Apropos New York
Fra : Wertigo

Dato : 24-09-01 12:40

I går sad jeg endnu engang (har set den mindst 20 gange) og så
Coen-brødrenes komiske mesterværk The Big Lebowski. Selv efter at have set
den så mange gange, synes jeg stadigt, at der dukker nye små, meget
"coen'ske" detaljer op.

En ting, jeg naturligvis aldrig har bidt synderligt mærke i før, er datoen
på den check The Dude skriver i supermarkedet (lige i begyndelsen af
filmen), mens han på en TV-skærm ved kassen ser daværende præsident i USA
George Bush udtale sig om Golfkrigen (bl.a. "This aggresion will not
stand"). Datoen på checken var - 11. september 1991. 10 år efter ændrede
verden sig...

Som det tidligere er blevet skrevet her i gruppen, så vil "det aldrig være
det samme" at se de mange film/tv'serier, der på den ene eller anden måde
minder én om tragedien i NY.

--
Mvh Mikkel
www.cyberfreak.dk

P.S Hvis det ikke var fordi, at situationen var så alvorlig kunne man
overveje hvorvidt Bin Laden muligvis har forbindelse til tyske nihilister...

Fra : Christian Andersen

Dato : 24-09-01 16:03

Wertigo wrote:

> [...]
>George Bush udtale sig om Golfkrigen (bl.a. "This aggresion will not
>stand"). Datoen på checken var - 11. september 1991. 10 år efter ændrede

Det står i Goofs på IMDb at Lebowski fremdaterede checken, så George
Bush sagde ikke "...this will not stand" den 11/9-91, men nogle dage
tidligere.

>Som det tidligere er blevet skrevet her i gruppen, så vil "det aldrig være
>det samme" at se de mange film/tv'serier, der på den ene eller anden måde
>minder én om tragedien i NY.

Fuldstændig rigtigt. Jeg har Friends på DVD. Det giver et lille sus i
maven, når WTC-tårnene kommer frem i scene-skiftene.

--
Nescafe - because your pets deserve the best!

Fra : Esben

Dato : 24-09-01 18:05

"Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> wrote in message

> Som det tidligere er blevet skrevet her i gruppen, så vil "det aldrig være
> det samme" at se de mange film/tv'serier, der på den ene eller anden måde
> minder én om tragedien i NY.

Ja - f.eks. i Devil's Own, hvor Brad Pitt kører forbi NY's skyline, får øje
på tårnene og siger noget i retning af:
"Is that it? Nice."

--
Esben

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 24-09-01 22:38

Esben skrev:

> Ja - f.eks. i Devil's Own, hvor Brad Pitt kører forbi NY's skyline,
> får øje på tårnene og siger noget i retning af: "Is that it? Nice."

Ja, og i Futurama lige nu på Svensk TV4. Fry og Bender flyver sindssygt
rundt i rumskibet på jorden og vælter bl.a. det Skæve Tårn i Pisa. Gæt
selv, hvilke to tårne de også flyver forbi (men dog ikke flyver ind i).

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse