IE/US iBook DVD/CD-RW
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 24-09-01 13:17

Jeg har (næsten) bestilt en iBook DVD/CD-RW hos Novodrom
<http://www.novodrom.de> i Tyskland. Det bliver sandsynligvis en IE
model (jeg har endnu ikke fået svar om de kan levere en DK model) - men
det gør sådan set ikke noget. Det er vel bare at vælge dansk tastatur
layout i kontrolpanelet 'Keyboard', ik'?

Men der er også den hage ved at en IE iBook vist kun har 77 taster, mens
f.eks. en dansk iBook (og PowerBook) har 78 taster ... Er det et problem
mht. æøå?

Jeg kan 'få' combo-iBook'en til godt 17.000 kr. inkl. levering og 256 MB
ekstra RAM. En del billigere end i DK. Desuden er der 2 års garanti.

--
mvh Jesper http://homepage.mac.com/jmfink/
| hjælp - jeg mangler en bolig i Kolding! |

Fra : Anders

Dato : 24-09-01 17:38

Jesper Møller-Fink skrev:

> [...]
>
> Jeg kan 'få' combo-iBook'en til godt 17.000 kr. inkl. levering og 256 MB
> ekstra RAM. En del billigere end i DK. Desuden er der 2 års garanti.

Jeg tager et par screenshots af Key Caps med hhv. dansk og engelsk
tastaturlayout og sender dem i morgen. Så kan du se hvordan det forholder
sig i forhold til et 78 taste-tastatur.

Mvh Anders

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 24-09-01 18:16

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> Jeg tager et par screenshots af Key Caps med hhv. dansk og engelsk
> tastaturlayout og sender dem i morgen. Så kan du se hvordan det forholder
> sig i forhold til et 78 taste-tastatur.

Fino! :)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-09-01 18:30

> [...]

> Jeg tager et par screenshots af Key Caps med hhv. dansk og engelsk
> tastaturlayout og sender dem i morgen. Så kan du se hvordan det forholder

hvorfor ikke tage et rigtigt sceenshoot som "portsnifferen" ville have
gjort?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 24-09-01 18:39

> --
> Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

ØV! :(

Kørt ned? Eller?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-09-01 21:12

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> ØV! :(
>
> Kørt ned? Eller?

ikke øv, av!

kørt ind i en vejbom med 35km/t uden at bremse

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-09-01 21:21

In article <1f09elx.1nul2wz1x3cshiN%morten@reippuert.dk>,
morten@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> kørt ind i en vejbom med 35km/t uden at bremse

Dit eksperiment med at bruge icebook'en som cykelcomputer gik altså ikke
så godt?
Det er forresten ganske imponerende at du kan komme op i den fart
indenfor Airport'ens rækkevidde.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Anders

Dato : 24-09-01 22:12

Martin Edlich skrev:

> Dit eksperiment med at bruge icebook'en som cykelcomputer gik altså ikke
> så godt?
> Det er forresten ganske imponerende at du kan komme op i den fart
> indenfor Airport'ens rækkevidde.

Jeg hørte i går i Harddisken om (Ericcsons? Nokias?) første prototype af en
UMTS terminal. Den sidder i en varevogn og fylder mere end førstegenerations
NMT telefonerne. Til gengæld er hastigheden ganske udemærket, nærmest det vi
er blevet lovet, men nu er den også den eneste som bruger sendemasten i
testområdet og med det samme bilen begyndte at bevæge sig, var det umuligt
at få forbindelse. Så meget for fremtidens mobiltelefonnet (i begge
betydninger af mobil).

Næ lad de (hundrede)tusinde Airportstationer blomstre, giv os i dag vores
daglige batteri- og 802.11 dreven IP-telefon og kraften vil være med os.
Faktisk læste jeg om en, der testede 802.11 funktionsdygtighed i bevægelse
(to biler med hver deres iBook, der kørte imod hinanden) og det skulle vist
ikke påvirke dem ret meget.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 01:18

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> Næ lad de (hundrede)tusinde Airportstationer blomstre, giv os i dag vores
> daglige batteri- og 802.11 dreven IP-telefon og kraften vil være med os.

det lyder som starten på et nyt fadervor...

may the force be with you!

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-09-01 15:42

In article <B7D56E3A.E4EA%ajkmine@boxershortsmac.com>, Anders wrote:

> Næ lad de (hundrede)tusinde Airportstationer blomstre, giv os i dag vores
> daglige batteri- og 802.11 dreven IP-telefon og kraften vil være med os.

Ja, det et er en oplagt idé. Jeg lægger med glæde båndbredde til, når jeg en
dag får en airport-station i privaten<tm> på Nørrenbro. Min kollega/kamarat
Gustav barsler med lignende planer på Istedgade; Morten er
Frederiksberg-ansvarlig - og ved Nytorv ligget Netcetera der kan sprede de
gode bølger. Hvor bor du Anders? Er vi ved at have vores netværk?

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Anders

Dato : 26-09-01 23:34

Janus Sandsgaard skrev:

> [...]
> Frederiksberg-ansvarlig - og ved Nytorv ligget Netcetera der kan sprede de
> gode bølger. Hvor bor du Anders? Er vi ved at have vores netværk?

Ja faktisk. Jeg bor på Bryggen (Islands) og med ejendomsmæglerkig ud imod
havnen, så jeg kunne også dække de dele af Vesterbro syd for Istedgade ned
mod Dybbelsbro og Fisketorvet (aka. City 2, som ikke kunne finde hjem). Vi
mangler kun Østerbro, så er de centrale dele af København dækket ind. Nåja
vi mangler vel egentligt også en Airportstation med et par kilometers
rækkevidde, men det kommer vel snart .

Faktisk er det min vilde drøm at lave et netværk af 802.11 netværk, som
private stiller til rådighed for hinanden, så ligegyldigt hvor man er i
tættere befolkede områder i DK, så kan man altid komme på nettet imod at man
selv stiller den samme service til rådighed for andre. Det kræver jo
selvfølgelig bare at standarten bliver lidt mere udviklet og også bliver
almindelig blandt PC-brugere. Men intet ville fryde mig mere end at vriste
udviklingen af "Saakaldt traadlås Bredbaandsforbindelse til Internettet" ud
af hænderne på teleselskaberne og bygge en billigere og hurtigere løsning op
af frivillighedens vej. Jeg har set nogle sites, hvor man prøver at gøre det
i mindre målstok (indre dele af større byer) i bla. Sverige og USA. Men det
er jo rent fremtidsmusik de første mindst fem år.

I mindre målstok har jeg overvejet at prøve et-eller-andet her på Bryggen.
Vi har jo fået en pragtfuld park ned til havnen, som er fuldt erobret om
sommeren og vi får snart et nybygget medborgerhus. Det ville ikke kræve mere
end fem-syv accesspoints for at dække hele området inklusiv medborgerhus.
Verdens første trådløse park. Det ville være stort.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 24-09-01 21:34

Morten Reippuert Knudsen <morten@reippuert.dk> wrote:

> ikke øv, av!
>
> kørt ind i en vejbom med 35km/t uden at bremse

Nå for pokker da - men så har du vel masser af tid foran iBook'en? :)

Nu håber jeg at jeg bliver glad for min - har ikke bestilt den endnu,
men det bliver én af de nærmeste dage. Desuden vælger jeg at købe 256 MB
ekstra RAM. Man får det nærmest smidt efter sig til 109 DM - og så kan
man jo ikke sige nej til det :)

Det bliver også ret fedt at kunne 'hooke' den til min Beige G3 via
firewire og bruge den som target disk (og se firewire logoet svæve rundt
på iBook'ens skærm!)... Uh der er meget jeg skal have afprøvet!

Har du i øvrigt kørt OS X (10.1) på den?

Og nu vi er ved iBook'en: er den fed, eller _rigtig_ fed? (altså ikke
fed!). :)

God bedring (også med cyklen)!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 01:18

> Nå for pokker da - men så har du vel masser af tid foran iBook'en? :)

nmja, jeg har i dag haft den med på sem da jeg har så ondt i underamen
at jeg har svært ved at skrive noter i hånden - jeg kan dog ikke side
med den på skødet (og dermed i en magelig lænestol eller på sengen) da
jeg har et stift trælår og et knæ på størrelse på en bowlingkugle.

> Nu håber jeg at jeg bliver glad for min - har ikke bestilt den endnu,
> men det bliver én af de nærmeste dage.

har du fået min mail?

> Desuden vælger jeg at købe 256 MB
> ekstra RAM. Man får det nærmest smidt efter sig til 109 DM - og så kan
> man jo ikke sige nej til det :)

jeg har også en 256 i min.

> [...]
> på iBook'ens skærm!)... Uh der er meget jeg skal have afprøvet!
>
> Har du i øvrigt kørt OS X (10.1) på den?

nej, jeg tror jeg venter til jeg kan få Office X til studenterpris - det
er billigere nd at opgradere min nuværende pakke. (da jeg købte min 98
var det til normal pris, det sker ikke igen).

> Og nu vi er ved iBook'en: er den fed, eller _rigtig_ fed? (altså ikke
> fed!). :)

den er fed-fed og slank

> God bedring (også med cyklen)!

hvad med brillerne?

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 25-09-01 13:10

> [...]

> med den på skødet (og dermed i en magelig lænestol eller på sengen) da
> jeg har et stift trælår og et knæ på størrelse på en bowlingkugle.

Det med knæet kan jeg føle med på ... det er ikke nogen spøg! AV :(

> har du fået min mail?

Ja - det lyder rigtig spændende!

> nej, jeg tror jeg venter til jeg kan få Office X til studenterpris - det
> er billigere nd at opgradere min nuværende pakke. (da jeg købte min 98
> var det til normal pris, det sker ikke igen).

Ja - den må jeg også hellere få fat i.

> den er fed-fed og slank

Fedt! :)

> hvad med brillerne?

Oh ja - de er godt nok svære at se på billedet her i MacSoup ... :)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 13:47

> Ja - det lyder rigtig spændende!

detaljerne er lige afsendt :)

> Oh ja - de er godt nok svære at se på billedet her i MacSoup ... :)

billedet er et par år gamelt - dvs lige før jeg tog mig sammen til at
punge penge ud på at kunne læse busnumre.
Når jeg er lidt mere mobil skal jeg til min optikker i Lyngby for at se
hvor meget det koster at få dem repareret - skæbnens ironi, er at jeg de
næste to uger skal med bussen og jeg kan ikke se bus-numre og lignende
uden brillerne...

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 25-09-01 14:30

Morten Reippuert Knudsen <morten@reippuert.dk> wrote:

> detaljerne er lige afsendt :)

De er saftige!!! :)

> [...]
> hvor meget det koster at få dem repareret - skæbnens ironi, er at jeg de
> næste to uger skal med bussen og jeg kan ikke se bus-numre og lignende

Hehe - så må du jo sprøge de ældre damer :)

Jeg er selv (næsten) stæreblind uden briller - men er jeg er også ret
god til at bokse dem af hovedet når det går lystigt for sig ... derfor
er det hærdede plasticglas og titanium (... ja, jeg burde måske?) stel
der kan bøjes og jeg ved ikke hvad uden at tage skade :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-09-01 21:57

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> De er saftige!!! :)

Nu begynder vi andre altså også at blive nysgerrige

Har Morten sit billede i MacSOUP? Så skal jeg da til at hente en
ny version af Faces DB.

Man kan også bruge briller til mange andre gode ting. Jeg
begynder at forstå, hvorfor Morten er storforbruger af cykler. Men god
bedring til dig, Morten. Det lyder ikke rart
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 22:18

> Nu begynder vi andre altså også at blive nysgerrige

en tiBook til salg, lokke, lokke, lokke, lokke hvad med en ældre iBook
til spotpris lokke, lokke lokke, eller en Lombard 400DVD lokke, lokke,
lokke... du falder i en dyb søvn sælger dine Apple aktier og dropper
planerne om den nye cykel...

> Har Morten sit billede i MacSOUP? Så skal jeg da til at hente en
> ny version af Faces DB.

Det er kun knapt to år siden jeg fik sendt det ind... hrmf!%¤&

> Man kan også bruge briller til mange andre gode ting. Jeg
> begynder at forstå, hvorfor Morten er storforbruger af cykler. Men god
> bedring til dig, Morten. Det lyder ikke rart

tak, men nu har jeg snart fået så mange mundtlige god-bedring
erklæringer, at det kan være nok! Næste gang skal der enten sendes
chokolade eller rødvin

Fra : Anders

Dato : 25-09-01 22:22

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> [...]
> til spotpris lokke, lokke lokke, eller en Lombard 400DVD lokke, lokke,
> lokke... du falder i en dyb søvn sælger dine Apple aktier og dropper

Faktisk har jeg en ven som overvejer en Apple transportabel, såeh hvis det
ikke er rent vildledning, så vil jeg da gerne høre om de nævnte computere

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 22:37

> Faktisk har jeg en ven som overvejer en Apple transportabel, såeh hvis det
> ikke er rent vildledning, så vil jeg da gerne høre om de nævnte computere

kig i dk.marked.privat.edb.mac eller skal jeg ligefrem sende
artiklerne til dig?

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-09-01 22:36

In article <1f0bbv2.59soflq6nrf5N%morten@reippuert.dk>,
morten@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> tak, men nu har jeg snart fået så mange mundtlige god-bedring
> erklæringer, at det kan være nok! Næste gang skal der enten sendes
> chokolade eller rødvin

Ville det ikke være bedre med et gavekort til en synstest?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 22:45

> Ville det ikke være bedre med et gavekort til en synstest?

mnjo, jeg er af lærer æt, og er fra jeg var barn blevet fortalt at
lærere har øjne i nakken og at de fik dette ekstra sæt når de startede
på seminariet.

- måske har jeg fået et forkert sæt udleveret? jeg havde i al fald
ryggen til bommen indtil jeg var en meter fra den. det var måske et
problem der var værd at tage op i LL?

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-09-01 14:31

> Det er kun knapt to år siden jeg fik sendt det ind... hrmf!%¤&

DET måtte jeg simpelthen se, så jeg ledte efter en Faces DB. Men
hvor finder jeg den egentligt? Jeg synes ikke, den er hos René Erichsen
mere. Er det i øvrigt ikke også meget sjældent, vi hører noget til ham
nu om dage?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-09-01 17:24

> Men hvor finder jeg den egentligt?

Her: http://home4.inet.tele.dk/marathon/MacSOUP/faces/

/Martin

P.S. Lad os da endelig få flere billeder med i databasen. Det er nu rart
at se hvem man skriver med

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 26-09-01 18:03

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Her: http://home4.inet.tele.dk/marathon/MacSOUP/faces/
>
> /Martin
>
> P.S. Lad os da endelig få flere billeder med i databasen. Det er nu rart
> at se hvem man skriver med

Ja - tænkt det kun er de kønne der tør vise sig frem! :)

(mit billede er godt nok ved at være gammelt ... hmmm ...)

Fra : J.C. Voss

Dato : 27-09-01 08:48

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Lad os da endelig få flere billeder med i databasen. Det er nu rart
> at se hvem man skriver med

Jeg har nu sendt mit til
http://home4.inet.tele.dk/marathon/MacSOUP/faces/. Hvem står engentlig
for den side?

--
//Jonas @ 11°, 56° | Hellere styr på lortet - |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | end lort på styret... |

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-09-01 09:49

J.C. Voss <jcSPAM@BLOCKvoss.tf> wrote:

> Jeg har nu sendt mit til
> http://home4.inet.tele.dk/marathon/MacSOUP/faces/. Hvem står engentlig
> for den side?

er det ikke Rene Erichsen ? det var i al fald ham der førhen har stået
for oversættelse og kontakt til Stefan Haller - som Henrik bemærkede for
et par dage siden er det lang tid sin vi har hørt fra ham her i
dk.edb.mac.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-09-01 19:42

J.C. Voss <jcSPAM@BLOCKvoss.tf> wrote:

> Jeg har nu sendt mit til
> http://home4.inet.tele.dk/marathon/MacSOUP/faces/. Hvem står engentlig
> for den side?

Tænk, det vidste jeg slet ikke man kunne. Måske man skulle tage et kig i
manualen til suppen

Er der nogen der har et tip til, hvordan man får konvereteret sit
billede til at bruge Mac OS systempalette, uden at farverne går helt i
skoven?

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-09-01 18:24

> [...]
> hvor finder jeg den egentligt? Jeg synes ikke, den er hos René Erichsen
> mere. Er det i øvrigt ikke også meget sjældent, vi hører noget til ham

google søgning -> "macsoup faces": giver tre danske hits deriblandt
<http://home4.inet.tele.dk/marathon/MacSOUP/faces/>, jeg skal vel ikke
også sende det til dig? I så fald vil du være forpligtet til at gå
rund og vise det til samtlige sygeplejesker af hunkøn under 30år på
sygehuset...

Fra : Christian Bech

Dato : 27-09-01 08:11

> [...]
> også sende det til dig? I så fald vil du være forpligtet til at gå
> rund og vise det til samtlige sygeplejesker af hunkøn under 30år på

Nu er det ikke længere kun Henrik, der er i konflikt med egne
interesser. Er du helt sikker på, at du vil hjemsøges af esbjergensiske
sygeplejersker? De lugter jo af fisk!

Øh.

--
"Medmindre en eller anden fed idiot i ulvekostume render rundt og
blokerer udsigten, så er det sgu bedre at se det i fjernsynet."

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-09-01 08:57

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Nu er det ikke længere kun Henrik, der er i konflikt med egne
> interesser. Er du helt sikker på, at du vil hjemsøges af esbjergensiske
> sygeplejersker? De lugter jo af fisk!

de ka' vel vaskes... eller har du andre erfrainger?

Fra : Christian Bech

Dato : 28-09-01 08:12

Øh!

> de ka' vel vaskes... eller har du andre erfrainger?

Når de drog til Kjøbstaden Lemvig fra Thyborøn og Harboøre, hang lugten
i hvert fald godt ved - hvis du har set den slags pigers storebrødre, så
ved du også, hvorfor mine erfaringer er dannet på afstand.

P.S. Du slettede mit Øh! - da det var betydningsbærende har jeg tilladt
mig at sætte det ind igen.

--
"Dog der var mørke, fine Væsener imellem, kanske hundrede. Resten
kunne man forsende i Læssevis til at udbedre de hollandske Diger med."

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-09-01 15:40

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1f0cqtj.oqx2oc1i6pbrqN%spam@reippuert.dk...

> [...]
> også sende det til dig? I så fald vil du være forpligtet til at gå
> rund og vise det til samtlige sygeplejesker af hunkøn under 30år på

Vil du da have, jeg skal skræmme livet af dem?

Men ellers tak til jer begge for linket. Jeg rodede ellers rundt på René
Erichsens hjemmeside i går uden at kunne finde noget om faces. Det må være
mig der er blind.
Henrik Münster
PS: Dette er en test. Vi har lige fået ny computer på arbejdet, så jeg ved
ikke, om den er sat rigtigt op.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-09-01 21:27

> Vil du da have, jeg skal skræmme livet af dem?

havd#¤&! jeg er såmænd en ganske præsentabel ung mand....

> PS: Dette er en test. Vi har lige fået ny computer på arbejdet, så jeg ved
> ikke, om den er sat rigtigt op.

er 6100 blevet aflivet?

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-01 20:51

> havd#¤&! jeg er såmænd en ganske præsentabel ung mand....

Joo, jaa - nu har jeg hentet den nyeste faces.db der i øvrigt er
over et år gammel, så nu kan jeg jo danne mig mit eget indtryk. Men
bevares, så er kvaliteten af de små "faces" ikke videre god. Jeg vil
lade tvivlen komme dig til gode, indtil vi en dag mødes ansigt til
ansigt på landevejen eller et andet sted

> er 6100 blevet aflivet?

Jeg ved ikke, om den er død, men den hostede i hvert fald blod
op i nat. Vores PM 6100 har aldrig været på nettet, da den ikke er på
sygehusets TokenRing netværk. Den bruges vist slet ikke mere. Den står i
et computerrum for de yngre læger et lidt fjernt sted på sygehuset
sammen med en IBM der er på nettet. Siden rummet blev etableret i 1995
er hele sygehuset blevet fyldt op med computere, så de yngre læger har
ikke det store behov for at gå over i rummet. Desuden er computere og
Internetforbindelser blevet så udbredte, at langt de fleste med sådan et
behov har udstyret derhjemme. Computerrummet bliver derfor kun benyttet
en sjælden gang af en af de læger, der bor i nogle tjenesteboliger lige
ved siden af. Der er nemlig en meget god laserprinter. Disse bruger vist
altid IBM'en. Sidst jeg brugte PM 6100 gik den ned hele tiden, når den
var blevet lidt varm. Jeg skrev om det her i gruppen, men jeg fandt
aldrig årsagen. Blæseren virker fint etc. Vi venter bare på, at
ombygningen af sygehuset er færdig. Så skal der laves et bibliotek for
lægerne med computere etc. Der findes mange cd-rom'er med medicinske
emner. Jeg vil naturligvis prøve at få nogle Mac'er med i billedet. Min
overlæge har også lovet, at vi får en på afdelingen, men jeg har ikke
set den endnu. Og vi har fået en anden administrerende overlæge, der
sikkert ikke kender det løfte. Jeg må være standhaftig. Vi har lige fået
endnu en ultralydapparat til halvanden million bevilget. Prisen på en
Mac kan umuligt virke afskrækkende, hvis jeg fortæller, at vi MÅ have
sådan en.
Den computer, jeg omtalte, er en IBM som vi har på vores kontor.
Egentligt har vi en anden med højttalere og det hele, men den er pakket
ned pga. ombygning på afdelingen. Nu har vi fået et midlertidigt kontor
efter at have klædt om i en flyttekasse et par måneder og har fået sat
en computer ind. Det er den, jeg nu har fået sat op til news.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 26-09-01 18:49

> Har Morten sit billede i MacSOUP? Så skal jeg da til at hente en
> ny version af Faces DB.

Er det velovervejet?

--
"Gott sei dank; er war immer aldeles kaput."
- Hans Peter Holm.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-01 20:55

> Er det velovervejet?

Nej, nu her set i bagklogskabens lys var det nok ikke en god idé

Nå, jeg må hellere være sød ved Morten. Han er altid så
hjælpsom. Jeg er kun kæphøj fordi han har smadret sit knæ for tiden, så
jeg ved, at han ikke kan cykle fra mig. "Hej hej, Morten. God bedring!"
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-09-01 23:21

> "Hej hej, Morten. God bedring!"

så skal der rystes op! chokolade og rødvin bedes afsendt med
destination: frederiksberg, senest i morgen...

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-09-01 23:28

In article <1f0gz5a.1h0ho2t1ymv70iN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> så skal der rystes op! chokolade og rødvin bedes afsendt med
> destination: frederiksberg, senest i morgen...

Det lyder lidt som et frieri. Skal i giftes nu?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 30-09-01 18:30

> så skal der rystes op! chokolade og rødvin bedes afsendt med
> destination: frederiksberg, senest i morgen...

Nu har jeg godt nok ikke været i kbh så mange gange, men bor der ikke en
tand mere end én person på Frrderiksberg?

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-09-01 19:25

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Nu har jeg godt nok ikke været i kbh så mange gange, men bor der ikke en
> tand mere end én person på Frrderiksberg?

jo, du har ret - her er både mig og john Winther.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-09-01 08:47

In article <1f09fle.1nymop01t67ybwN%jmfink@mac.com>, Jesper Møller-Fink wrote:

> Det bliver også ret fedt at kunne 'hooke' den til min Beige G3 via
> firewire og bruge den som target disk (og se firewire logoet svæve rundt
> på iBook'ens skærm!)... Uh der er meget jeg skal have afprøvet!

hmmm... sidder der FireWire i en beige G3?

-j

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 25-09-01 13:02

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> hmmm... sidder der FireWire i en beige G3?

ja - til 100 DM :)

Fra : Anders

Dato : 24-09-01 22:01

> ikke øv, av!
>
> kørt ind i en vejbom med 35km/t uden at bremse

AV! :(

Har du brækket noget? Er cyklen krøllet til ukendelighed?

Da jeg stadig boede hjemme hos mine forældre og var teenager i Københavns
forstæder, cyklede jeg altid de fem kilometer hjem fra natbussen, når jeg
havde været i byen. Nu var der gjort meget for trafiksikkerheden og alle
stier var spærret af fra den motordrevne trafik med to-tre gange bomme. Når
jeg så glad og meget (MEGET) fuld nærmede mig bommene, var jeg godt klar
over at min reaktionstid var i omegnen af et halvt minut og jeg ikke ville
have en snebold i helvedes chance for at forcere dem med synets hjælp. Men i
stedet for at stå af cyklen og trække den ti meter, var jeg smart nok til at
LUKKE ØJNENE og køre på fornemmelsen. Ud af de ca. 50 gange, hvor jeg har
gjort det, gik det kun galt tre gange og med alkohol i blodet, mærker man
det jo først dagen efter. Den gang, hvor stel + hjul bagefter kunne ligge i
_et_ plakatrør fra PostDanmark, kunne jeg ikke engang huske hvad der var
sket.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 01:41

> AV! :(
>
> Har du brækket noget? Er cyklen krøllet til ukendelighed?

Jeg har ikke turde kigge på den i dagslys - endnu.

> [...]
> gjort det, gik det kun galt tre gange og med alkohol i blodet, mærker man

Jeg havde været i festligt selskab mellem klokken 19 og 0:55, og da vi
skulle videre i byen, ville jeg liiiiiige nå ned og hæve penge inden
klokken 01 hvor automaterne lukker. Jeg var bestemt ikke plørefuld, da
jeg have drukket en flaske vin og en enkelt vodka i løbet af 6 timer,
men jeg havde travlt og jeg vil til stadighed påstå at den vejbom ikke
var der for et halvt år siden! - Det hjalp selvfølgelig ikke på
koncentrationen, at jeg kort inden "hændelsen" drejede ned af vejen og
begefter kiggede mig over skulderen for at råbe en besked til en
følgesvendinde, idet jeg kigger fremad er det under en meter til
vejbommen og jeg kører med 35km/t... av, av, av, av

ja, jeg tog sgu alligevel i byen efter uheldet - dog ikke særlig længe,
Jeg opdagede at jeg begyndte at tude når jeg dansede så jeg tog hurtigt
hjem igen (på cykel!) - Næste morgen klokken 6 kunne jeg ikke rejse mig,
så jeg ringede efter en ven der opad formiddagen kom forbi og fik mig ud
af sengen, i tøjet og på skadestuen - hvor jeg tilbragte megen tid med
dr. monsters koleger - de tog billeder af mig i enhver positur.
NB. der var forresten to vældig søde piger i venteværelset, måske skulle
man komme forbi lidt oftere ?

- jeg har heldigvis ikke brækket noget, men jeg har slået mig alvorligt
følgende steder: begge underarme (dem jeg ramte med først), venstre
håndled, venstre skinneben, højre lår, knæ, ankel og hæl. På selve hælen
har jeg fået et meget kraftigt stød på knoglen hvilket gør afsindigt
ondt og jeg kan ikke støtte på den (eller for den sags skyld røre ved
den) uden at skrige. Nu hvor trælåret er ved at fortage sig, kan jeg
mærke, at der er "lidt" slør i knæet og jeg kan ikke støtte på det
(ifølge lægen skulle selve ledbåndene dog være ok)

Heldigvis har jeg lånt et par krykker, men da jeg stadig har ondt i
underarmene er det ikke helt let at gå med dem indtil jeg finder ud
af hvor meget det skal koste at få brillerne fixet, er min største
bekymring at der er er sem-fest på fredag

> Den gang, hvor stel + hjul bagefter kunne ligge i _et_ plakatrør fra
> PostDanmark, kunne jeg ikke engang huske hvad der var sket.

fy for pokker, det vil jeg ikke høre jeg har jo ikke kigget på cyklen
endnu...

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-09-01 09:08

In article <1f09iwd.1whd7h4ko902dN%morten@reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen wrote:

> idet jeg kigger fremad er det under en meter til
> vejbommen og jeg kører med 35km/t... av, av, av, av

Det er sgu da en strækkelig historie, du fortæller! Lyder rigtig fælt med
både det ene og det andet - og al mulig medfølelse herfra.

Nu har du sikret dig at fæller kommer forbi igen og klapper dig på hovedet,
udskiftere colaen og forsyner dig med en friskt Anders And blad, en "Learning
GNU Emacs" eller ligende, ikke? Eller må du sige til, så må det danske
Mac-samfund træde til.

> ja, jeg tog sgu alligevel i byen efter uheldet - dog ikke særlig længe,
> Jeg opdagede at jeg begyndte at tude når jeg dansede så jeg tog hurtigt
> hjem igen (på cykel!)

Sig mig... er du fra Vendsyssel, eller har du været på kursus hos Carl Mar
eller sådan noget!? Du lyder sgu' næsten som nogle af min familiemedlemmer
(der er fra Venddsyssel, og såvidt vides ikke kender Carl-Mar); samme brutale
"ahhh.. det er bare en skramme, og der er sgu ingen grund til at plage
lægen"-mentalit: Som min onkel der fik varm fritureolie ned over hånden, tog
en håndfuld panodil og gik i seng - eller den anden onkel der under et
historisk tordenvejr gik ind i en transformator-station (10.000/380/220v!),
hvorefter lynet slog ned. Han mistede noget hår, fit vist noget
morfin-ligende af en læge, men så sig fint i stand til at køre i automobil og
gå gå arbejde.

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 11:27

> [...]

> "ahhh.. det er bare en skramme, og der er sgu ingen grund til at plage

Jeg er godt nok ikke fra Vendsyssel, men jeg går stort set aldrig til
min læge (har aldrig set hende). mht til skrammer er der nok lidt viking
over mig - især hvis de stammer fra cyklen, jeg rejser mig op efter
styrtet og ryster alle lemmer, falder de ikke af betyder det at jeg ok
og kan køre videre hvis eller cykeln vil.

Når det drejer sig om influenca, er jeg derimod altid sikker på at jeg
dør, og ringer derfor i al ynkelighed til natlægen for at få en sidste
olie.

Fra : Michael Holm

Dato : 25-09-01 19:07

> [...]
> af hvor meget det skal koste at få brillerne fixet, er min største
> bekymring at der er er sem-fest på fredag

Dyb medfølelse herfra og som tidligere vildt cylkelbud (grønt) kan det
på det varmeste anbefaldes at lære rullefald et kvalificeret sted
det har reddet mig en del gange

--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 19:27

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> Dyb medfølelse herfra og som tidligere vildt cylkelbud (grønt) kan det
> på det varmeste anbefaldes at lære rullefald et kvalificeret sted
> det har reddet mig en del gange

det kan jeg skam, men hvis ikke man kommer over forhindringen hjælper
det ikke...

Fra : Michael Holm

Dato : 25-09-01 19:53

Morten Reippuert Knudsen <morten@reippuert.dk> wrote:

> det kan jeg skam, men hvis ikke man kommer over forhindringen hjælper
> det ikke...

så sandt, så sandt,

Men hvis det bliver en realitet,på et tidspunkt, som antydede et andet
steds, med airport stationer rundt omkring i københavn, kunne man jo
forestille sig, at man fik en email el.lign. til sin mobile icykelBook,
om hvor der er stillet nye bomme op (lidt i stil med sms'er når der
fartkontrol)
--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 20:24

> [...]

> forestille sig, at man fik en email el.lign. til sin mobile icykelBook,
> om hvor der er stillet nye bomme op (lidt i stil med sms'er når der

hvis iBook'en havde været monteret på styret, er jeg sikker på, at jeg
havde set grænsen for dens ellers imponerende soliditet. Den havde med
sikkerhed været spredt over guldbjergsgade kvarteret på samme vis som
the WTC...

Fra : Michael Holm

Dato : 25-09-01 20:44

> [...]

> havde set grænsen for dens ellers imponerende soliditet. Den havde med
> sikkerhed været spredt over guldbjergsgade kvarteret på samme vis som

jeps

Nu er jeg godt nok typen der kan ridse mine briller blot ved at kigge på
dem, men jeg syntes at isbogen er ret modtagelig for ridser på
yderesiden, efter en måned med den i rygsækken, frem og tilbage mellem
jobbet, er min (arbejdet's isbog allerede godt ridset. Apple kunne
måske havde valgt en mere stærk plast ? søgte du ikke på et tidspunkt
efter et omslag til bogen ? fandt du det ?
--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 25-09-01 21:08

> [...]

> måske havde valgt en mere stærk plast ? søgte du ikke på et tidspunkt
> efter et omslag til bogen ? fandt du det ?

Det vil jeg også gerne høre noget om! Jeg regner med at 'få' min
combo-model i midten af august - og vil gerne hurtigst muligt finde et
egnet omslag til den så den ikke bliver så ridset af at blive hældt ind
og ud af rygsækken.

Ih, hvor jeg glæder mig!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 21:55

> [...]

> combo-model i midten af august - og vil gerne hurtigst muligt finde et
> egnet omslag til den så den ikke bliver så ridset af at blive hældt ind

Så skulle du have købt tiBook'en, den leveringstid ku' jeg ikke leve med

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 25-09-01 22:03

Morten Reippuert Knudsen <morten@reippuert.dk> wrote:

> Så skulle du have købt tiBook'en, den leveringstid ku' jeg ikke leve med

Det kan jeg heller ikke! Det er bare det der med de Sure Underbukser...
¨ ¨
Jeg skal også lige have tjekket markedet i Tyskland - sandsynligvis kan
jeg få leveret en dansk version - og det er jo ikke dårligt (selvom jeg
nu også gerne vil køre IE system).

Spændende, spændende!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 22:23

> [...]
> Jeg skal også lige have tjekket markedet i Tyskland - sandsynligvis kan
> jeg få leveret en dansk version - og det er jo ikke dårligt (selvom jeg

du har ikke set din tyrk fjel endnu, vel?

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 25-09-01 22:27

Morten Reippuert Knudsen <morten@reippuert.dk> wrote:

> du har ikke set din tyrk fjel endnu, vel?

Hmm? Næh - hvor? Fortæl fortæl! :)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 22:37

> Hmm? Næh - hvor? Fortæl fortæl! :)

æble+F -> skriv: "august" (og tryk return eller enter)

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 26-09-01 05:46

Morten Reippuert Knudsen <morten@reippuert.dk> wrote:

> æble+F -> skriv: "august" (og tryk return eller enter)

Nå for hunden da osse. Hmmm? Regne regne regne .... Jamen det skal nok
passe at der er omkring det tidspunkt jeg får råd til én - ah skidt -
jeg køber s'gu én i oktober så!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 21:50

> [...]

> måske havde valgt en mere stærk plast ? søgte du ikke på et tidspunkt
> efter et omslag til bogen ? fandt du det ?

jo, jeg fandt det, men jeg har endnu ikke købt det:

<http://shop.gravis.de/w3?Article&d=1&art=2476&area=43&url=artikel_detai
l.htm&id=25481041>

pt. har jeg den bare i min rygsæk

Fra : Anders

Dato : 25-09-01 22:00

> jo, jeg fandt det, men jeg har endnu ikke købt det:
>
> <http://shop.gravis.de/w3?Article&d=1&art=2476&area=43&url=artikel_detai
> l.htm&id=25481041>
>
> pt. har jeg den bare i min rygsæk

Tro mig. Jeg har overvejet at udskifte min Pismo med en ice efter at have
set den i levende live. Men efterhånden skal man jo købe en ABC-dragt til
sin portable for at få optimal beskyttelse:

-Screenprotector
-Beskyttelseskappe til portene
-"tæppe" til tastaturet, når den er lukket
-Kappe, så den ikke bliver ridset.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 25-09-01 22:04

> [...]

> -Screenprotector
> -Beskyttelseskappe til portene
> -"tæppe" til tastaturet, når den er lukket

Glæder mig til den dag hvor man bare kan lægge sine spegepølsemadder
mellem tast. og skærm. Dét er en alt i én 'Book...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 22:23

> [...]

> set den i levende live. Men efterhånden skal man jo købe en ABC-dragt til
> sin portable for at få optimal beskyttelse:

jeg vil væde med at iBook'en er mere solid end både pismo, lombard og
wallstreet - prøv at justere skærmens hældning og dine LCD'er begynder
at blævre - lidet betryggende sammenliget med en iBook eller iceBook ,-)

(æh, bæ, min er mindre end din)

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 25-09-01 22:28

> [...]

> wallstreet - prøv at justere skærmens hældning og dine LCD'er begynder
> at blævre - lidet betryggende sammenliget med en iBook eller iceBook ,-)

Hvordan er tiBook'en på det område? Den har jo en _meget_ tynd skærm!?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 22:38

> Hvordan er tiBook'en på det område? Den har jo en _meget_ tynd skærm!?

bedre end de øvrige PB modeller men, ikke nær så stiv en ramme som iBook
og iceBook.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 25-09-01 22:29

> [...]

> wallstreet - prøv at justere skærmens hældning og dine LCD'er begynder
> at blævre - lidet betryggende sammenliget med en iBook eller iceBook ,-)

Lidt OT: men hvornår får Apple sat en længere hale på deres PRO mus så
jeg kan bruge den på min kommende iBook?

Fra : Anders

Dato : 25-09-01 22:30

> [...]

> wallstreet - prøv at justere skærmens hældning og dine LCD'er begynder
> at blævre - lidet betryggende sammenliget med en iBook eller iceBook ,-)

Enig. iBook´erne er mere solid end nogen af Armani Powerbookerne. Og Ti
skuffede mig lidt på det område. Men min er faktisk rimelig robust i forhold
til så mange andre jeg har prøvet.

> (æh, bæ, min er mindre end din)

Fandens som jeg må give dig ret i dag

PS: Ramte bommen dig i øjet?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 22:46

> Fandens som jeg må give dig ret i dag

øv var det ikke præcist sådanne udsagn, jeg for under en måned siden
advarede dr. monster mod at bruge?

> PS: Ramte bommen dig i øjet?

nej , hvorfor det?

Fra : Anders

Dato : 25-09-01 22:48

> nej , hvorfor det?

Enøjede smilies, som i:

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 22:53

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> Enøjede smilies, som i:

husk på at jeg har så ondt i begge arme og et håndled at de er ved at
falde af... - desvære i den forkerte side, hvis undskyldningen skulle
kunne godtages det ramte jeg rigtig igen igen igen
igen igen igen igen igen igen igen igen
igen igen igen igen igen igen igen igen
igen igen igen igen igen igen igen igen
igen igen igen igen igen igen igen igen
igen igen igen ...........mor, mor jeg er rask........

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-09-01 08:46

In article <1f09elx.1nul2wz1x3cshiN%morten@reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen wrote:

> kørt ind i en vejbom med 35km/t uden at bremse

Som nævnt: Det var aldrig sket til RUC-fest. Du skulle været taget med.

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 11:26

> Som nævnt: Det var aldrig sket til RUC-fest. Du skulle været taget med.

ja, amen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 25-09-01 15:14

Morten Reippuert Knudsen <morten@reippuert.dk> wrote:

> ikke øv, av!
>
> kørt ind i en vejbom med 35km/t uden at bremse

Bilfri bymidte?
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 16:40

> Bilfri bymidte?

nej det mørke nørrebro...

Fra : N/A

Dato : 24-09-01 22:23

Fra : Pete

Dato : 24-09-01 22:23

in article 1f09fle.1nymop01t67ybwN%jmfink@mac.com, Jesper Møller-Fink at
jmfink@mac.com wrote on 24/09/01 22:33:

> Har du i øvrigt kørt OS X (10.1) på den?

10.1 kører faktisk fantastisk på den. Jeg var meget overrasket over a det
kørte så godt.

> Og nu vi er ved iBook'en: er den fed, eller _rigtig_ fed? (altså ikke
> fed!). :)

Den er rigtig fed! Den er lille og handy men kommer hurtigt til at være
fyldt med (tydelige) fedtede fingre..... Så frem med kluden.....

> God bedring (også med cyklen)!

Også herfra! Hvordan overser man en vejbom?

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 24-09-01 22:29

Pete <pete@hldns.com> wrote:

> 10.1 kører faktisk fantastisk på den. Jeg var meget overrasket over a det
> kørte så godt.

Lyder fedt! Jeg har i øvrigt prøvet 10.1 på min Beige G3/266 (m. 416 mb
ram og ATI 128) - og også jeg var særdeles overrasket ... den får dog
nok ikke lov til at køre højere end 9.1, men iBook'en skulle jo gerne
holde et stykke tid (ind i X-verdenen).

> Den er rigtig fed! Den er lille og handy men kommer hurtigt til at være
> fyldt med (tydelige) fedtede fingre..... Så frem med kluden.....

Herligt - der findes jo ikke noget bedre en at sidde og nusse om ens
dejlige legetøj! :)

> Også herfra! Hvordan overser man en vejbom?

Ja, Anders' forklaring lyder meget sandsynlig ... :)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 01:18

Pete <pete@hldns.com> wrote:

> Også herfra! Hvordan overser man en vejbom?

det er sgi ik' så svært. læs den detaljerede beretning andetsteds i
tråden.

Fra : Anders

Dato : 27-09-01 21:54

Jesper Møller-Fink skrev:

> [...]
>
> Jeg kan 'få' combo-iBook'en til godt 17.000 kr. inkl. levering og 256 MB
> ekstra RAM. En del billigere end i DK. Desuden er der 2 års garanti.

jeg kunne ikke nære mig: Hvis du tog på en lille rejse til US ville du kunne
få den for 14000 kr. Hvis du kunne finde en tur-retur rejse til til New York
for 3000 kr. havde du turen gratis. Og på sørgelig baggrund er det nok ikke
umuligt at få en ganske billig tur for øjeblikket. En anden ting er så at du
ville føre den over grænsen ulovligt. Men hvis du bare smed den hen af
vejen, så den kom til at se lidt slidt ud, ville du nok ikke få problemer.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 27-09-01 22:41

> [...]

> ville føre den over grænsen ulovligt. Men hvis du bare smed den hen af
> vejen, så den kom til at se lidt slidt ud, ville du nok ikke få problemer.

Strømforsyning?

.... :)

Jesper ::::: I'm on Beige

Fra : Anders

Dato : 27-09-01 22:55

Jesper Møller-Fink skrev:

> Strømforsyning?
>
> ... :)

Kein Probleme. 110-240 vatt standart (eller Wolt eller hvad fanden det
hedder ;-P). Det ville jo ikke være en rigtig transportabel hvis man ikke
kunne bruge den både i USA og europa.

Vent et øjeblik... Har du ikke tænkt dig at flyve frem og tilbage over
atlanten mindst en gang om måneden med din ice og se rigtig tjekket og sej
ud i lufthavnen (mens du bruger lufthavnens 802.11 netværk) og på
midtersædet? (nej vent. Glem det sidste. Han var vist ikke særlig sej) Hvad
fanden vil du så med den Regel nr. et for alle PB og Ice ejere: "Eder
skal kun bruge Eders computer i blær-øjemed"

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-09-01 23:22

In article <B7D96CEB.EEAD%ajkmine@boxershortsmac.com>,
Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> vatt standart (eller Wolt eller hvad fanden det hedder ;-P)

Kombiner det lidt, så får du Volt.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-09-01 23:38

> Kombiner det lidt, så får du Volt.

ja som den kommende fysiklærer vil understrege:

volt * ampære = watt

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-09-01 23:52

In article <1f0f5ph.1wwzaymp6oatxN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> volt * ampære = watt

Det skal du nok ikke skrive på tavlen

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-01 20:55

> Det skal du nok ikke skrive på tavlen

Det er da ellers en nem huskeregel: Set Volt til, og der komme
lys i pæren; eller ampæren
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 28-09-01 11:37

> ja som den kommende fysiklærer vil understrege:

Jeg håber sandelig ikke gruppen her har været medvirkende til, at du
opgav dansklærer-karrieren.

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-09-01 16:24

In article <1f0fu4h.1ykt55a1dlduv4N%giambattista.vico@mail.tele.dk>,
giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) wrote:

> Jeg håber sandelig ikke gruppen her har været medvirkende til, at du
> opgav dansklærer-karrieren.

Det er min erfaring at dansklærere skal være i besiddelse af en god
portion humoristisk sans, samt endnu mere tålmodighed.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 28-09-01 13:28

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> Regel nr. et for alle PB og Ice ejere: "Eder skal kun bruge Eders computer
> i blær-øjemed"

Det er ren lir, kun for at score damer og kun for at imponere
(provokere?) ellers inkarnerede PC freaks!

Hvad havde du ellers troet!

Jesper ::::: I'm on Beige

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-09-01 23:03

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Strømforsyning?

input: AC 100-240V 50-60Hz... det er jo en bærbar.

Skal du ud og flyve?

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-01 20:53

> input: AC 100-240V 50-60Hz... det er jo en bærbar.
>
> Skal du ud og flyve?

Ser stikkene ikke lidt sjove ud i USA? Men det kan måske nemt
ordnes?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster