cursorsjov
Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 25-09-01 18:43

Hej
Jeg roder lidt med at sætte en anden cursor på ved visse hændelser i både
vb5.0 og access2000
Jeg bruger nedenstående kode indsat i et modul:
'''kode start''''
Option Compare Database
Option Explicit

Private Declare Function LoadCursorFromFile Lib "user32" Alias _
"LoadCursorFromFileA" (ByVal lpFileName As String) As Long
Private Declare Function SetSystemCursor Lib "user32" _
(ByVal hcur As Long, ByVal id As Long) As Long
Private Declare Function GetCursor Lib "user32" () As Long
Private Declare Function CopyIcon Lib "user32" (ByVal hcur As Long) As Long
Public lngOldCursor As Long
Public lngNewCursor As Long

Public Const OCR_NORMAL = 32512

Public Sub StartAnimatedCursor(AniFilePath As String)
On Error Resume Next
'Create a copy of the current cursor,
'for Windows NT compatibility

lngOldCursor = CopyIcon(GetCursor())

'Check the passed string, if it contains
'a solid file path, then load the cursor
'from file. If not, add the App.Path,
'*then* load cursor...

If InStr(1, AniFilePath, "\") Then
lngNewCursor = LoadCursorFromFile(AniFilePath)
Else

lngNewCursor = LoadCursorFromFile(AniFilePath)
End If

'Activate the cursor

SetSystemCursor lngNewCursor, OCR_NORMAL

End Sub

Public Sub RestoreLastCursor()
On Error Resume Next
'Restore last cursor

SetSystemCursor lngOldCursor, OCR_NORMAL

End Sub
'''''''''følgende kode kaldes
function testitop()
StartAnimatedCursor app.Path & "\dom.ico"
end function

function testitned()
RestoreLastCursor
end function
Det fungerer fint - MEN når jeg kalder testitned kommer
jeg ikke tilbage til den cursor jeg havde, jeg kommer tilbage til en
"almindelig hvid pil pegende
skråt op til venstre, altså helt standard.
Jeg havde jo forventet at komme tilbage til den cursor der var inden jeg
kørte testitop,
og det vil sige den cursor stammende fra det skrivebordstema jeg
tilfældigvis nu har på.

Er der nogen der har prøvet denne kode og som har et bud på at komme tilbage
til det man havde?

VH AZ