Skærme
Fijala 3554
Højfrekvent hyletone fra mit fjernsyn!
Fra : Sabeltiger

Dato : 23-09-01 12:53

Min garanti er selvfølgelig lige udløbet på mit Nokia-fjernsyn. Det er
nu begyndt at udsende en højfrekvent hyletone, når jeg har haft det
tændt i mere end et kvarter. Intet synes at hjælpe, har prøvet alt fra
tørre tæsk - til at lade det hvile lidt.

Har nogen de gyldne stentavler? Er der nogen der ved hvad jeg bør gøre?

På forhånd tak,

Jacob.

http://www.kandu.dk/

Fra : --==JKADK==--

Dato : 23-09-01 15:58

"Sabeltiger" <Sabeltiger.news@kandu.dk> wrote in message

> Har nogen de gyldne stentavler?

Om man så slog dig i hovedet med dem ville du ikke opdage
det ..
Kan du ikke kende forskel på et TV og en monitor ?

>Er der nogen der ved hvad jeg bør gøre?

Ja spørg i den rigtige gruppe .. dk.teknik.tv+video

Regards

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-09-01 17:39

"Sabeltiger" <Sabeltiger.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tørre tæsk - til at lade det hvile lidt.
>
> Har nogen de gyldne stentavler? Er der nogen der ved hvad jeg bør gøre?

Det er liniefrekvensen (15625 Hz) du kan høre og den er meget generende. Du
kan eventuelt efterspænde skruerne i linietransformatoren hvis der er nogle.
Husk at slukke apparatet først - der er 25.000 volt omkring
linietransformatoren.

Peter Jensen