3rd Ed. Hit-dice
Fra : Stefan D. Jønsson

Dato : 24-09-01 14:57

Hejsa Gruppe

Nu har jeg været ude og købe 3rd ed. players handbook, jeg har
gransket den rimeligt godt MEN (her kommer mit forvirrede spørgsmål)
Jeg har ikke kunnet finde nogen steder hvor der står noget om HD max
på PC's.
Jeg ved i det gamle D&D (ikke AD&D) der var max (for det meste) 9 HD
og så fik man bare nogen bonus HP derefter, men nu når der ikke står
noget betyder det så at man bliver ved me at slå HD. Således ville en
PC på lvl 13 have 13 HD eller er det bare mig der er blevet blind.

Håber at i kan hjælpe mig.

Mv.
Stefan D. Jønsson

Fra : Peter Kristiansen

Dato : 25-09-01 01:35

"Stefan D. Jønsson"

> Jeg har ikke kunnet finde nogen steder hvor der står noget om HD max
> på PC's.
Fordi den underlige ide har de fjernet...

> [...]
> noget betyder det så at man bliver ved me at slå HD. Således ville en
> PC på lvl 13 have 13 HD eller er det bare mig der er blevet blind.

Det har du forstået fuldstændig rigtigt. Man bliver simpelthen ved med
at slå HD. Husk på at man har fuld hp på første _character_ level.

Peter
- I started with nothing, and I still have most of it. (Skamløs
stjålet!)

Fra : Stefan D. Jønsson

Dato : 24-09-01 21:48

Ökey mange tak for hjælpen, så var jeg ikke blevet blind

Fra : Michael Andersen

Dato : 04-10-01 20:56

Stefan D. Jønsson <Baffer@surfmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3baf9bd0.18445456@News.inet.tele.dk...
> Ökey mange tak for hjælpen, så var jeg ikke blevet blind

Nu kender jeg ikke 3rd ed rules, men det lyder da som en ret god ide. Får
man også cons bonus?
På tide det blev det samme for monsters og chars.

OT:
Hvorfor skulle du da været blevet blind?
Vi lader spørgsmålet stå (!) et øjeblik.

Fra : KG

Dato : 05-10-01 07:16

Jo, man får også conbonus....

Hviket resulterede i en lvl 15 dværg med over 200 hp sidst jeg spillede...

KG

Fra : Peter Kristiansen

Dato : 06-10-01 09:39

"Michael Andersen" wrote in message
> Nu kender jeg ikke 3rd ed rules, men det lyder da som en ret god ide.
Får
> man også cons bonus?
> På tide det blev det samme for monsters og chars.

Som KG så ja, Con-bonus følger med hele vejen op. Det samme gælder også
for monstre, altså con-bonussen.

Peter

Fra : Kim Holmstrøm

Dato : 20-12-01 21:18

Nåja monstrene følger vel også med hele vejen op, ellers kunne det godt
blive lidt ensomt :)