GF 2 GTS 32 DDR
Fra : Alexandre

Dato : 24-09-01 12:03

hej.
Kan sådan en kkort klare sig uden blæser på ?
min blå orb , synes jeg larmer lidt for meget ...
så kan jeg bare slukke for den ..

hvad siger i ?

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 24-09-01 12:29

On Mon, 24 Sep 2001 13:03:11 +0200, "Alexandre"
<imaginere@hotmail.com> wrote:

>hej.
>Kan sådan en kkort klare sig uden blæser på ?
>min blå orb , synes jeg larmer lidt for meget ...
>så kan jeg bare slukke for den ..
>
>hvad siger i ?

Nej. Mig bekendt kan man ikke købe en uden aktiv køling.
MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)

Fra : *Tweak*

Dato : 24-09-01 13:17

> Nej. Mig bekendt kan man ikke købe en uden aktiv køling.
> MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)
Han spurgte jo ikke om man kunne købe dem UDEN. Men hvad med nogle temp inde
fra kabinettet. Hvis du har et godt airflow forbi GPU' en er det da ikke
umuligt, men tjek tempen på GPU'en inden du starter, sådan noget som ut
eller andet gpu krævende.
--
*Tweak*
icq: 131528069

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 24-09-01 13:20

On Mon, 24 Sep 2001 14:16:35 +0200, "*Tweak*" <jbj15maj@hotmail.com1>
wrote:

> [...]
>fra kabinettet. Hvis du har et godt airflow forbi GPU' en er det da ikke
>umuligt, men tjek tempen på GPU'en inden du starter, sådan noget som ut
Hvis man bare kunne pille køleren af, tvivler jeg på de ville sælge
dem, med en på! Q.E.D
MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)

Fra : *Tweak*

Dato : 24-09-01 13:33

> Hvis man bare kunne pille køleren af, tvivler jeg på de ville sælge
> dem, med en på! Q.E.D
> MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)
der sælges også 1333 der kan køre 1500, hvis bare de får nok køling. Men der
kræver jo kølingen er iorden...........
--
*Tweak*
icq: 131528069

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 24-09-01 13:40

On Mon, 24 Sep 2001 14:32:55 +0200, "*Tweak*" <jbj15maj@hotmail.com1>
wrote:

>der sælges også 1333 der kan køre 1500, hvis bare de får nok køling. Men der
>kræver jo kølingen er iorden...........
Prøv UDEN, men selvfølgelig, hvis man har extrem god køling i kassen,
kan alting jo lade sig gøre.
Blue Orb er iøvrigt kendt for at larme.
MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)

Fra : *Tweak*

Dato : 24-09-01 14:42

> Prøv UDEN, men selvfølgelig, hvis man har extrem god køling i kassen,
> kan alting jo lade sig gøre.
> Blue Orb er iøvrigt kendt for at larme.
> MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)
Hmmm jeg har en blue orb på mit gts pro 64 w/tv - out. Gad vide om jeg kan
sætte min slot cooler (
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=40 )LIGE under grafikkortet og
derved pille blue orben helt af ?

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 24-09-01 14:56

On Mon, 24 Sep 2001 15:42:20 +0200, "*Tweak*" <jbj15maj@hotmail.com1>
wrote:

>Hmmm jeg har en blue orb på mit gts pro 64 w/tv - out. Gad vide om jeg kan
> [...]
Det kan du sikkert, men det er da også en kraftig aktiv køler. Den er
iøvrigt meget stille på 5V (men om det er nok køling ved jeg ikke).
Jeg har skiftet de små dårlige blæsere på mine GTS kort med de billige
globalwin (ball) blæsere, de holder 1-1½ år før de larmer (jeg
overclocker ikke).
MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)

Fra : *Tweak*

Dato : 24-09-01 15:04

> Det kan du sikkert, men det er da også en kraftig aktiv køler. Den er
> iøvrigt meget stille på 5V (men om det er nok køling ved jeg ikke).
Dt vil jeg prøve, har du en hurtig instruktion til hvordan jeg smider den
ned på 5v og hvad køre den nu kan ikke se det på studiedatas hjemmeside.
--
*Tweak*
icq: 131528069

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 24-09-01 15:16

On Mon, 24 Sep 2001 16:03:52 +0200, "*Tweak*" <jbj15maj@hotmail.com1>
wrote:

>Dt vil jeg prøve, har du en hurtig instruktion til hvordan jeg smider den
>ned på 5v og hvad køre den nu kan ikke se det på studiedatas hjemmeside.
Den jeg har er til 12V. Det nemmeste er et Y-strømkabel og lodde den
på de 5V (rød & sort).
MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)

Fra : *Tweak*

Dato : 24-09-01 14:50

> Prøv UDEN, men selvfølgelig, hvis man har extrem god køling i kassen,
> kan alting jo lade sig gøre.
> Blue Orb er iøvrigt kendt for at larme.
> MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)
Eller kan man skrue ned for sin blue orb ?
--
*Tweak*
icq: 131528069

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 24-09-01 15:04

On Mon, 24 Sep 2001 15:50:15 +0200, "*Tweak*" <jbj15maj@hotmail.com1>
wrote:
>Eller kan man skrue ned for sin blue orb ?
En mulighed.
Jeg mener at have læst at Blue Orb har et problem med at sidde
'omvendt', og det er derfor den støjer efter nogen tid (lejerne?).

MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)

Fra : Hellfire

Dato : 24-09-01 20:18

"Alexandre" <imaginere@hotmail.com> wrote in message
> hej.
> Kan sådan en kkort klare sig uden blæser på ?
> min blå orb , synes jeg larmer lidt for meget ...
> så kan jeg bare slukke for den ..
>
> hvad siger i ?

Det nye nummer af Privat Computer har faktisk en artikkel om emnet. De har
faktisk fået et Asus V8200 (GF3, for de lidet vidende) til at køre stabilt
med blæseren pillet fra! MEN det kræver selvfølgeligt, at man holder sig fra
overclocking. Og dog, det, som giver mest når man overclocker grafikkort, er
faktisk RAM'en, som på et GF2 ikke har nogen heatsink. Prøv at investere i
nogle RAM sinks (eller lav dem selv), og prøv dig frem. Det eneste der kan
ske ved at pille blæseren fra, er at kortet bliver ustabilt, og så sætter
man bare blæseren til igen.

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 24-09-01 21:36

On Mon, 24 Sep 2001 21:17:35 +0200, "Hellfire"
<henrik-paulsen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>ske ved at pille blæseren fra, er at kortet bliver ustabilt, og så sætter

Står der virkelig at man ikke kan risikere at ødelægge chippen, hvis
den bliver for varm?
MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)

Fra : Hellfire

Dato : 24-09-01 21:44

"Kim S. Poulsen" <kimsp@post4.tele.dk> wrote in message

> Står der virkelig at man ikke kan risikere at ødelægge chippen, hvis
> den bliver for varm?
> MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)

Af alle de kort skribenten havde i test, var der ingen problemer med nogen
af dem. Han har iøvrigt pillet blæseren fra på alle de kort han har haft de
sidste par år.

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 24-09-01 21:54

On Mon, 24 Sep 2001 22:44:17 +0200, "Hellfire"
> [...]

>af dem. Han har iøvrigt pillet blæseren fra på alle de kort han har haft de

Ok det fortstår jeg godt, hvis man har anden form for køling. Men jeg
har da altid ment at chippen kunne brænde af UDEN køling (ikke bare
være ustabil). En CPU kan brændes af på få sek, uden du opdager den er
ustabil
MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)

Fra : Hellfire

Dato : 24-09-01 22:23

> [...]
> har da altid ment at chippen kunne brænde af UDEN køling (ikke bare
> være ustabil). En CPU kan brændes af på få sek, uden du opdager den er

Så længe du beholder den passive køleprofil på, skulle der ikke være nogen
problemer. Køb evt. PRivat Computer nr. 10/2001 når det kommer på gaden (jeg
ved ikke om det allerede er kommet, jeg abonnerer, så jeg har allerede fået
det), og læs testen.