xnews dræber indlæg
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 23-09-01 15:28

Jeg har lige fået installeret xnews. Hvorfor er det lige, at den synes, at
den skal dræbe største delen af indlægene i en gruppe.

Første gang, man åbner gruppen, kan man se postene med en score på -9999.
Næste man åbner er de væk.

Hvordan får jeg det slået fra, da den ikke skal bestemme, hvorfor nægle
indlæg jeg skal se.

Med venlig hilsen Esben

Fra : Morten Ovi

Dato : 23-09-01 17:38

Esben Skov Pedersen wrote in
news:dk.edb.internet.software.mail+news :

> [...]
> på -9999. Næste man åbner er de væk.
>
> Hvordan får jeg det slået fra, da den ikke skal bestemme, hvorfor

Har du kigget på min side om Xnews?
http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/
(jeg tror desværre at den er nede pt. pga. nogle driftsforstyrrelser
- ØV -, men så tag et kig på: hjem.get2net.dk/tankel/ - der ligger et
mirror).

Kig især under "opsætning".

For det først skal du gøre sådan at indlæg ældre end 7 dage ikke
bliver slettet. For det andet er du måske lidt "trigger-happy" på
delete-tasten, for hvordan kan indlæg ellers blive markeret som
ulæste (medmindre at det er 7-dagesreglen der gør det)?

--
Morten Ovi

Fra : Allan Olesen

Dato : 23-09-01 19:48

Morten Ovi <usenet_september_2001@i386.dk> wrote:

>for hvordan kan indlæg ellers blive markeret som ulæste

Ved at man lader være med at læse dem?

(Undskyld, har aldrig brugt XNews, men ovenstående lyder _for_
mærkeligt.)

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Morten Ovi

Dato : 23-09-01 19:58

Allan Olesen wrote in news:dk.edb.internet.software.mail+news :

> Ved at man lader være med at læse dem?
>
> (Undskyld, har aldrig brugt XNews, men ovenstående lyder _for_
> mærkeligt.)

Måske skulle der have stået 'slettede'.

--
Morten Ovi

Fra : Allan Olesen

Dato : 23-09-01 20:28

Morten Ovi <usenet_september_2001@i386.dk> wrote:

>Måske skulle der have stået 'slettede'.

Åh.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 25-09-01 19:15

Morten Ovi <usenet_september_2001@i386.dk> wrote in

> http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/

Jeg har kigget. Jeg kan ikke rigtigt finde noget.

Er der ikke en måde, hvor man kan disable scoring effektivt. (nej enable
scoring virker ikke). Det skal måske siges at jeg henter news fra en hamster
server på min maskine.

Med venlig hilsen Esben

Fra : Morten Ovi

Dato : 25-09-01 20:56

> [...]

> enable scoring virker ikke). Det skal måske siges at jeg henter
> news fra en hamster server på min maskine.

Og hvor lang er levetiden på de indlæg der? Det kunne jo godt
forklare hvorfor indlæg, som ikke længere er tilgængelig på serveren
(Hamster) bliver dræbt.

Har du prøvet at sætte purge = 0 (under storage under setup)?

--
Morten Ovi

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 26-09-01 21:36

> Har du prøvet at sætte purge = 0 (under storage under setup)?

du er jo genial (i modsætning til mig) Nu tror jeg bestemt xnews får status
som default newsreader.

Forresten kan man ikke sætte default posting server. Den skal helst ikke
poste til hamster, fordi det går i kage.

--
Med venlig hilsen Esben

Fra : Morten Ovi

Dato : 26-09-01 22:08

Esben Skov Pedersen wrote in
news:dk.edb.internet.software.mail+news :

> Forresten kan man ikke sætte default posting server. Den skal
> helst ikke poste til hamster, fordi det går i kage.

Skal første sætning forstås som et spørgsmål? I så fald så skal du
bare indsætte en SMTP-server (din ISPs) i setup'en under Servers.

Men Henrik kan rette mig hvis jeg tager fejl.

--
Morten Ovi

Fra : Dino

Dato : 26-09-01 22:27

I <news:Xns9128EB4452128.Morten.Ovi@212.54.64.135> 26-9 2001, skrev Morten
Ovi:

> Skal første sætning forstås som et spørgsmål? I så fald så skal du
> bare indsætte en SMTP-server (din ISPs) i setup'en under Servers.
>
> Men Henrik kan rette mig hvis jeg tager fejl.

Ja, hvis det nu er SMTP Esben snakker om?

--
Mvh Dino

Sign the petition:
http://www.9-11peace.org/petition.php3

Fra : Morten Ovi

Dato : 27-09-01 06:53

Dino wrote in news:dk.edb.internet.software.mail+news :

> Ja, hvis det nu er SMTP Esben snakker om?

Hvis ikke, så må han udtrykke sig mere entydigt.

I øvrigt er jeg ikke 100% sikker på at jeg forstår dit spørgsmål
Hvorfor skulle han ikke snakke om SMTP?

--
Morten Ovi

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 27-09-01 19:06

Morten Ovi <usenet_september_2001@i386.dk> wrote in

> Skal første sætning forstås som et spørgsmål? I så fald så skal du
> bare indsætte en SMTP-server (din ISPs) i setup'en under Servers.

Det hjælper ikke noget. Er det iøvrigt ikke news serveren man har kontakt
med, når man poster til usenet.

--
Med venlig hilsen Esben

Fra : Dino

Dato : 26-09-01 22:28

I <news:Xns9128E5EA2FD5FkingEsben@212.54.64.134> 26-9 2001, skrev Esben
Skov Pedersen:

> Forresten kan man ikke sætte default posting server. Den skal helst ikke
> poste til hamster, fordi det går i kage.

Hvad/hvordan går i kage??

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 27-09-01 19:04

Dino <psychodaddy@ninja.dk.Invalid> wrote in

> Hvad/hvordan går i kage??

message id. Det kommer til at slutte på 127.0.0.1 Det er i mine øjne ikke
særligt smart.¨

--
Med venlig hilsen Esben

Fra : Dino

Dato : 27-09-01 23:10

I <news:Xns9129CC20A77A6kingEsben@212.54.64.134> 27-9 2001, skrev Esben
Skov Pedersen:

> message id. Det kommer til at slutte på 127.0.0.1 Det er i mine øjne
> ikke særligt smart.¨

I Hamsteren, Configuration - Local Server - faneblad Local Domains,
udfylder det du ønsker der skal stå i stedet for 127.0.0.1 i 'FQDN for
Message-IDs'. Og faneblad Newsserver, fjern eventuelt hak for 'Generate
Message-ID...'

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 28-09-01 16:29

> [...]
> udfylder det du ønsker der skal stå i stedet for 127.0.0.1 i 'FQDN for
> Message-IDs'. Og faneblad Newsserver, fjern eventuelt hak for 'Generate

Jamen, hvad er det lige det er? Hvis den laver et message-id, som slutter på
127.0.0.1, kan message-id'et kun bruges af folk, med en lokal news-server,
som oven i købet har den gruppe på deres server.

--
Med venlig hilsen Esben

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 28-09-01 20:52

Esben Skov Pedersen <esben9760@12move.dk> wrote:

> [...] Hvis den laver et message-id, som slutter på
> 127.0.0.1, kan message-id'et kun bruges af folk, med en lokal news-server,
> som oven i købet har den gruppe på deres server.

Nej.

Eneste problem er, at det måske er større sandsynlighed for 2 ens
message-id'er.

Når en newsreader skal finde en besked med en given message-id kontakter
den jo ikke maskinen, der står i message-id'en, men leder i stedet på
brugerens normale newsserver.

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 28-09-01 21:33

Niels@fabel.dk (Niels Teglsbo) wrote in

> Når en newsreader skal finde en besked med en given message-id
> kontakter den jo ikke maskinen, der står i message-id'en, men leder i
> stedet på brugerens normale newsserver.

Så det gør altså ikke noget, at der står 127.0.0.1?

--
Med venlig hilsen Esben

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 29-09-01 13:45

> Så det gør altså ikke noget, at der står 127.0.0.1?

Nej.

Dog er det ikke helt fint efter standarden, men i praksis gør det ikke
noget.

Fra : Dino

Dato : 28-09-01 21:20

I <news:Xns912A1B5B139B.EU.NEJ@Black.Hole.Vortex> 28-9 2001, skrev Dino:

> [...]
> udfylder det du ønsker der skal stå i stedet for 127.0.0.1 i 'FQDN for
> Message-IDs'. Og faneblad Newsserver, fjern eventuelt hak for 'Generate

Glem det!! Jeg huskede helt forkert, måske fordi det er mindst 2 år siden
jeg triksede med det her problem.

det er i Xnews.ini du skal skrive din ønskede FQDN, f.eks.

[Compose]
FQDN=212.54.64.135

hvis det er 212.54.64.135 du vil ha' det skal stå.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 27-09-01 14:04

Morten Ovi, du skrev:

> I øvrigt er jeg ikke 100% sikker på at jeg forstår dit
> spørgsmål Hvorfor skulle han ikke snakke om SMTP?

Jeg forstår det sådan at han vil hente news fra Hamsteren, men poste
news direkte til serveren udenom Hamsteren.

--
Henrik

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 27-09-01 19:02

Henrik K Hansen <bqd070p8bu9yrq001@sneakemail.com> wrote in

> Jeg forstår det sådan at han vil hente news fra Hamsteren, men poste
> news direkte til serveren udenom Hamsteren.

Det er korrekt

--
Med venlig hilsen Esben