Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hulk!!! Mit Asus v7700 er tilsyneladene dø~
Fra : Jonny Jensen

Dato : 25-09-01 11:02

Hej NG!

Jeg har hidtil haft et Asus v7700 Deluxe installeret på min PC. Det har
fungeret fint i både windows ME og 2K. Så installerede jeg WinXP, final, og
her kørte kortet også fint, i ca en uges tid. Så begyndte PC'en at fryse,
hvad den aldrig har gjort før. Mest i spil, men af og til også i windows.
Jeg clokkede 100 MHz ned på min CPU, til 1400 MHz, men intet hjalp det.
Enkelte gange gik winXP dødt inden det overhovedet bootede op, men NÅR det
gik dødt, så nogle af bogstaverne på skærmen under opstarten mærkelige ud,
fx i, t og l.

Når den går fast i Windows bliver skærmen helt underlig, dialogbokse er
længe om at lukke, hvis overhovedet lukker og typisk er der rester af
programmer og lignene på skærmen, som først går væk, hvis man flytter et
andet vindue ovenpå og flytter det væk igen. De tre små ikoner i hjørnerne
af vinduerne, altså minimer, gendan og luk, bliver også mærkelige sorte og
lilla, selvom resten af billedet ser normalt ud.

Jeg troede først at det var min OC af grafikkortet der gjorde det, men der
skete ingen ændring selvom jeg clokkede tilbage til default. De nye
Detonator 4 drivere er heller ikke grunden, da problemerne stadig opstår med
14.10 og 12.90 (har prøvet begge). Selv en geninstallation tilbage til Win2K
kunne ikke fjerne problemet, selvom det er mindsket. Det skal lige nævnes at
i fejlsikret tilstand er der ingen problmer overhovedet, hverken med
opstarten eller i windows, og det gælder både 2K og XP.

Er det virkelig mit GeForce 2 GTS som ikke kan mere? Er det driverne der er
problemet? Har det noget at gøre med overclockingen? Typisk blev det ifølge
ASUS SmartDoctor kun 54-56 grader under Max Payne, selv efter et par timers
spil, og den har aldrig advaret om at mit kort havde problemer. Det skal
også nævnes at jeg har monteret ramsinks og blueorb på kortet...

Mit system:

AMD Athlon 1333@1500 (For tiden dog kun 1400)
Asus v7700 Deluxe 32DDR GF2GTS (Kører nu 200/333 som er default, kørte
perfekt 220/366 i et lille års tid)
Asus A7M266 DDR 2100
Apacer 2x256 MB DDR 2100
2xIBM GXP 60, 40GB
Plus SB live, netkort, dvd, brænder og diskettedrev...

Please help!

Jonny.