Naturisme - Jeg vil ikke være en gammel gr~
Fra : 28-årig mand

Dato : 23-09-01 20:56

Hvordan undgår man at komme til at virke som en "gammel gris" hvis man
"springer ud" som naturist? Jeg er i al fald enormt bange for, at jeg
vil komme til at stirre helt vildt på alle de nøgne piger, der er i
nærheden. Eller er det bare i begyndelsen, ind til man vænner sig til
det?

Mange påklædte piger gør utroligt meget for at tiltrække opmærksomhed
ved f. eks. at være nedringet, men bliver trods dette temmeligt sure,
hvis mænd kigger "for meget" på dem. Kan naturist-piger bedre tåle de
beundrende blikke?

I dag så jeg i en avis et nøgenbillede af en ung naturist, der hed
Fiona, og hendes søster. Billedet var taget af en fotograf, der hed
Kissen Møller Hansen - og det var virkelig et flot og naturligt
billede af nogle kønne piger. Men hvis jeg en dag mødte dem i
virkeligheden, ville jeg nok ikke ane, hvad jeg skulle gøre af mig
selv.

Misforstå mig nu ikke. Jeg vil meget nødigt genere nogen, men jeg må
samtidigt indrømme, at jeg synes at en nøgen kvindekrop kan være
utrolig smuk. Hvordan håndterer man dette "problem"?

Mvh
28-årig mand

Fra : Peter

Dato : 23-09-01 21:34

"28-årig mand" <mhj7@hotmail.com> skrev

> Mange påklædte piger gør utroligt meget for at tiltrække
> opmærksomhed ved f. eks. at være nedringet, men bliver trods
> dette temmeligt sure, hvis mænd kigger "for meget" på dem.

En af kvindekønnets store gåder...

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 23-09-01 22:47

d. 23/09/01 22:33 skrev Peter på peter_usenet2@REMOVETHIShotmail.com i
artiklen 3bae476a$0$80779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> "28-årig mand" <mhj7@hotmail.com> skrev

> En af kvindekønnets store gåder...

Tja, men mon ikke pigerne ønsker, at vi mænd ser andet og mere end blot de
enkelte kropsdele, deres påklædning og bevægelsesmønster fremhæver? Det er
vel aldrig lykken for mennesker blot at blive betragtet som en ting f.eks.
et sexobjekt, når vi nu også har følelser og behov for kærlighed jvf. en
anden tråd. I den forbindelse mener jeg ikke, at kærlighed = sex.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Hans Pedersen

Dato : 23-09-01 22:52

On Sun, 23 Sep 2001 22:33:46 +0200, "Peter"
<peter_usenet2@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

>En af kvindekønnets store gåder...

Netop! Jeg fatter det heller ikke, men jeg må indrømme, at jeg kan
ikke se problematikken, så længe man ikke "overglor", kommenterer
negativt/sjofelt, eller ligefrem piller.

Men hvis man bare kigger, og evt. giver pigen en smil, så burde dette
vel ikke være genstand for en større verbal konfrontation eller
lussing. Jeg har i hvert fald ikke oplevet det.

Hans Pedersen
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 23-09-01 22:47

d. 23/09/01 21:55 skrev 28-årig mand på mhj7@hotmail.com i artiklen
d3b88fbf.0109231155.39e65fc8@posting.google.com:

> [...]
> vil komme til at stirre helt vildt på alle de nøgne piger, der er i
> nærheden. Eller er det bare i begyndelsen, ind til man vænner sig til

Jeg ved ikke noget, da jeg ikke er naturalist. Jeg kom bare til at tænke på,
at man kan forestille sig mange problemer på forhånd, som viser sig ikke at
svare til realiteterne, når man først står i situationen.

Personligt tror jeg, det er noget, man vænner sig til. På den anden side:
Hvad ved jeg om det? Jeg har kun vænnet mig til at se på håndboldpiger, og
det er efterhånden så trivielt for mig, at jeg kun interesserer mig for de
piger, jeg har mødt og lært lidt at kende.

> [...]
> ved f. eks. at være nedringet, men bliver trods dette temmeligt sure,
> hvis mænd kigger "for meget" på dem. Kan naturist-piger bedre tåle de

Her må jeg gøre opmærksom på, at den rette påklædning ofte tiltrækker mere
opmærksomhed end en nøgen krop. Påklædningen benyttes jo ofte til at
fremhæve eller skjule relevante kropsdele.

Du kan jo lave det eksperiment at købe såkaldte mandeblade med nøgne piger
hyppigt og lægge mærke til, hvor længe de bliver ved med at være interessant
at se på nøgenbillederne hele tiden. Jeg gætter på, det hurtigt bliver
trivielt.

> Men hvis jeg en dag mødte dem i
> virkeligheden, ville jeg nok ikke ane, hvad jeg skulle gøre af mig
> selv.

Det er nok meget normalt, men det problem kan man formodentlig kun løse ved
enten at holde sig væk fra dem eller lære at omgås dem.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-09-01 13:28

28-årig mand wrote:

> [...]
> ved f. eks. at være nedringet, men bliver trods dette temmeligt sure,
> hvis mænd kigger "for meget" på dem. Kan naturist-piger bedre tåle de

Der er forskel på hvordan folk kigger. Hvis jeg bliver kigget efter på
gågaden syntes jeg det er dejligt, men hvis jeg prøver at føre en normal
samtale med en mand, der ikke har øjenkontakt fordi han skal kigge på
bryster, så syntes jeg det er pisseirriterende.

> [...]
> samtidigt indrømme, at jeg synes at en nøgen kvindekrop kan være
> utrolig smuk. Hvordan håndterer man dette "problem"?

For 2 år siden startede jeg med at vinterbade i en klub hvor man er
nøgne, både i vandet og i saunaen. Jeg troede også det ville være vildt
undeligt, men det har aldrig været et problem. Alle er klar over hvordan
det er og at det bare er naturligt. For mig er det nu lige så naturligt
at være nøgen dernede som jeg er det her hjemme med min mand. Sådan tror
jeg de fleste har det. Jeg nyder at kunne få lov til at være mig selv
uden at skulle gå og trække maven ind og føle mig forkert.

Jeg kan kun sige: Spring ud i det og prøv om det er noget for dig. Og
hvis du skulle komme til at kigge lidt for meget og det bliver
ubehageligt for personen, så får du det lige så stille at vide, og så er
det problem ikke større. Men vær helt sikker på at du efter et stykke
tid ikke længere tænker over at du og andre er nøgne.

Mvh Trine

Fra : Carsten

Dato : 24-09-01 21:07

Borge er inde på noget af det rigtige: "det er måske ikke noget problem, når
man bare prøver".
Af egen (mangeårig) erfaring kan jeg berette noget overraskende:
Nøgne piger er ikke nær så sexuel tiltrækkende, som sparsomt påklædte. Jeg
er aldrig blevet fristet til at kigge uhæmmet eller "svinsk". De er og var
ALTID naturlige og frigjorte, ligesom mændene i øvrigt også er det. I en
naturistklub kommer man ind på hinandens personlighed på en meget utvunget
måde. Jeg har ikke oplevet det mindste ubehagelige i min opfattelse af de
andres opførsel overfor mig (jeg er ingen Tarzan). Måske er det en frase,
men "nøgne er vi alle ens" er ikke helt ved siden af. Det er trist, at
sommeren er forbi, men glæd dig til den næste !!!!! Og spring ud !!!!
Carsten