Transparent logo i Photoshop 3.0
Fra : Bo Nedergaard

Dato : 25-09-01 22:08

Mit problem er: hvordan laver jeg baggrunden på et skannet logo
transparent. Logoet er sort på en hvid baggrund, men for at kunne sætte
logoet ind i et Pagemaker dokument med blå baggrund, skal logoet have en
transparent baggrund. Det må da være simpelt..... Jeg kan bare ikke
finde ud af det.

Fra : Jakob Bock

Dato : 25-09-01 23:14

> [...]
> transparent. Logoet er sort på en hvid baggrund, men for at kunne sætte
> logoet ind i et Pagemaker dokument med blå baggrund, skal logoet have en

Konverter billedet til en bitmap (1 bit), og arkiver derefter som TIFF.
Herefter burde du den hvide farve optræde transparent i Pagemaker.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Thomas

Dato : 26-09-01 07:14

"Bo Nedergaard" <bo.nedergaard@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> logoet ind i et Pagemaker dokument med blå baggrund, skal logoet have en
> transparent baggrund. Det må da være simpelt..... Jeg kan bare ikke

Har du mulighed for at lave logoet i Illustrator eller lign. vektorbaseret
program, er det at foretrække. Hvis du kun har adgang til Photoshop, så kan
du fritlægge logoet, og det vil blive transparent i PageMaker.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Thomas Krakau

Dato : 27-09-01 23:12

Du kan prøve at oprette et nyt dokument, kopiere dit logo over i det og
derefter
ændre på gennemsigtigheden i din layermenu - det virker ihvertfald i 3.5.

Med Venlig Hilsen
Thomas Krakau

--
Posted from pc207117.stofanet.dk [212.10.147.117]