Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan laver jeg cirkler?
Fra : Dennis

Dato : 25-09-01 18:58

Jeg her et problem. Jeg vil gerne lave en cirkel hvor der inden i den står
hvad der er sket af nye ting på siden ect. Dette kan jeg godt finde ud af,
men når jeg indsætter den på siden så er der en hvid farve rundt omkring
den, hvilket ikke ser så godt ud på en side der er blå.

Er det ikke muligt at skære et billede til, så man kun får selve cirkel med
over og ikke en hvid firkantet kasse, eller er der nogen som har en bedre og
nemmere måde at lave det på?

Dennis

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 25-09-01 19:18

Dennis skrev i news:9oqgjn$1t52$1@news.cybercity.dk:

> Er det ikke muligt at skære et billede til, så man kun får selve cirkel
> med over og ikke en hvid firkantet kasse, eller er der nogen som har en
> bedre og nemmere måde at lave det på?

Jo, du laver en transperant gif-fil. Hvordan dette gøres, afhænger af
hvilket grafikprogram du benytter.

Ligeledes afhænger finpudsningen meget af hvilket program, du benytter.

--
Kasper Damkjær - http://www.damkjaer.net

Outlook Express er _ikke_ en newsreader!
http://xnews.3dnews.net

Fra : jopa

Dato : 25-09-01 20:05

"Dennis" skrev bla...
> [...]
med
> over og ikke en hvid firkantet kasse, eller er der nogen som har en bedre

Du har 2 muligheder eller flere alt efter hvilket grafikprogram du har. Har
du Photoshop kan du gøre følgende:
1 lav en transparent gif og når du gemmer den så lav den hvide kant om til
samme farve som baggrunden.
2 lav det i jpeg med samme farve som baggrunden.

--
jopa
www.jp-web.dk