2-Takter Suzuki Klub
Fra : Martin_P

Dato : 25-09-01 12:11

Her den anden dag lå der en seddel på mit sæde vedr en 2-takter Suzuki
klub i DK - jeg har imidlertid fået denne seddel smidt væk ;o( Er der
nogen af jer herinde der ved hvilken klub jeg taler om - mandens
telefonnummer kan jeg ikke huske, men jeg mener hans navn var Uffe??

Martin_P

Suzuki 250T

Fra : PC

Dato : 25-09-01 13:29

"Martin_P" <dsl6041XXX@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen af jer herinde der ved hvilken klub jeg taler om - mandens
> telefonnummer kan jeg ikke huske, men jeg mener hans navn var Uffe??

***********
Måske dem her, de har også en dansk afdeling.

http://www.classicsuzuki.com/ram.html

Mvh,

Palle

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 25-09-01 15:00

Martin.... du må lære at passe bedre på dine ting....
ellers går det ikke at du låner min mc mere, Du smider den jo bare væk

Lars Bisgaard

CBR 600

Fra : Martin_P

Dato : 26-09-01 09:08

Neeej du - den bliver sq ikke væk - det kræver jo at jeg hopper af den
)))

Martin_P

Fra : Jens Jessen

Dato : 25-09-01 16:01

Her er den: Otto Bille Dolmervej 5 8500 Grenå. 8633 2596

Journalist Jens Jessen (DJ)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. 8657 7201 Fax. 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Moller

Dato : 25-09-01 19:12

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> wrote in message
> Her er den: Otto Bille Dolmervej 5 8500 Grenå. 8633 2596

Det er Classic Suzuki Club, som nævnt længere oppe... jeg kan anbefale
denne club for dens club blad, hvis man er intereseret i gamle maskiner
osv... er enormt mange billeder af de gamle GT modeller i diverse
udformninger, samt artikler om teknikken osv. på gamle race bikes fra
suzuki... især den om RS50 med var det 12 eller 14 gear ??? hmmm, slår det
op når jeg kommer hjem :) men den lille 50ccm'er ku klare godt 170-180km/t
.... ta den :)

VH
Lars Molnit
Medlem af : MZ Danmark, Suzuki Classic Club, touring bla bla club... og
har glemt at betale for DMCN eller hva den nu heder... men hvis jeg finder
girokortet... ja ja...

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-09-01 19:37

> suzuki... især den om RS50 med var det 12 eller 14 gear ??? hmmm, slår det
> op når jeg kommer hjem :) men den lille 50ccm'er ku klare godt 170-180km/t
> ... ta den :)

Så må man også kunne presse en 175ccm MZ op på de 300..

> Medlem af : MZ Danmark, Suzuki Classic Club, touring bla bla club...
og
> har glemt at betale for DMCN eller hva den nu heder... men hvis jeg finder
> girokortet... ja ja...

Hmm. Du minder mig om noget. Det har jeg vist også glemt..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Kenneth

Dato : 25-09-01 21:04

> Så må man også kunne presse en 175ccm MZ op på de 300..

...en MZ op på 300km/t ????
Tror du bliver nødt til at smide den ud fra et fly så :)

--
Venligst
Kenneth

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-09-01 21:33

> ..en MZ op på 300km/t ????
> Tror du bliver nødt til at smide den ud fra et fly så :)

Det kan nok ikke gøre det..

En 50ccm Kreidler, der kører stærkt:
http://home.wanadoo.nl/kreidler01/movies/meo-1965.mpeg
Hvis jeg ikke husker forkert, så kørte den vist omkring 200km/t.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : RpR

Dato : 26-09-01 06:12

> Hvis jeg ikke husker forkert, så kørte den vist omkring 200km/t.

225km/t =)
Den står idag i transportmuseumet i Berlin. Den er IKKE meget stor, ikke
engang en japaner ville kunne være iden, aner ikke hvordan en tysker er
blevet jokket deri. De må ha' bygget knallerten rundt om personen og så
rystet ham ud da han blev til støv...

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : moller

Dato : 25-09-01 23:26

> ..en MZ op på 300km/t ????
> Tror du bliver nødt til at smide den ud fra et fly så :)

Ikke grine, men den nye MZ køre nu 245km/t ... og har 120 Heste... tjek
selv i MC revy'en årgang 2001

VH
Lars Molnit

Fra : Hellfire

Dato : 25-09-01 21:57

"snip"
> suzuki... især den om RS50 med var det 12 eller 14 gear ??? hmmm, slår det
> op når jeg kommer hjem :) men den lille 50ccm'er ku klare godt 170-180km/t
> ... ta den :)
"snip"

Var det ikke den, som gik op til 21K omdr./min.?

Fra : moller

Dato : 25-09-01 23:30

> "snip"
>
> Var det ikke den, som gik op til 21K omdr./min.?

yepsen... nu har jeg fundet data frem om den... det var en Suzuki RK-50
fra 1967

Følgende data :

2 Cyll. vandkølet 2 takter på 50cc
14 gear.
Max Effect 17,5HK
Effect område 17500-18000 r/m
topfart 175Km/t
total vægt 58Kg.

det sjove ved det er at motoren er motoren er designet fra en afhopper
fra MZ fabrikken i østtysklanddengang..

VH
Lars Molnit

Fra : moller

Dato : 25-09-01 23:35

http://www.classicsuzuki.com/magazin/csm/0101/rk50.html

Her er artiklen om den :)

VH
Lars Molnit

Fra : RpR

Dato : 26-09-01 06:13

> http://www.classicsuzuki.com/magazin/csm/0101/rk50.html
>
> Her er artiklen om den :)

Ville ikke køre 170km/t på de cykelhjul!

Slaglængden kan ik' ha' været ret meget, hvis man tænker på 18k rpm og 25cc
pr. cylinder =)

Fra : Armand

Dato : 25-09-01 18:30

Jens Jessen <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en