Udskiftning af køler: Asus 7700 GTS
Fra : Morten Holmer-Jensen

Dato : 26-09-01 08:03

Hvor meget larmer blæseren på et Asus 7700 GTS ? Kan det betale sig at smide
en Thermaltake Blue Orb på, hvis man gerne vil have sænket støjniveauet ?

Morten Holmer

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 26-09-01 11:44

køb en GlobalWin FA420 Grafik Køler, den køler bedre og er meget mere
stille, desuden er den også billigere, fåes bl.a. ved www.mm-data.dk. Og ja,
jeg mener den larmer meget, men sæt en finger på den og sløv den ned så kan
du høre hvor meget den larmer.

hilsen
Lasse

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 26-09-01 14:46

"Lasse Engel Pedersen" <l_ep@hotmail.com> skrev
> [...]
ja,
> jeg mener den larmer meget, men sæt en finger på den og sløv den ned så

Hvordan har du monteret denne GlobalWin-dims?

mvh
Peter

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 26-09-01 16:48

Jeg har et asus 6600 deluxe kort, ved det er der ingen problemer med at
pille den orginale blæser af. Efter at have renset gpu'en for kølepasta,
satte jeg bare global win's på og lagde derefter nogle bøger ovenpå igen, så
jeg var sikker på at den blev presset fast derned imod, så den, allerede fra
fabrikantens side påsatte lim, kunne virke.

hilsen
Lasse

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 26-09-01 17:20

> [...]

fra
> fabrikantens side påsatte lim, kunne virke.

Tak! Det lyder jo forbavsende enkelt

mvh
Peter

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 26-09-01 17:24

Jeps, det er det også, det eneste problem var at jeg troede at 4 minutter
var nok i tid til at presse de to sammen. Jeg måtte derfor have
grafik-kortet ud igen efter det var faldet af..., efter at have givet det
nogle timer i samme presse igen har det siddet der lige siden.

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 26-09-01 15:10

Nu har jeg godt nok ikke et Asus... men et Creative GF1 32mb DDR, men det
gør ikke den store forskel for mit spørgsmål.

Jeg har langt om længe taget mig sammen og købt en FA420, men...

Hvordan får jeg nemmest fjernet den køler der sidder på kortet??
Jeg er ikke sikker på om det er termisk tape eller en form for lim/epoxy der
holder den på plads.

Jeg har både hørt om at den skal være varm så limen bliver blød, og at den
skal en tur i fryseren, så limen ikke hænger så godt ved.
Med de udmeldinger bliver man jo lidt i tvivl.
Jeg regner under alle omstændigheder at prøve mig frem senere i aften, da
jeg er ekstremt træt af min nuværende blæser, der hyler,brummer mm i efter
forgodtbefindende.

Dennis

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 26-09-01 11:50

Dog være opmærksom på at den (GlobalWin FA420 Grafik Køler)fylder lidt så
der er ikke plads til et pci-kort lige under køleren, det er dog ikke noget
problem hvis man har pci kort der ikke sidder lige præcis under køleprofilen
på grafik-kortet.

Fra : Villy Jensen

Dato : 26-09-01 14:45

> Hvor meget larmer blæseren på et Asus 7700 GTS ? Kan det betale sig at
smide
> en Thermaltake Blue Orb på, hvis man gerne vil have sænket støjniveauet ?

Blue Orb er et elendigt fremstillet skodprodukt!!!
Sørg for at modificere den før den overhovedet funker!

Se forklaringen på
http://www.overclockers.com/tips465/

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy