Løst forrør??
Fra : Buck

Dato : 24-09-01 07:49

Nu tror jeg endelig jeg har fundet kilden til en mislyd.
Det ene forrør sidder løst i samlingen til lydpotten, og rasler derved
forfærdeligt.
Men hvordan kan jeg nu bedst gøre det fast? Skal det nødvendigvis være
fuldstændig tæt i samlingen eller kan jeg nøjes med at "klemme" samlingen
lidt indtil forrøret ikke rasler mere?
Jeg tænkte osse på det der pasta, som man bruger til at tætne udstødninger
på biler med, men er det velegnet her? Det udvider sig jo, og bliver hårdt
som sten...

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-09-01 08:05

> [...]
> på biler med, men er det velegnet her? Det udvider sig jo, og bliver hårdt

Hej Buck

Din udstødning skal være tæt, hvis du vil have din motor til at gå godt.
Tippet med at købe en ny udstødning har du nok også overvejet. Tilbage er
der forskellige tricks. Som præsident for en MC klub, primært for
studerende, har jeg set lidt af hvert i forsøg på at få 3 kg blandet rust og
jern til at ligne en udstødning. Jeg vil anbefale en blanding af Gun Gum,
coladåser og spænderinge. Det plejer at holde lidt. Der kan som regel ikke
rigtigt svejses i de rigtigt gamle udstødninger da der ikke er noget solidt
at svejse i.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 24-09-01 15:16

Buck <buck@ehj.dk> skrev i en
> [...]
> fuldstændig tæt i samlingen eller kan jeg nøjes med at "klemme"
> samlingen lidt indtil forrøret ikke rasler mere?

Mon ikke at det er fordi at der mangler en pakning i lige dén samling ?

Der skal sandsynligvis sidde en bøsnings-lignende pakning af noget
halvblødt fibermateriale; men som er slidt/smuldret væk p.g.a. de
tilstedeværende vibrationer i fald at bespændingen ikke har været
tilstrækkelig :-/

--
Armand.

Fra : Buck

Dato : 24-09-01 15:33

hmm... jeg synes ikke jeg mindes at der var nogen pakning da jeg havde den
skilt ad...
De 3 andre rør var også bare "skubbet ind" i samlingen, men sidder til
gengæld lidt mere stramt!

--
/Buck
CB550F1 ´75

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-09-01 21:36

> hmm... jeg synes ikke jeg mindes at der var nogen pakning da jeg havde den
> skilt ad...
> De 3 andre rør var også bare "skubbet ind" i samlingen, men sidder til
> gengæld lidt mere stramt!

Forrørene på min XS400 Seca er også bare 'skubbet' ind.. Den er lidt utæt,
når den er kold, men når den bliver lidt varm, er den tæt. Det kan være, at
det samme skal være tilfældet på din MC.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 24-09-01 23:41

Buck <buck@ehj.dk> skrev i en
> hmm... jeg synes ikke jeg mindes at der var nogen pakning da jeg havde
> den skilt ad...
> De 3 andre rør var også bare "skubbet ind" i samlingen, men sidder til
> gengæld lidt mere stramt!

Og min 400/550 Four manual fra Haynes, siger/viser lige så lidt
Så det må blive en Hmmn.. herfra også

--
Armand.