Plantning af LigustaHæk?
Fra : iver

Dato : 24-09-01 16:08

Hej.

Jeg skal overtage et hus d 10/10, men den ene side af grunden vender ud mod
en sti, som jeg ønsker at skærme mig lidt fra,

Jeg har valgt, ligusta hæk, hvornår kan den plantes og hvor tæt kan man
sætte dem????Eller er der noget som er bedre, voksertæt og hurtigt? (Ikke
Bambus og ikke hegn)

Hilsen Iver

Fra : Finn

Dato : 24-09-01 16:31

"iver" <iver007@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har valgt, ligusta hæk, hvornår kan den plantes og hvor tæt kan man
> sætte dem????Eller er der noget som er bedre, voksertæt og hurtigt? (Ikke

Hej Iver

25 cm mellem planterne og jeg tror ikke der er
noget der vokser mærkbart hurtigere, andet end regninger

Den kan plantes fra nu og til jorden er frossen.

Finn

Fra : Peder Kjær Laustsen

Dato : 24-09-01 21:35

En ligusterhæk er udmærket, den bliver meget tæt. Men vil du have en hæk der
ikke skal klippes vil jeg foreslå en bærmispel(Amelancier spicata) den har
en slank tæt vækst og kan nå en højde på 2 - 2.5 m. Plantes den med 3 pr. m
bliver den helt tæt fra bunden. Den har hvide blomster sammen med løvspring
og får sorte bær hen på sommeren. (som ikke er giftige) plantes fra midt i
oktober.

Peder

Fra : iver

Dato : 25-09-01 16:55

Hej igen.

>snip<

> ikke skal klippes vil jeg foreslå en bærmispel(Amelancier spicata) den har
> en slank tæt vækst og kan nå en højde på 2 - 2.5 m.

>snip<

Der ikke skal klippes det lyder jo godt, men hvad kan prisen være på sådan
en??? Jeg har forsøgt at finde priser på nettet, men ingen resultat!

Hilsen Iver

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-09-01 18:45

On Tue, 25 Sep 2001 17:54:34 +0200, "iver" <iver007@hotmail.com>
wrote:

>Der ikke skal klippes det lyder jo godt, men hvad kan prisen være på sådan
>en??? Jeg har forsøgt at finde priser på nettet, men ingen resultat!

De kan vel fåes til 12-18 kroner stykket er mit bud. Din lokale
plantepusher bør kunne skaffe den hjem i løbet af de næste par uger.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Astrid nielsen

Dato : 25-09-01 21:51

De er ret billige købt i bundter i hækstørrelse ( 50-80 cm ). En vidunderlig
plante, som nævnt, blot skal nævnes at den med alderen sætter så mange skud
op fra bunden, at den bliver ganske fyldig.
Liguster er nemmere at holde slank, hvis pladsen er begrænset, og så står
den ofte grøn vinteren over.

Venlig hilsen
Astrid Vest

iver <iver007@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bb0a90a$0$7270$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Lars Lund

Dato : 01-10-01 23:40

"Eller er der noget som er bedre, voksertæt og hurtigt? (Ikke
> Bambus og ikke hegn)
>

> Hilsen Iver

For nogle år siden plantede jeg en liguster-hæk, samt en stump Naur-hæk

Naur-hækken vokser nu næsten en meter om året, mens ligusteren stadig kæmper
med at nå 2 meter, så hvis du vil have noget rigtigt pågroende vil jeg
anbefale Naur, som dog næsten kan blive en belastning at holde nede når den
kommer igang.

mvh. Lars