AutoInc og Blob, info til Flemming og PH
Fra : Roald Henriksen

Dato : 24-09-01 23:29

Disse problemer har jeg også haft, endda dem begge på een gang! Surt show.
Desværre er online hjælpen ikke oplysende nok på dette punkt. Min løsning
var flg:
1. Alle tabeller blev samlet i en unit, så det var nemmere at holde styr på
tingene.
2. Opdater databasen ved at flushe bufferne til disk, hver gang der er en
dataændring (jeg tror, at det er her, det går galt for jer). Der er normalt
intet, der bliver skrevet ned på disken, når brugerne arbejder med
programmerne, i stedet for gemmes det i en lokal buffer og skrives til disk,
når bufferen er fuld eller når programmet lukkes reglementeret.
Og hvad sker der så, hvis brugerne ikke lukker programmet ordentligt, men
blot flår netstikket ud, fordi nu skal der laves kaffe?
Datatab, "Key violation" og "BLOB has been modified" og sikke da en dum
programmør, der har lavet sådan noget sydamerikansk guano. Jow, jeg kender
melodien.
Morale: gem så snart det er muligt og lav evt. en backup, som programmet
automatisk kan hente ind, hvis det detekterer en datafejl.
Mvh RH

Fra : Thomas Riedel

Dato : 25-09-01 08:26

Problemet med at databasen ikke bliver flushet kan også løses ved
at sætte

LOCAL SHARE=TRUE

i BdeAdmin

Herved skrives på disken med det samme (Og andre brugere kan se disse data)
Men stadigvæk: Mit bedste råd - brug Interbase i stedet for, - også til
enkeltbruger programmer.

--
Thomas Riedel, LogiHouse