MS-Makroafvikling på Mac
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 24-09-01 10:40

Følgende står at læse i dagens MediaMac - korte nyheder:

Mac-brugere bliver ikke ramt af rene PC-vira, men virus som Nimda kan
faktisk spredes fra en Mac. Nimda består nemlig af to dele. Dels noget
makro-kode, der automatisk sender virussen videre til andre og dels et
program som afvikles på PC'ere. På Mac'en virker makro-delen såfremt man
checker sin elektroniske post i et Microsoft program, og makroen sørger
for at stå for distribution af programmet, der vil virke når det endelig
kommer frem til en PC. Løsningen er enkel - lav et filter i Outlook
Express, Outlook eller Entourage der sletter alle mails med attachmenten
".exe" automatisk. Dette tip er opsnappet på svenske MacPressen.

Skrevet af Sune Lilbæk.

Jeg mener at det ikke er korrekt, at Outlook Express vil generere en
makro automatisk!

Any comments?

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-09-01 13:32

Stig Leerbeck <stigleerbeck@mac.com> wrote:

> Jeg mener at det ikke er korrekt, at Outlook Express vil generere en
> makro automatisk!
>
> Any comments?

Det har du helt ret i, hverken entourage eller OE til mac understøtter
VBA. Jeg ved dog ikke om det gælder Exchange klienten Outlook, men det
er de færreste private der benytte den.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>