Hjælp mig!
Fra : Tonny Nielsen

Dato : 25-09-01 21:35

Måske OT. men prøver alligevel.

Har et svært problem, håber i kan hjælpe!
Min pc låser tit af en eller anden årsag.

Konfiguration er som følger:
Fic Az11 bundkort m/ via 4.31 drivere
T-fugl 750mhz
512mb pc 133ram Veritec ram
G-force 2 mx 400 grafikkort m/ 12.90 drivere
Sb 128 lydkort
40gb DeskStar 60GXP 40GB
50 speed cdrom
Plextor 8x4x32
3com 10mb netkort XL 3c900 combo
300 watt strømforsyning i et Aopen miditower
Win98 Se fuldt opdateret

Lige meget hvad jeg gør låser den tit uanset hvilket program der køres
(spil, internet osv),
har prøvet alle tænkelige drivere til bundkort(via4in1) og til grafikkortet
(nvidia drivere i utallige versioner)
har haft et andet bundkort (Abit kt7) i, hjalp ikke, andet grafikkort
(Diamond Viper V770)
kunne kun køre hvis det var gamle drivere (detonator 1 - 5.32), rammene er
skiftet ud, hardisken også.
I bios er fastwrite disablet, kører også kun med 2x agp, har de sidste
directx8a drivere installeret
Har også prøvet at kører uden net og lydkort det samme sker.
Er det nu sådan at AMD har et problem med denne CPU eller skal der køres en
patch af en art,
eller er den en "mandags processor" det er snart det sidste der ikke har
været skiftet.
Har haft maskinen reinstalleret mange gange uden held.(fejlfrie
instalationer)og kun med
det nødvendige installeret(via 4in1 og grafikkort drivere) sker alligevel.
Det virker som om det sker når harddisken skal køre meget og der så er stor
belastning på Cpu'en
Håber på hjælp fra jer.

Tonny

Fra : Thomas B Jørgensen

Dato : 27-09-01 23:36

"Tonny Nielsen" <lomito@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det nødvendige installeret(via 4in1 og grafikkort drivere) sker alligevel.
> Det virker som om det sker når harddisken skal køre meget og der så er

Måske en virus i bootfilen? Har du prøvet at boote op i dos og køre en
viruscan? Man ved aldrig.

Thomas