Riva TNT2 m64
Fra : Kasper Madsen

Dato : 23-09-01 21:43

Hej NG
Jeg er den lykkelige indehaver af et Riva TNT2 m64 grafikkort, men jeg har
et problem! Jeg har installeret en ny driver til det (detonator v. 12.41),
og kan ikke gennemskue hvordan man skruer op og ned for gammaen, eller for
den sags skyld ændrer på farverne! Når jeg går ind under "farvestyring" vil
den bare have at jeg henviser til en fil, og hvor jeg får fat i den eller
for den sags skyld konfigurerer den ved jeg ikke!
Er der nogle der kan hjælpe?
Mvh Kasper Madsen

Fra : *Xray

Dato : 23-09-01 22:46

"Kasper Madsen" <desmer@snaps.dk> skrev i en meddelelse news:9olhkm$2oq2$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> den bare have at jeg henviser til en fil, og hvor jeg får fat i den eller
> for den sags skyld konfigurerer den ved jeg ikke!

Du skal ind under Color Correction.

*Xray

Fra : Kasper Madsen

Dato : 23-09-01 23:24

> Du skal ind under Color Correction.
> *Xray

OK, men hvordan kommer jeg det? Jeg har højreklikket på skrivebordet og
valgt "egenskaber for skærm --> Indstillinger --> Avanceret -->
Farvestyring" ... Det er det nærmeste jeg kan komme på noget der har med
farver at gøre!

Mvh Kasper Madsen

Fra : Hellfire

Dato : 24-09-01 20:22

"Kasper Madsen" <desmer@snaps.dk> wrote in message

> [...]
> valgt "egenskaber for skærm --> Indstillinger --> Avanceret -->
> Farvestyring" ... Det er det nærmeste jeg kan komme på noget der har med

Du er kommet en anelse for langt. Under "avanceret" skulle der gerne være et
faneblad, som hedder "color correction".

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 24-09-01 10:31

On Sun, 23 Sep 2001 22:43:10 +0200, "Kasper Madsen" <desmer@snaps.dk>
wrote:

> [...]
>den bare have at jeg henviser til en fil, og hvor jeg får fat i den eller
>for den sags skyld konfigurerer den ved jeg ikke!

Hvis du bruger en ældre Nvidia driver (6.50) så ligger farvestyring
under fanebladet TNT / Additional Properties.
MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)

Fra : Kasper Madsen

Dato : 24-09-01 17:54

> Hvis du bruger en ældre Nvidia driver (6.50) så ligger farvestyring
> under fanebladet TNT / Additional Properties.
> MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)

Problemet er at jeg ikke kan finde ud af at bruge farvestyring, da der ikke
er nogle knapper hvor man kan regulere gamma osv. , men at man skal henvise
til en eller anden fil??!!
Men hvis det er nemmere at regulere i nvidia-driver v. 6.5 vil jeg da gerne
have et link til hvor den kan downloades. Den er ikke på nvidia.com!

Mvh Kasper Madsen

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 24-09-01 18:33

On Mon, 24 Sep 2001 18:54:20 +0200, "Kasper Madsen" <desmer@snaps.dk>
wrote:

>Men hvis det er nemmere at regulere i nvidia-driver v. 6.5 vil jeg da gerne
>have et link til hvor den kan downloades. Den er ikke på nvidia.com!

Her er alle Nvidia driverene.
http://www.guru3d.com/download/nvidia.shtml

MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)

Fra : Kasper Madsen

Dato : 24-09-01 21:42

> Her er alle Nvidia driverene.
> http://www.guru3d.com/download/nvidia.shtml
>
> MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)

tak, men jeg kan ikke få nogen af driverne til at virke?? Jeg har indtil nu
downloadet 3 forskellige, og ingen af dem virker?
Er der et alternativt sted hvor man kan downloade dem som .exe filer. Jeg
får konstant besked om at der mangler en fil når jeg prøver på at installere
dem.
Mvh Kasper Madsen

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 24-09-01 22:18

On Mon, 24 Sep 2001 22:42:17 +0200, "Kasper Madsen" <desmer@snaps.dk>
wrote:

> [...]
>får konstant besked om at der mangler en fil når jeg prøver på at installere

Nej. Men de virker skam.
MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 24-09-01 22:23

On Mon, 24 Sep 2001 23:18:17 +0200, Kim S. Poulsen
<kimsp@post4.tele.dk> wrote:

>Nej. Men de virker skam.
>MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)
Det jeg mener er at jeg ikke kender et
Husk at vælge den driver der passer til din Windows (98/Me/2K ?)
MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)