demokrati
Fra : Karsten Olesen

Dato : 23-09-01 20:06

Hvorfor vil muslimer oa. ind i regeringen ?
De vil jo alligevel ikke ha' demokrati ?

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 23-09-01 22:14

d. 23/09/01 21:05 skrev Karsten Olesen på gakke@email.dk i artiklen
9olbte$2dgl$1@news.cybercity.dk:

> Hvorfor vil muslimer oa. ind i regeringen ?

Tænker du på Danmark? I så fald har vi jo selv bedt indvandrerne integrere
sig i det demokratiske samfund og bl.a. inddrage sig i den demokratiske
beslutningsproces.

> De vil jo alligevel ikke ha' demokrati ?

Det vil vi kristne jo grundlæggende heller ikke.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 24-09-01 16:52

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig i det demokratiske samfund og bl.a. inddrage sig i den demokratiske
****************
Og det har vist sig, det ikke er lykkedes
særlig godt. Hverken her eller eks. i England,
hvor der i Birmingham har været på tale,
at de vil nedlægge julen, da guirilanderne
i byen generede muslimerne...
***************

> Det vil vi kristne jo grundlæggende heller ikke.
**************
Ork jo. Bare vi kan få lov
at ha' den for os selv, da demokrati
er noget man vokser op med, og ikke
noget man påtager sig som indvandrer...
Det er en arv.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 25-09-01 00:34

Karsten Olesen <gakke@email.dk> skrev:

> Ork jo. Bare vi kan få lov
> at ha' den for os selv, da demokrati
> er noget man vokser op med, og ikke
> noget man påtager sig som indvandrer...
> Det er en arv.

Jeg vil nu give Børge ret, og videre tilføje: I sig selv er kristendom aldeles
udemokratisk. Det handler ikke om troen, men om menneskerne, der deler den.

--
De bedste hilsner
Kevin Edelvang

"Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 25-09-01 08:05

d. 24/09/01 17:52 skrev Karsten Olesen på gakke@email.dk i artiklen
9onkoq$3f8$1@news.cybercity.dk:

> ****************
> Og det har vist sig, det ikke er lykkedes
> særlig godt.

Det har intet med sagen at gøre. Sagen er, at det danske samfund har givet
udtryk for nogle ønsker, som nogle indvandrere gør hvad de kan for at
efteleve.

> Hverken her eller eks. i England,
> hvor der i Birmingham har været på tale,
> at de vil nedlægge julen, da guirilanderne
> i byen generede muslimerne...

Så vidt jeg ved, blev det ikke vedtaget. I øvrigt er det ikke kun
muslimerne, der er generet af julen. Andre mener, julen er blevet for
kommerciel og populært sagt varer for længe, og de holdninger findes både
hos kristne og ateister. Jeg kan så tilføje, at det nok mest er familier med
små børn, der er mest generet af guirilander og andet julepynt i gaderne
længe før jul, som får børnene til at plage om julegaver o.s.v.

> ***************

> [...]

Nu udtaler du dig vist mere som nationalist end kristen.

Som kristne går vi ind for et "teokrati", ikke mindst når vi beder vor Fader
vor, hvor vi bl.a. beder om, at Guds vilje ske. Vi beder netop ikke om, at
Gud afholder folkeafstemninger. Det er et diktatur under Gud eller snarere
Jesus, vi beder om.

Jeg synes nu heller ikke, det er en særlig kristen holdning, at der er nogle
goder, vi vil holde for os selv. Det passer meget dårligt med budskabet i
beretningen om den barmhjertige sammaritan.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 23-09-01 23:30

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> mælte sligt:

>Hvorfor vil muslimer oa. ind i regeringen ?
>De vil jo alligevel ikke ha' demokrati ?

Jeg kender svaret, men eftersom det ikke har en døjt med kristendom at
gøre vil jeg i stedet sende en påmindelse om, at denne gruppe er
beregnet på indlæg, der omhandler kristendom.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"I morgen skal jeg forelæse om Noas drukkenskab. Derfor vil jeg i aften
drikke så meget, at jeg kan tale af egen erfaring om dette onde."

Fra : Karsten Olesen

Dato : 24-09-01 16:53

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre vil jeg i stedet sende en påmindelse om, at denne gruppe er
> beregnet på indlæg, der omhandler kristendom.
*****************

Nu ikke så sort/hvid.
Men hvor kan jeg evt. læse dit svar ???

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 24-09-01 20:21

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> mælte sligt:

>Nu ikke så sort/hvid.

Jo, sort/hvid!

>Men hvor kan jeg evt. læse dit svar ???

Hvis du havde sendt dit indlæg til en relevant gruppe, som f.eks.
dk.politik eller dk.politik.indvandring, så ville jeg antageligvis have
svaret.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
Gud, som troner fra Fortids Dage, vil høre og ydmyge dem - Sela. Thi der
er ingen Forandring hos dem, og de frygter ikke for Gud. På Venner lagde

Fra : Erik

Dato : 24-09-01 23:49

> [...]
> han Hånd og brød sin Pagt. Glattere end Smør er hans Mund, men Hjertet
> vil Krig, blødere end Olie hans Ord, skønt dragne Sværd. (Psalme 55:20-22)

Sl 35
v19 Lad ikke dem, der med urette er mine fjender, glæde sig
over mig, lad ikke dem, der hader mig uden grund, nidstirre mig.
v20 For de taler ikke som venner, men pønser på svig mod de stille i
landet.
v21 De spærrer munden op imod mig og siger: Ha, ha, vi har selv set det!

v22 Du har set det, Herre, vær ikke tavs, Herre, hold dig ikke borte fra
mig!
v23 Vågn op, stå op, skaf mig ret! Min Gud og min Herre, før min sag!
v24 Skaf mig ret i din retfærdighed, Herre min Gud!Lad dem ikke glæde
sig over mig

Erik

Fra : Erik

Dato : 23-09-01 23:43

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor vil muslimer oa. ind i regeringen ?
> De vil jo alligevel ikke ha' demokrati ?

De vil have billig frokost i snapstinget!!

Det drejer sig om "Allahs sag", at erobrer verden

Ham den radikale folketingskandidat fra Mihaj el-Quran
benægtede på TV, at være fundamentalist, skønt medlem
af en fundamentalistisk gruppe.

Alle de Åndelige fundamentalist er pludslig heller ikke
fundamentalist.

Erik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-09-01 11:21

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> De vil have billig frokost i snapstinget!!

Det vil jeg egentlig også gerne, nu jeg tænker efter.

> Det drejer sig om "Allahs sag", at erobrer verden

Ja, for de er jo aaaaallesammen meget religiøse. Der er jo overhovedet
ingen "muslimer", der er muslimer på samme måde som de fleste danskere
er kristne. nejnej.

Hold nu op med dit vås, Erik.

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Erik

Dato : 24-09-01 16:49

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja, for de er jo aaaaallesammen meget religiøse. Der er jo overhovedet
> ingen "muslimer", der er muslimer på samme måde som de fleste danskere

Tag dig sammen Peter B. Jul,

Skåret op i over 50 små ministater

Fra Profeten Muhammads (saws) tid helt op til 1924 var de muslimske lande
sammensmeltet i én KÆMPE SUPERMAGT kaldet Khilafah. I 1924 blev denne
Supermagt tilintet gjort af England, Italien, Frankrig.). Derefter blev
Khilafah skåret op i over 50 små ministater, og efter at denne opdeling er
sket, så er klapjagten på muslimerne også begyndt. For nu ved de vantro
stater, at muslimerne ikke kan straffe dem, nu hvor muslimerne ikke har
Khilafah. Derfor ser vi, at ikke-muslimerne dræber og voldtager og plyndrer
muslimerne overalt på jorden. Og hvis der nogle enkelte tapre muslimer som
gør gengæld så bliver de kaldt for terrorister.

Hvad skal du gøre

Spørgsmålet er nu, hvad skal vi skal gøre for at opnå Allah's (swt)
tilfredshed og undgå Allah's (swt) vrede. Hvad skal vi gøre for at oprette
Khilafah. Du skal kontakte det Islamisk politiske parti, som arbejder
seriøst og målrettet for at oprette Khilafah og vigtigst af alt: som
arbejder fuldkommen i henhold til Koranen og Sunna.

- Assalamu Aleikum

Muslimernes stat skal kaldes Khilafah igen.

Kæmp for Allahs fred, Sura 47 v 36; -

"Vær derfor ikke svage, så I opfordrer til fred,
når I er overlegne. Allah er med jer og vil ikke
berøve jer (frugten af ) jeres handling"

Erik.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 24-09-01 16:55

> [...]

> Ja, for de er jo aaaaallesammen meget religiøse. Der er jo overhovedet
> ingen "muslimer", der er muslimer på samme måde som de fleste danskere

******************************

Når tyskerne eks. ser ALLE dansker som
hyggelige, så er det OK med mig.

Når alle ser muslimerne som fanatiske,
så er det også OK med mig.

Jeg er ikke ræd for at blive kendt
over samme kam som resten af mit folk,
og samtidig glad for jeg ikke "ses ned på"
som der ofte gør med muslimerne i øjeblikket.

Vi dansker har åbenbart noget
som er meget værdsat i øvrige lande.

MVH

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-09-01 18:26

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> writes:

> Når tyskerne eks. ser ALLE dansker som
> hyggelige, så er det OK med mig.

Så når en del andengenerationsindvandrere tror at alle danskere er som
Johnni og hans venner nede i Greve, så er det OK med dig?

--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our

Fra : Erik

Dato : 24-09-01 18:44

> Så når en del andengenerationsindvandrere tror at alle danskere er som
> Johnni og hans venner nede i Greve, så er det OK med dig?

Er der nogen forskeld mellerm Jonny og andengenerationsindvandrere, den
ene vil jo udryde den anden og omvendt.

Erik

Fra : Erik

Dato : 24-09-01 18:28

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil jeg egentlig også gerne, nu jeg tænker efter.

"Dem der er virkelig troende, kæmper for Allahs sag.
[Al-Nisa:76]

> Ja, for de er jo aaaaallesammen meget religiøse. Der er jo overhovedet
> ingen "muslimer", der er muslimer på samme måde som de fleste danskere
> er kristne. nejnej.
>
> Hold nu op med dit vås, Erik.

"Kæmp imod dem, der ikke tror på Allah og Dommedagen"
[Al-Tauba:29]

"Kamp (Jihad) er obligatorisk for jer" [Al-Baqara:217]

"Og kæmp imod polyteisterne som en helhed, som de
kæmper imod jer som en helhed" Sig (Muhammad):
O menneskehed, jeg er et Sendebud til jer alle
(hele verden) fra Allah". [Al-Tauba-36]

"Og kæmp dem indtil der ikke er fitnah (kufr) og indtil
hele Deen'en er for Allah" (dvs. at Allahs deen (Islam)
er suveræn over hele kloden) [Al-Anfal:39]

I må ikke mene, at jeg er kommet for at bringe fred
på Jorden; jeg er ikke kommet for at bringe fred, men
svær. Mattæus 10 v 35.

Jeg ville være meget glad hvis det kun er vås.

Erik

Fra : Esben

Dato : 25-09-01 12:31

Erik skrev

> I må ikke mene, at jeg er kommet for at bringe fred
> på Jorden; jeg er ikke kommet for at bringe fred, men
> svær. Mattæus 10 v 35.

Er der tale om flæskesvær? Det kunne i hvert fald forklare, hvorfor kristne
i modsætning til jøder og muslimer som hovedregel ikke har nogen problemer
med at spise svinekød.

--
Venlig hilsen

Esben

"Det eneste alternativ til sameksistens er samødelæggelse."
Nehru