MacParty 01 feedback
Fra : Peter Gersmann

Dato : 23-09-01 15:30

Hvordan er MacParty gået? Er der ingen deltagere med netforbindelser
eller folk som efterhånden har vendt snuden hjemad, og vil fortælle om
deres oplevelser.

//Peter Gersmann

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-09-01 09:38

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Hvordan er MacParty gået? Er der ingen deltagere med netforbindelser
> eller folk som efterhånden har vendt snuden hjemad, og vil fortælle om
> deres oplevelser.
>
> //Peter Gersmann

Er der overhovedet ingen herfra gruppen, der var med til MacParty i
Odense ?

--
Ciao Jesper )

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-09-01 10:06

In article <moof-9193B6.16302123092001@news.get2net.dk>, Peter Gersmann wrote:

> Hvordan er MacParty gået?

MacParty gik... forbi mit hovede; ej min bevidsthed. Havde billet, men
arrangementet lå i skrap konkurrence med RUCs årsfest<tm>, bilfri (midt-)
by - og et projet med at pakke kasser ud og indrette min nye hule. Jups,
jeg har fundet et sted af bo - og lørdag aften var jeg alene hjemme med
tømmermændscola og Emacs.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-09-01 13:32

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> og et projet med at pakke kasser ud og indrette min nye hule. Jups,
> jeg har fundet et sted af bo

en lejlighed? jeg er næsten ikke misundelig tilykke, nu må det snart
være _min_ tur...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-09-01 16:12

In article <1f08t95.8xklir1uibtueN%morten@reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen wrote:

> en lejlighed? jeg er næsten ikke misundelig tilykke, nu må det snart
> være _min_ tur...

Jups, en lejlighed såmænd! Syv år i flyttekasser med ny adresse ca. hvert
halv år, og så flytter jeg sgu sammen med kæresten på Nørrbro. Damn! Det
havde jeg alligevel ikke regnet med - men nu er det virkelighed og har
været det i en uges tid, og over weekenden kom tingene så nogenlunde på
plads: Øverst i reolen står en original WP51 ved siden af "Running Linux",
"Learning GNU Emacs" og min første tøjabe "Aben". Følger du slet ikke med
http://janus.dk?

... og så troede jeg i grunden at du var ved at falde på plads i din nye
(dele-?) lejliged?

-j

Fra : Anders

Dato : 24-09-01 17:34

Janus Sandsgaard skrev:

> [...]
> på http://janus.dk?
>
> .. og så troede jeg i grunden at du var ved at falde på plads i din nye

Jeg læste forresten interviewet i fredags (lørdags?) i Information. Temmelig
imponerende. Hvor mange timer i døgnet er der i dit univers?. Og jeg trækker
alle beskyldninger om at du er en RUC-freak tilbage. Men der er selvfølgelig
altid håb for selv RUC´er, når bare de holder orlov. (til gengæld fremgik
det temmelig indirekte af artiklen, at du er en MS-bashing freak, så
resultatet er det samme, årsagen forskellig ) Et år yngre end mig og
orlov fra studiet allerede før jeg gik i gang, det får en til at føle at man
er gået lidt i stå.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-09-01 18:21

In article <B7D52D1A.E0D7%ajkmine@boxershortsmac.com>, Anders wrote:

> Jeg læste forresten interviewet i fredags (lørdags?) i Information.
> Temmelig imponerende. Hvor mange timer i døgnet er der i dit
> univers?.

Takker. Der er nu alt for få timer i mit døgn. Som en af mine kloge
fæller engang sagde: "Hvis der var noget jeg ville ønske man kunne gå
ned og købe i en butik, er det tid".

> Et år yngre end mig og orlov fra studiet allerede før jeg gik
> i gang, det får en til at føle at man er gået lidt i stå.

ahhh... hold da op. Jeg er vel bare een af disse hersens elendige "drop
outs", som alle forældre og vejledere advarer om: Blev bachelor forrige
sommer, og siden er det kun blevet til eet sølle semester på RUC (IU).
Ind i mellem savner jeg faktisk studiet; det at læse og blive klogere
med henblik på at frelse verden (eller noget). Slår måske et slag for
open source hér og dér, men det ændrer fanme ikke meget på den
sikkerhedspolitiske uballance, på den ene dollor om dagen som 1 mia.
mennesker lever/dør for - og den slags. Set i det lys bliver man fanme
illustionsløs af at sidde på sin flade og tjene penge på at producere
og distribuere synsindtryk på en skærm. Hvornår skriver du en
socialkonstruktivistisk indlæg på dk.edb.mac..? ;-?

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 12:01

> [...]
> plads: Øverst i reolen står en original WP51 ved siden af "Running Linux",
> "Learning GNU Emacs" og min første tøjabe "Aben".

jeg har også overvejet en kæreste med egen bolig, det er bare lidt
utjekket at spørge om hendes bolig situation hver gang man møder en
lækker sag. Jeg kan høre at jeg bør prise mig lykkelig over de fem år
jeg havde i samme bolig i løbet af min 8-9 år i KBH.

> Følger du slet ikke med på http://janus.dk?

jeg var inde og kigge (efter får) i weekenden, men pga af den store dose
smertestillende midler kan jeg ikke huske hvad der stod - jeg husker dog
at fårene manglede.

NB. den slags reklame for private hjemmesider hører vist hjemme i
dk.opslag.internet, hrømf ))

> .. og så troede jeg i grunden at du var ved at falde på plads i din nye
> (dele-?) lejliged?

dele pladsmangel (sofa på højkant!), mangel på deltagelse i
rengøring og privatlivs mangel (bar røv weekenden), støj fra fasanvejen
....internetforbindelsen er dog god nok.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Simon T

Dato : 25-09-01 13:05

Morten Reippuert Knudsen <morten@reippuert.dk> wrote:

> [...]

Hvad er så problemet?

Med venlig hilsen

Simon T <- der ville bo i et læskur hvis der var 2mbit-net...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 13:47

Simon T <simon@FJERNDETTEsamfundsnasser.dk> wrote:

> Simon T <- der ville bo i et læskur hvis der var 2mbit-net...

Skal vi bytte? værelset ligger i stuen lige uden foran et af bus 39
stoppesteder, så beskrivelsen er såmænd realistisk nok

Fra : Simon T

Dato : 25-09-01 20:58

Morten Reippuert Knudsen <morten@reippuert.dk> wrote:

> Skal vi bytte? værelset ligger i stuen lige uden foran et af bus 39
> stoppesteder, så beskrivelsen er såmænd realistisk nok

Hvis jeg havde haft læskuret ville det have været i orden. Men da jeg
heldigvis har fået foden indenfor på byens førende kollegie
(www.rhk.dk), har jeg 10Mbit opkobling...
Kombineret med at jeg efter 14 måneder ud til Jagtvej har fået gaflet
mig et værelse ud til parkeringspladsen (og dertil hørende stilhed) tror
jeg ikke du umiddelbart kan friste

Med venlig hilsen

Simon T

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 21:59

> [...]

> Hvis jeg havde haft læskuret ville det have været i orden. Men da jeg
> heldigvis har fået foden indenfor på byens førende kollegie

der boede min søster for år tilbage, sammenlignet med før facade
renoveringen vil jeg mene at min gadestøj er faktor x3 - men nu er der
da rimligt lydisoleret.

Fra : Simon T

Dato : 26-09-01 00:53

> [...]

> der boede min søster for år tilbage, sammenlignet med før facade
> renoveringen vil jeg mene at min gadestøj er faktor x3 - men nu er der

Ja da, der er rimeligt tyst når døren er lukket. Men når sommeren melder
sig og man forsøger at sove med døren på klem - glem det...

Simon T

Fra : J.C. Voss

Dato : 25-09-01 23:16

Simon T <simon@FJERNDETTEsamfundsnasser.dk> wrote:

> Men da jeg heldigvis har fået foden indenfor på byens førende kollegie
> (www.rhk.dk)

Lader også til at de har byens førende fotograf
<http://www.rhk.dk/users/mac/>

--
//Jonas @ 11°, 56° | Hellere styr på lortet - |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | end lort på styret... |

Fra : Simon T

Dato : 26-09-01 00:53

J.C. Voss <jcSPAM@BLOCKvoss.tf> wrote:

> Lader også til at de har byens førende fotograf
> <http://www.rhk.dk/users/mac/>

Hehe... Det er taget med scanner (Microtek E3 med efterbehandling i
Photoshop - for lige at komme tilbage i dk.edb.mac regi). Sjovt nok
ville HT ikke godtage det til mit buskort - men var fuldt ud tilfredse
med et billede fra 4. klasse?¿?

Simon T aka Mac

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-09-01 15:47

In article <1f093fl.abj888eae67pN%morten@reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen wrote:

> jeg var inde og kigge (efter får) i weekenden, men pga af den store dose
> smertestillende midler kan jeg ikke huske hvad der stod - jeg husker dog
> at fårene manglede.

Jeg har skam aldrig haft får på min hjemmeside, men jeg har bl.a. disser
hersens stykker grafik:

http://janus.dk/grafik/bornholm_geder_1999/Janus_geder_bornholm99_1.jpg
http://janus.dk/grafik/bornholm_geder_1999/janus_geder_bprnholm_99_2.jpg
http://janus.dk/grafik/bornholm_geder_1999/visit_kort.jpg

-j

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 24-09-01 11:31

Hej Peter

Jeg var på MacParty01, og det kan anbefales.
Jeg deltog dog ikke om aften, da jeg havde en ny ervervet PM 6100, der
skulle transporteres til hjem til Vejle med tog.
Jeg var der også om søndagen. (det var dog lidt få få deltagere.)
Jeg deltog på MacParty01 primært pga, jeg ville se de nye G4´ere og OSX "i
levende live", derfor var jeg mest over på Rytmeposten, hvor der var
udstilling af produkter. Jeg ved ikke hvordan det gik med de forskellige
workshop´s.

Kent

PS.

Er der nogen der vil sende mig et kopi af en opstarts disk med system 7.5
til min PM 6100/60, sådan jeg kan "opgradere" den til 7.5.3 fra Apple?
Jeg skal kunne lave disken ud fra min Bassilisk II Mac emulator på en
Windoze PC.

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:moof-9193B6.16302123092001@news.get2net.dk...

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 24-09-01 16:01

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Hvordan er MacParty gået?

Som førstegangs besøgende til nogen Macevent må jeg sige, at jeg var
lidt skuffet over antal fremmødte og antallet af "stands". Man fik
vikelig en fornemmelse af hvor lille en gruppe macbrugerne er i det
samlede edbsamfund DK.

På den anden side, så var der en hyggelig stemning, folk ville gerne
snakke... og jeg fik leget med TiBook, IceBook og MacOS X! (Jeg skal
bare ha' 10.1 når den kommer!)

/Martin

P.S. Jeg undlod at se "Pirates of Silicon Valley", da det ville ta' for
lang tid, men den smule jeg så var faktisk ret underholdende (Steve
Balmer er sgu' ikke til andet end øl og f....) Er der nogen der ved hvor
man kan få fat i filmen på video?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-09-01 16:15

In article <1f08psl.1wwejuricfyuuN%mb@talent.dk>, Martin Bredthauer wrote:

> [...]
> lang tid, men den smule jeg så var faktisk ret underholdende (Steve
> Balmer er sgu' ikke til andet end øl og f....) Er der nogen der ved hvor

Havd er det for en film? Noget der skulel have været personale-internt i
Microsoft?

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-09-01 18:30

> Havd er det for en film? Noget der skulel have været personale-internt i
> Microsoft?

den kan lejes i de fleste blockbuster og playtime butikker.

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 24-09-01 22:27

Morten Reippuert Knudsen <morten@reippuert.dk> wrote:

> --
> Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

Lidt for mange øl i weekenden eller...? ; )

/Sebastian

--
Sebastian Bredsdorff
Mail: sb@geomac.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-01 00:59

Sebastian Bredsdorff <usenet@geomac.dk> wrote:

> Lidt for mange øl i weekenden eller...? ; )

nej for få, se tåden "IE/US iBook DVD/CD-RW" hvor jeg grundet alle
god-bedring-tilkendegivelserne ser mig tvunget til at gengive et mere
detaljeret hændelsesforløb.