Firewall
Fra : Henrik Larsen

Dato : 25-09-01 00:09

Hej alle,
Er der nogen der ved hvordan man lukker port 80, jeg bruger ZoneAlarm, men
jeg kan ikke lide at den port er på vid gab.
Jeg ved at man kan ved ikke at bruge "fil og udskriftdeling," som i nok kan
forstå har jeg to pc'er på nettet, men porten skulle gerne lukkes alligevel.

mvh
Henrik

Fra : jensm

Dato : 25-09-01 13:39

Well. Port 80 er også beregnet til Web trafik, så hvis du lukker for alt
trafik på port 80, så kan du heller ikke se sider, med mindre du også
bruger en proxy..

Mvh.

Jens

In article <3bafbd73$0$51370$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
hen_lar@post4.tele.dk says...

Fra : Rasmus

Dato : 25-09-01 18:25

"jensm" <default@null.null> wrote in message
> Well. Port 80 er også beregnet til Web trafik, så hvis du lukker for alt
> trafik på port 80, så kan du heller ikke se sider, med mindre du også
> [...]

En webrowser bruger dynamiske porte fra 1025 og op og det har derfor intet
med om man kan "se sider" at gøre at lukke for denne port.
Er der en service kørende på port 80 er det blot at nægte den adgang i
zonealarm under programmer.

mvh
Rasmus

Fra : jensm

Dato : 26-09-01 15:28

Ohh.. Nej jeg læste også forkert sorry.. Det er selvfølgelig lige meget,
hvis det er inbound trafik..

Mvh.

Jens

In article <9oqem4$1o9l$1@news.cybercity.dk>, presario266@hotmail.com
says...

[SNIP]

Fra : Martin Møller

Dato : 26-09-01 16:53

On Tue, 25 Sep 2001 01:09:18 +0200, "Henrik Larsen"
<hen_lar@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
> forstå har jeg to pc'er på nettet, men porten skulle gerne lukkes alligevel.

Fil- og udskriftdeling i Windows ligger da på port 137-139 og arbejder
ikke med port 80 (correct me if I'm wrong). Hvis port 80 er åben,
ligger der en anden proces og binder sig til den. Du kan enten
forhindre at det program overhovedet starter eller bare nægte det
netværksadgang i ZoneAlarm. Hvis der ikke er noget program, der bruger
port 80, er porten lukket og sandsynligvis også stealthed, når ZA
kører.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Møller