Hvordan undgår jeg harddisk-støj under MS ~
Fra : Mikkel Pagh

Dato : 26-09-01 10:58

Jeg sidder ofte på Diamantens læsesal med min iBook, hvor jeg bruger den til at
skrive noter i Word98 (under Classic eller 9.1). Selvom maskinen er ret stille
kan det dog virke ret forstyrrende for de andre læsesalsbrugere når harddisken
arbejder.

Jeg har derfor forsøgt at lave en RAM-disk hvor jeg puttede Office-pakken samt
mine dokumenter ind, men computeren kører stadigvæk på harddisken så snart jeg
begynder at skrive. Det kunne være fedt hvis jeg kunne få den til at arbejde
udelukkende i RAM'en, dels af hensyn til støjen men også af hensyn til
batterilevetid.

Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre?

Venlig hilsen og på forhånd tak,
Mikkel Pagh

--
Posted from voyager.rhk.dk [130.226.169.201]