykel der
lyder fremad?

Det er kun lyden af motoren - intet fra udstødningen blæser fremad, hviket
vil sige at det egentlig er ganske lidt lyd du hører forfra. Det kan være
svært at retningsbestemme lyd med en hjelm på hovedet, samtidig med at den
dæmper al støj. Jeg ville måske lægge mærke til motorcyklen på 100 meters
afstand, iogmed først dér gennemtrænger lyden måske baggrundsstøjbilledet.
Dette giver mig under 2 sekunder til at finde ud af hvilken retning lyden
kommer fra. Bagud er nok det sidste sted jeg kigger.

Du mener du ikke ville være blevet overrasket? Er manøvren anset for ikke at
være til ulempe eller måske endda til fare i trafikken?

Mvh
Steen

Fra : Robert

Dato : 30-09-01 00:15

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9p5i05$ks3$1@sunsite.dk...

> "Steen Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
> Idet samtlige hjelmer på markedet støyer med mere enn 100dB, kan man
> konstatere at du enten er døv, eller også halvsov du

ahhh 100 dB ?? vel ikke helt. måske ved 240 km/t..
og dog, vi er enige, støjsvage er selv de bedste ikke.

Forresten; shoei xr-800 er rigtig god, men sove i den? nah

Mvh
Robert

Fra : origo@earthling.net

Dato : 30-09-01 00:24

"Robert" <robert@timewaste.dk> wrote in message
> ahhh 100 dB ?? vel ikke helt. måske ved 240 km/t..
Den hastighet er det ikke nødvendig å komme oppp på. Testet i PB og
Motorrad: Det finnes dessverre ingen hjelmer som ikke medfører hørselsskade
ved lengre tids bruk i alm. motorveishastighet. Ørepropper er eneste
løsning.

JS

Fra : Robert

Dato : 30-09-01 00:44

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9p5l5o$t0f$1@sunsite.dk...

> [...]
hørselsskade
> ved lengre tids bruk i alm. motorveishastighet. Ørepropper er eneste

Det var pokkers!! ikke en god nyhed, og jeg som troede
ørepropper kun var for folk med "alternative" potter paa.
Gad vide om andre her på stedet er opmærksomme på
denne uheldige effekt. Jeg har ikke tænkt mig at acceptere
en høreskade som naturligt resultat af at nyde mc kørsel.
Har du / i et link til disse tests ?

Mvh
Robert

Fra : Michael K.S.

Dato : 30-09-01 01:12

On Sun, 30 Sep 2001 01:44:12 +0200, "Robert" <robert@timewaste.dk>
wrote:

>Det var pokkers!! ikke en god nyhed, og jeg som troede
>ørepropper kun var for folk med "alternative" potter paa.

Nej-nej og atter nej ørepropper er til/bør bruges af alle,det er ikke
motorlarm der dræber din hørelse og/eller giver dig tinnitus,men
vindstøj,som ingen hjelm kan beskytte dig tilstrækkeligt imod,det er
nemlig ikke kun hjelmen der er afgørende men også ting som kåbens
udformning,kåbeglas,din egen højde osv-osv ad infinitum

>Gad vide om andre her på stedet er opmærksomme på
>denne uheldige effekt.

Hvis ikke så må de enten være døve og blinde for emnet har været
behandlet utallige gange ikke kun her,men i næsten alle blade jeg har
læst og motorcyklister imellem

> Jeg har ikke tænkt mig at acceptere
>en høreskade som naturligt resultat af at nyde mc kørsel.

Så brug ørepropper !!!

-M

Fra : Armand

Dato : 30-09-01 10:28

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Hvis ikke så må de enten være døve og blinde for emnet har været
> behandlet utallige gange ikke kun her,men i næsten alle blade jeg har
> læst og motorcyklister imellem

Sædvanlig ringen for ørene efter ankomst, sådan som de fleste vil/har
opleve(t) det, burde også blive taget til eftertanke

--
Armand.

Fra : Anders Vinther

Dato : 30-09-01 14:47

> [...]
>
> Sædvanlig ringen for ørene efter ankomst, sådan som de fleste vil/har
> opleve(t) det, burde også blive taget til eftertanke

Det er iøvrigt ikke videre behageligt at køre med ørepropper når man først
har fået tinnitus eftersom den ringen for ørene man hører 'sidder på
indersiden af propperne'... dvs. når du har propperne i kan du virkelig høre
hvor slem din tinnitus er...

Det er dog stadig ikke grund nok til at køre uden propper og derved forværre
tilstanden...

Anders V.

Fra : Armand

Dato : 30-09-01 10:26

Robert <robert@timewaste.dk> skrev i en news:9p5mbu$2bc$1@sunsite.dk...
> Det var pokkers!! ikke en god nyhed,
> Gad vide om andre her på stedet er opmærksomme på
> denne uheldige effekt. Jeg har ikke tænkt mig at acceptere
> en høreskade som naturligt resultat af at nyde mc kørsel.

Læg lige mærke til hvor mange gamle motorcyklister der siger "hva'?" til
forespørgsler

--
Armand.
(stærkt i farezonen som både motorcyklist og smedesvend)

Fra : Robert

Dato : 30-09-01 14:54

> [...]
>
> --
> Armand.
> (stærkt i farezonen som både motorcyklist og smedesvend)

Hva ?

)

Robert

Fra : Steen Schmidt

Dato : 30-09-01 00:51

> [...]
hørselsskade
> ved lengre tids bruk i alm. motorveishastighet. Ørepropper er eneste

Tjaa, nu kørte jeg kun 80-100 stykker (landevej, ikke?), og jeg bruger altid
ørepropper på MC.

Mvh
Steen

Fra : Anders Vinther

Dato : 30-09-01 14:41

<origo@earthling.net> wrote in message news:9p5i05$ks3$1@sunsite.dk...

> "Steen Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
> Idet samtlige hjelmer på markedet støyer med mere enn 100dB...

Så skal jeg da ikke køre med hjelm mere - man risikerer jo at blive døv

Anders V.

Fra : Robert

Dato : 30-09-01 14:55

"Anders Vinther" <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Så skal jeg da ikke køre med hjelm mere - man risikerer jo at blive døv

> Anders V.

Måske en thehætte ?

~Robert

Fra : Anders Vinther

Dato : 30-09-01 15:11

> "Anders Vinther" <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Måske en thehætte ?
>
> ~Robert

Burde også varme bedre (c:

Fra : origo@earthling.net

Dato : 30-09-01 15:17

"Anders Vinther" <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> wrote in message
> Så skal jeg da ikke køre med hjelm mere - man risikerer jo at blive døv

I visse tilfeller gjør det nok ingen forskjell

JS

Fra : bwl

Dato : 30-09-01 05:31

Har oxo efterhånden set de gixxer her i århus få noget gas gennem byen.
typisk på den anden side af 130-140.....

Mindes en rød R1 der giver MEGET GAS sammen med en sort/sølv gsxf-R 750. tsk
tsk

Brian

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 27-09-01 00:06

> [...]

> både grundet den højere nypris, men også fordi maskinen pludselig er 2 år

Lyder som en, der _har_ en SV'er til salg ?

Til Eddy

Hvad vil du med en brugt SV'er, de har _næsten_ alle været en tur i
asfalten

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Armand

Dato : 27-09-01 16:45

Dennis Hellan Pedersen <dhp@tdcadsl.dk> skrev i en

> Hvad vil du med en brugt SV'er, de har _næsten_ alle været en tur i
> asfalten
> Hilsen
> Dennis Pedersen
> XJ 600 S

Mobningmode - "ON":

Og dét er forskellen på japanske og italienske V2'ere:
Japanske sender hele dyngen i jorden på én gang, imens italienske smider
en stump af gangen i ny og næ

Mobningmode - "OFF"

--
Armand.
PS: Monster er byttet til discount-SS'er á la Sorte Slyngel!

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 27-09-01 23:17

> Dennis Hellan Pedersen <dhp@tdcadsl.dk> skrev i en

> Og dét er forskellen på japanske og italienske V2'ere:
> Japanske sender hele dyngen i jorden på én gang, imens italienske smider
> en stump af gangen i ny og næ

*GRILL*

Ja !, det var også derfor at Guzzi'en blev solgt så hurtigt, mens der stadig
var "lidt" tilbage at sælge

> --
> Armand.
> PS: Monster er byttet til discount-SS'er á la Sorte Slyngel!

Mums !, men jeg kunne nu også godt lide Monster'en, den havde en dejlig lyd
med de potter, hvad røg den for ?

--
Ha'et rart
Dennis Pedersen

Fra : Armand

Dato : 27-09-01 23:45

> Mums !, men jeg kunne nu også godt lide Monster'en, den havde en
dejlig
> lyd med de potter, hvad røg den for ?

Næsten lige over med den let brugte Sorte Slyngel :-/
Og det skulle ikke undre mig, om der ikke kommer et par tilsvarende
potter på den temmeligt hurtigt

--
Armand.

Fra : Adam Christensen

Dato : 29-09-01 17:56

> [...]
>
> Og dét er forskellen på japanske og italienske V2'ere:
> Japanske sender hele dyngen i jorden på én gang, imens italienske smider

*ROFL*

--
Adam
SV650S

Fra : Armand

Dato : 26-09-01 22:49

> [...]
> både fra 1999 og 2000 alle tager mere for den end de købte den for.??
> Også selv om at dyret har rundet de 10000-20000 Km..

Kun hvis (fordi!) at de vitterligt kan sælge til den pris

> [...]
markedet
> så vil jeg næsten hellere købe [ny?] end at købe privat...

Tjaeh :-/
En del af årsagen til at SV'eren (S'en - Da den "nøgne" ser ud til at
være sværere sælgelig som brugt :-/ ), er jo at en ny i år er oppe på
(er det:) 95.000,-!(?)
Og 20.000,- sparet i indkøb incl. (oftest) en alternativ udstødning, og
(ikke sjældent) andet guf á la carbon, er da også til at føle på for en
slunken økonomi.

Jeg er personlig hook'ed på SV'eren, ikke mindst fordi min krystalkugle
allerede for to år siden spåede at den ville holde prisen mange år
fremover.
Suzuki's prispolitik har jævnligt medført modeller der holder prisen
længe - Bedste eksempel er GSX 750 ES der så sent som 15 år efter
lanceringen stadig solgtes til nypris efter at have toppet med næsten
+10.000,-!
GSXR 400 der kostede midt i 50-tusinderne, har været helt oppe at vende
på 70.000,- inden at den uværgeligt(?) dalede til nuværende niveau ikke
meget under nyprisen (efter 7(?) år!)

Hvis du kan harmes over SV-prislejet er det fordi at du ærgrer dig over
ikke at have "nået toget"; men en brugt S'er til 75.000,- vil næppe tabe
mere end højest femtusinde kr. over de nærmeste 5 (eller flere) år (stik
lige den, bilejere!).
Så ryg dog blot på trods dine økonomiske alarmer!!!

Der har været enkelte "nøgne" til salg helt ned til 60.000,-, og en
sådan er måske endnu bedre "investering"; men det hjælper jo ikke hvis
det er S'erens stil man higer efter

--
Armand.
(SV wanabee)

Fra : Adam Christensen

Dato : 29-09-01 18:06

> Tjaeh :-/
> En del af årsagen til at SV'eren (S'en - Da den "nøgne" ser ud til at
> være sværere sælgelig som brugt :-/ ), er jo at en ny i år er oppe på
> (er det:) 95.000,-!(?)

97.000 + 1.600 i levering!

> Jeg er personlig hook'ed på SV'eren, ikke mindst fordi min krystalkugle
> allerede for to år siden spåede at den ville holde prisen mange år
> fremover.

Hmmm.. jeg har en SV'er stående som jeg efterhånden sjældent kører på -
siger du at jeg skal beholde den og tjene lidt om et par år i, stedet for at
overveje at sælge den til foråret? )

> Der har været enkelte "nøgne" til salg helt ned til 60.000,-, og en
> sådan er måske endnu bedre "investering"; men det hjælper jo ikke hvis
> det er S'erens stil man higer efter

Michael Kongsteds SV'er fra 1999 med 24K på klokken gik for 60K, så det kan
lade sig gøre at spare et par kroner.

--
Adam
SV650S