Kædefedt fjerne
Fra : Martin Jensen

Dato : 24-09-01 13:08

Hej NG

Hvilke produkt bruger i til at fjerne, resterne af kæde fedten som sidder på
kæbe + fælge osv. ?
på forhånd tak
Martin Jensen (Fisdan@pc.dk)

Fra : Mads Lund

Dato : 24-09-01 13:32

> Hvilke produkt bruger i til at fjerne, resterne af kæde fedten som sidder

> kæbe + fælge osv. ?

det kædefedt man får på kæben tajes med vand og sæbe

Spøg til side, jeg bruger motorrens, hvilket er petrolium, vand og lidt
tilsætningsting. 40 kr/liter ved haar, men jeg overvejer at blande det selv.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Martin Jensen

Dato : 24-09-01 13:42

Hej igen

Tag for den hurtige hjælp, jeg må ned på tanken og købe en dunk, og pudse
lidt....

Martin Jensen (Fisdan@pc.dk)

Fra : Armand

Dato : 24-09-01 15:15

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> skrev i en

> ........ jeg bruger motorrens, hvilket er petrolium, vand og lidt
> tilsætningsting. 40 kr/liter ved haar, men jeg overvejer at blande det
> selv.

Forskellen på motorrens og petroleum, er at motorrens er
vand-emulgerende (= -opløselig), og det tror jeg ikke at du umiddelbart
kan hjemme-blande petroleum til at være :-/

--
Armand.

Fra : Janus

Dato : 24-09-01 13:42

fedt på kæden kan fjernes med WD40, og på fælgen fjernes nemt med biotex
eller andet vaskepulver

Janus

Martin Jensen <fisdan@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3baf227d$0$51411$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Tommy Fer

Dato : 24-09-01 13:44

"Martin Jensen" <fisdan@pc.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Hvilke produkt bruger i til at fjerne, resterne af kæde fedten som sidder

> [...]

Jeg plejer at bruge WD40.. du ved svaret på ca 80% af alle spg

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250

Fra : Jakob Barfod

Dato : 24-09-01 13:54

"Martin Jensen" <fisdan@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke produkt bruger i til at fjerne, resterne af kæde fedten som sidder

> kæbe + fælge osv. ?

Den spraydåse med motorrens, jeg købte hos Lydmuren, er godtnok effektiv.
Kan desværre ikke huske mærket. Måske noget Silkolene-noget?

--
Jakob
GSX750F

Fra : Søren L Hansen

Dato : 24-09-01 13:58

Martin Jensen <fisdan@pc.dk> wrote in article
> [...]
> Hej NG
>
> Hvilke produkt bruger i til at fjerne, resterne af kæde fedten som sidder

Der er en meget fin beskrivelse af kædevedligehold her:

http://www.engineeredracingproducts.com/articles/articles_main.htm
og også noget om bolte, dækskift osv.
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-09-01 14:14

Lampeolie evt. blandet med vand. Effektivt og billigt

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Adam Christensen

Dato : 24-09-01 20:26

> [...]
> Hej NG
>
> Hvilke produkt bruger i til at fjerne, resterne af kæde fedten som sidder

Lugtfri petroleum; billigt og effektivt!

--
Adam
SV650S

Fra : Jan Petersen

Dato : 24-09-01 22:01

> på
>
> Lugtfri petroleum; billigt og effektivt!

Har den ulempe at fælgen bliver lidt mat i det - her bruger jeg et eller
andet fælgrens, som jeg får billigt hos min mekaniker, knapt så effektivt,
men næsten

Venlig hilsen

Jan Petersen

PS: kan i lugte læderfedtet, det er s.. næsten ikke til at vaske af
fingrene, men bukserne holder nok til det vand det giver nu

Fra : Adam Christensen

Dato : 25-09-01 17:24

"Jan Petersen" <jan_j_p@undermaaten.dk> wrote in message

> [...]
> andet fælgrens, som jeg får billigt hos min mekaniker, knapt så effektivt,

Mat??
Det har jeg nu ikke oplevet. Ren derimod...

--
Adam
SV650S (med endnu et par ridser på tanken - satans unger...)

Fra : Poul Dam

Dato : 25-09-01 05:56

Hej
Jeg bruger ren lampeolie i en lille beholder og vasker med en pensel, så
bare skylle af med vand.
PD CBR1100