CentreCom MR904tx - hub der skulle virke -~
Fra : Jørgen Emborg

Dato : 25-09-01 19:33

- det gør den ikke. Jeg fik at vide at den virkede med det samme - uden
software - men nej. Alle kabler der bruges er afprøvet på alle måder. TCP/IP
panelet viser også nogle tal der ligner dem jeg får uden hub´en tilsluttet ,
men der optræder 2 nuller på to steder hvor der normalt står noget andet.
Routeren viser at det godt kan se netkortet gennem hub´en - den nederste
grønne lampe lyser. Jeg kan få den til at slukke ved at krydse kablet mellem
hub og router med en kontakt.
Min forbindelse er TDC ADSL bredbånd - 2 dynamiske IP-adresser.
Hvem har nogle forslag til hvad der kan være galt?
MVH Jørgen Emborg

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 26-09-01 00:56

J=?windows-1252?B?+A==?=rgen Emborg <emborg@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> men der optræder 2 nuller på to steder hvor der normalt står noget andet.

De fleste hubs har en lampe for "link" ved hver port. Lyser den?

Når du forbinder "uden hub'en tilsluttet", er det så direkte fra Mac til
ADSL-modem? Virker det?

Prøv at skrive tallene her - både de der står nu, og de andre der
normalt står.

Hvorfor vil du overhovedet bruge en hub? Skal du forbinde 2 Mac'er til
nettet? Hvis ja, prøv så om arkivdeling virker mellem dem.

> [...]
> hub og router med en kontakt.
> Min forbindelse er TDC ADSL bredbånd - 2 dynamiske IP-adresser.

Hvis det er ADSL med dynamiske IP-adresser, så tror jeg slet ikke, du
har en router. Du tror ikke, det er ADSL-modemet du tænker på?

Hvis der lyser en lampe for "link" på dit modem, så betyder det blot, at
der er forbindelse til hub'en. Det kunne tyde på, at fejlen er mellem
hub og Mac. Det kunne f.eks. være, at du bruger et "krydset" netkabel
mellem hub og Mac. Hvilke porte på hub'en bruger du?

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Jørgen Emborg

Dato : 26-09-01 07:52

> De fleste hubs har en lampe for "link" ved hver port. Lyser den?
Nej

> Når du forbinder "uden hub'en tilsluttet", er det så direkte fra Mac til
> ADSL-modem? Virker det?

- Ja

> Prøv at skrive tallene her - både de der står nu, og de andre der
> normalt står.

Har prøvet det.

> Hvorfor vil du overhovedet bruge en hub? Skal du forbinde 2 Mac'er til
> nettet? Hvis ja, prøv så om arkivdeling virker mellem dem.

Jeg skal have 2 G3´ere + 1 PC på ADSL

> Hvis det er ADSL med dynamiske IP-adresser, så tror jeg slet ikke, du
> har en router. Du tror ikke, det er ADSL-modemet du tænker på?

Det kan godt være det bare er et ADSL-modem.

> [...]
> hub og Mac. Det kunne f.eks. være, at du bruger et "krydset" netkabel
> mellem hub og Mac. Hvilke porte på hub'en bruger du?

Jeg har prøvet at bruge alle 3 porte på hub´en. Port 1 er uplink porten.
Ingen af dem virker. Jeg har selv fabrikeret et RJ45 kabel som virker
direkte mellem ADSL-modemet og Mac. Det kabel som jeg fik fra TDC virker
også. De må derfor være ens - altså ikke krydset fordi jeg lavede et ikke
krydset kabel selv.
Tak for svaret, men har du flere forslag??
MVH Jørgen Emborg
..

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 26-09-01 22:08

Jørgen Emborg <emborg@tdcadsl.dk> wrote:

> Nej

Hvis "link" lampen ikke lyser, når en tændt maskine er tilsluttet, så er
der en fejl ved kablet (eller hubben).

> Jeg skal have 2 G3´ere + 1 PC på ADSL

Har du prøvet arkivdeling mellem G3'erne?

> [...]
> også. De må derfor være ens - altså ikke krydset fordi jeg lavede et ikke

Jeg er altid lidt skeptisk overfor hjemmelavede kabler. Hvis du vil
checke, om det er forbundet rigtigt så kig på:

<http://hwb.sunsite.dk/ca_Ethernet10BaseTStraightThru.html>

<http://hwb.sunsite.dk/ca_Ethernet10BaseTCrossover.html>

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-09-01 18:46

> Nej

> - Ja

> Har prøvet det.

> Jeg skal have 2 G3´ere + 1 PC på ADSL

De to andre maskiner er ikke på samtidig, vel? Hvis ja, så kan det ske,
at lige den maskine du prøver at komme på nettet med ikke får en
IP-adrese af TDC's DHCP-server, da du jo kun har 2 IP-adresser at råde
over.

Hvis du har maskinerne på, så sluk lige dem alle og prøv så med én
maskine af gangen (det kan godt være du skal vente lidt, for DHCP leasen
skal lige udløbe inden den 3. maskine kan få en adresse).

--
René