Port scanning?
Fra : -=[ BranDBorG ]=-

Dato : 23-09-01 18:35

Hejsa... Jeg vil høre om der er nogen der kender til en side eller et
program hvor jeg kan tjekke hvilke porte der er åben til omhverdenen fra min
PC?
Det er fordi jeg sidder på et LAN og prøver at få en FTP op at køre... Admin
på netværket siger at han ikke kan indstille hvilke porte der kan åbnes på
routeren, og han heller ikke er klar over hvilke der er åbne, da det er en
midlertidig lånt router fra UNI-C / Sektornet...
På forhånd tak for hjælpen
MVH
Kåre Brandborg
Brandborg@hotmail.com

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-09-01 18:45

"-=[ BranDBorG ]=-" <brandborg@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa... Jeg vil høre om der er nogen der kender til en side eller et
> program hvor jeg kan tjekke hvilke porte der er åben til omhverdenen fra
min
> PC?

Alle porte er jo åben ud til,, Hvis din computer beder om at bruger port 21
ud på nettet. Er der ingen problemer..

> [...]
> routeren, og han heller ikke er klar over hvilke der er åbne, da det er en
> midlertidig lånt router fra UNI-C / Sektornet...

Men hvis du vil have en FTP op og køre på en af computerne på lan´et. Så
skal routeren vide, hvor den skal sende port 20/21 hen til....

Prøv evt. at spørg i dk.edb.netværk

Fra : -=[ BranDBorG ]=-

Dato : 23-09-01 20:55

> Alle porte er jo åben ud til,, Hvis din computer beder om at bruger port
21
> ud på nettet. Er der ingen problemer..

Ja... Undskylder hvis jeg ikke fik formuleret mig klart nok... =)
Det er fordi der er en firewall i den router... Dermed er der en del porte
der er lukket... Har ikke mulighed for at køre FTP, Fserve ell. Mail
server...
Det er derfor jeg gerne ville se om der er nogen porte som jeg evt. kunne
bruge...
Så når jeg sætter en FTP op kan sige at folk skal connecte til evt. port
6523 hvis den er åben... =)
MVH
Kåre Brandborg
Brandborg@hotmail.com

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 23-09-01 21:19

Du skal jo også lige tænke på at denne port skal være mappen til din lokale
IP.

Fra : Henrik M. Pedersen

Dato : 24-09-01 21:55

Hvis Admin ikke ønsker at åbne. Er der stort set intet at gøre, med mindre
du er hardcore på mail- og ftpserver softwaret.

Mvh
HP

Fra : El Diablo

Dato : 28-09-01 22:24

Hej Kåre.

> Det er derfor jeg gerne ville se om der er nogen porte som jeg evt. kunne
> bruge...

Det som jeg fornemmer er at jeres router kører NAT .. dette vil gøre at
routeren HVIS den bliver konfigureret hkan sende, for eksempel FTP trafik,
fra en port på routerens IP addresse, videre til en anden (eller samme) port
på en af computerene på LAN netværket .. men det kræver konfiguration !

For at opsumere, så selv om du finder en åben port på routeren har du INGEN
garanti for at denne port "havner" på din computer ! :)

En GOD portscanner er NMap til Linux ! :) .. Men HUSK scan kun dig selv, og
dem du har foregående accept til at scanne .. ellers kan der blive ballade !
:)

.... Venligst .. El