Andet multimedie
bentjuul 3670
billedformat
Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 23-09-01 17:59

Jeg sidder med en amerikansk cd med eet program der bla. kan vise nogle
billeder af fugle. På cd'en er billederne i et *.FIF format. Kan jeg åbne
disse billeder med andre programmer og derefter gemme dem i feks .jpg ville
jeg blive glad! Nogle gode råd?
VH AZ

Fra : Ninzen

Dato : 23-09-01 19:00

"Ditte og Anders Zuschlag" <zuschlag@mail.tele.dk> skrev

> [...]
> disse billeder med andre programmer og derefter gemme dem i feks .jpg ville

Se evt:

http://www-vs.informatik.uni-ulm.de/Mitarbeiter/Kassler/fractals.htm

Her kan du downloade software til at åbne billeder i .FIF,
som er et billedkomprimeringsformat FIF = Fractal Image Format

eller
http://www.fortunecity.com/millennium/bluepeter/224/fif.htm
--

Venlig hilsen Ninzen

Fra : emj

Dato : 23-09-01 19:15

Ditte og Anders Zuschlag skrev i <9ol4de$1mb$1@sunsite.dk>:

>Jeg sidder med en amerikansk cd med eet program der bla. kan vise nogle
>billeder af fugle.

Prøv at undersøg, om det indbyggede program giver mulighed for at
gemme billederne. Jeg kender ikke *.FIF
Hilsen emj

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 23-09-01 19:42

Hmm, du er fuldstændig "bombesikker" på at det ikke er *.TIF?
Ellers som der er sagt, undersøg hvilke eksporteringsmuligheder det
pågældende proggie har. Du kunne eventuelt prøve at omdøbe suffixet (hvis
det nu altså er FIF -og ik TIF) til *.TIF, og så se om dit billedprogram vil
åbne det.

--
..::PunisherOlsen::.

Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 23-09-01 19:50

Tak for rådene, Programmet vil jeg prøve at downloade
- og jo -- jeg har prøvet at læse med briller på og jeg har prøvet at omdøbe
til.tif