Bibelen som tekstfil?
Fra : Daniel Muhlig

Dato : 25-09-01 19:31

Har spurgt før, men fandt den ikke...

Findes bibelen som tekstfil i public domain? Mig bekendt blev den 'gamle'
oversættelse frigivet, da den nye bibeloversættelse blev udgivet.

Jeg håber på at kunne finde GT af 1931 og NT af 1948

Anyone?

--
Med Venlig Hilsen
Daniel Muhlig

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-09-01 19:44

"Daniel Muhlig" <daniel@REMOVE.dancode.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> oversættelse frigivet, da den nye bibeloversættelse blev udgivet.
>
> Jeg håber på at kunne finde GT af 1931 og NT af 1948

HAR du prøvet hos Bibelselskabet? Det kunne jo være, de havde den der...

Andes Peter Johnsen

Fra : Daniel Muhlig

Dato : 27-09-01 12:26

Hmmm. Nej, ikke før nu...

Jeg formodede, at eftersom de sælger bibelen, har de ikke den gamle udgave
liggende til fri download, og efter hvad jeg har forstået, skulle den være
frit tilgængelig.

Har dog lige besøgt dem uden held. Ser ud til, at min formodning holdt stik

--
Med Venlig Hilsen
Daniel Muhlig

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 27-09-01 20:18

"Daniel Muhlig" <daniel@REMOVE.dancode.dk> wrote in message
> [...]
være
> frit tilgængelig.
>
> Har dog lige besøgt dem uden held. Ser ud til, at min formodning holdt

Prøv at se her:

http://www.kristus.dk/xt/default/tekst.asp?bulk

Her ligger GT og NT i den "gamle udgave" forskellige tekst formatter til
fri download.

Kenn L. Schjødt
Dansk side om SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org

Fra : Daniel Muhlig

Dato : 28-09-01 08:46

Tak!

Nu har jeg, hvad jeg skal bruge. Tak alle

--
Med Venlig Hilsen
Daniel Muhlig

"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern_for_email@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:3bb37ae8$0$14195$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 28-09-01 16:47

On Fri, 28 Sep 2001 09:46:25 +0200, "Daniel Muhlig"
<daniel@REMOVE.dancode.dk> wrote:

>Tak!
>
>Nu har jeg, hvad jeg skal bruge. Tak alle

Hvorfra? - jeg kiggede på SDH-filerne men jeg genkendte ikke
oversættelsen som den du efterlyste.

Med venlig hilsen

Lars Erik Bryld ( larserik @ dadlnet.dk )

- bemærk overskydende tegn i mailadressen

Fra : Daniel Muhlig

Dato : 28-09-01 18:34

Æv !!

Nej, ved nærmere eftersyn er de alle sammen fra 1907

Jeg er med andre ord stadigvæk på jagt efter 1948 udgaven af Nye Testamente.

--
Med Venlig Hilsen
Daniel Muhlig

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 29-09-01 01:37

"Daniel Muhlig" <daniel@REMOVE.dancode.dk> wrote in message

> Nej, ved nærmere eftersyn er de alle sammen fra 1907

Undskyld, jeg har taget fejl

Jeg troede de var fra 1948, men det er nok fordi jeg bruger den "nye
udgave" så meget at jeg har glemt den gamle

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 28-09-01 16:09

On Thu, 27 Sep 2001 21:17:47 +0200, "Kenn L. Schjødt"
<kenn_s.fjern_for_email@worldonline.dk> wrote:

>Prøv at se her:
>
>http://www.kristus.dk/xt/default/tekst.asp?bulk
>
>Her ligger GT og NT i den "gamle udgave" forskellige tekst formatter til
>fri download.

Der ligger også en på projekt Runeberg

http://www.lysator.liu.se/runeberg/dkbibel/

men det er altså udgaven ældre (1907)