Gummikugle
Fra : Calle

Dato : 23-09-01 15:57

Hej

Er der nogen her i gruppen, der kan fortælle mig, hvor man kan købe
gummikugler på ca. Ø20mm. De skal kunne tåle kogende vand.

Calle

Fra : Tom Oversø

Dato : 23-09-01 21:15

Hvad med en muse-fabrik.
Kuglen inde i min mus er 22mm.

Tom

Fra : H. Olesen

Dato : 24-09-01 00:25

On Sun, 23 Sep 2001 22:14:41 +0200, "Tom Oversø"
<tom.oversoe@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hvad med en muse-fabrik.
>Kuglen inde i min mus er 22mm.

Pudsigt, jeg fik nøjagtig samme idé

--
mange havehilsener
Helle

Fra : Bjerg

Dato : 24-09-01 07:38

Hvad med en hoppebold. Prøv i en legetøjsforretning.
Lene

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 25-09-01 10:32

"Calle" <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen her i gruppen, der kan fortælle mig, hvor man kan købe
> gummikugler på ca. Ø20mm. De skal kunne tåle kogende vand.

Øhhh, undskyld min snagen, men vil du fortælle hvad det skal bruges til? Det
er ren nysgerrighed Gummikugler som skal kunne koges, hmmm, lyder
spændende faktisk.

Venlig hilsen Peter Tønnesen

Fra : Calle

Dato : 25-09-01 18:12

"Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> skrev i en meddelelse

> [...]
Det
| er ren nysgerrighed Gummikugler som skal kunne koges, hmmm, lyder

Hej Igen

Det jeg skal bruge den til er til en 3/2 ventil (AB-Ventil) til kogede vand,
ligesom på et fyr. Kuglen sidder på en motoraksel, og skal skiftevis lukke
den ene og den anden afgang.

Calle

Fra : G&H

Dato : 27-09-01 22:49

Øhhh Calle ...........

Sådan en ventil kan man købe, De sidder bla. i de lidt ældre Vølund
naturgasfyr. Der bruges de til at lave prioritering mellem varmt vand, og
vandet til centralvarmen.
Jeg tror jeg har noget dokumentation et eller andet sted .................
Ellers kan du prøve at spørge hos en vvs'er, han ved sikkert hvad du kan
bruge.

Prisen ................ Jeg mener at de ligger i omkring 200.-- til 400.--
Det kan i hvert fald ikke gå at "komponerer" en selv............

Mvh
Thomas

Fra : Calle

Dato : 27-09-01 23:04

"G&H" <hendeham@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
|
| Prisen ................ Jeg mener at de ligger i omkring 200.-- til 400.--
| Det kan i hvert fald ikke gå at "komponerer" en selv............

Hej

Hej jeg er selv Automatik-mekaniker, så jeg ved godt hvad der kan fås af
diverse isenkram inden for automatiserings området.
Det er sådan en ventil jeg har til mit projekt, den er bare pis utæt!
Men jeg tror ikke du er opdateret med prisen på en sådan ventil, f.eks
koster en løs erstatningsmotor (uden hus, gear, endeswitch osv.) 400,- +moms
Jeg har allerede fået fat i et originalt pakningssæt til den.

Calle

Fra : G&H

Dato : 28-09-01 07:56

> [...]
+moms
> Jeg har allerede fået fat i et originalt pakningssæt til den.

Nææ, jeg må godt nok indrømme at det er dyrere en jeg havde regnet med
..
..
Thomas

Fra : G&H

Dato : 25-09-01 13:03

> [...]
>
> Er der nogen her i gruppen, der kan fortælle mig, hvor man kan købe
> gummikugler på ca. Ø20mm. De skal kunne tåle kogende vand.

I rensemaskiner til korn, bruger man nogen gummikugler ca. i den størrelse.
De ligger og hopper inde i mellem soldene, for at holde soldet rent. Hvor
man køber dem ved jeg ikke, men Cimbria i Nordjylland bygger sådan nogen
maskiner. Ellers kan du prøve på en mølle, de er over hele landet.
Om de kan tåle at koges ved jeg ikke.
Hvis det er til at banke puder i en tøretumbler, du skal bruge dem, så
virker det lige så godt med tennisbolde.
Det plejer jeg at bruge ...........

Mvh
Thomas

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 25-09-01 13:47

> Hvis det er til at banke puder i en tøretumbler, du skal bruge dem, så
> virker det lige så godt med tennisbolde.
> Det plejer jeg at bruge ...........

Det her bliver mere og mere spændende

Mvh Peter

Fra : G&H

Dato : 25-09-01 14:02

Hvad mener du
Hvis du har nogen puder du skal vaske ( dun ) Så er de næsten umulige at
tørre igen, uanset om du putter dem ind i tøretumbleren.
Hvis du samtidigt smider et par tennisbolde i tumbeleren, så banker de
puderne hele tiden, dunene klasker ikke sammen, og puderne bliver tørret og
meget luftige.
Det sjove kommer først når puderne er slidt ............ Så går der måske
Hæ hæ ......... det ser sjovt ud ........ Så det er bedst at gøre det i en
anden tumbler end din egen .... *G*

Samme princip, kan sikkert bruges til meget andet ..............

Mvh
Thomas