Græsplæne og svampe
Fra : Jan Carlsen

Dato : 23-09-01 09:44

Hej

Jeg har en græsplæne hvori der vokser mange svampe. Græsplænen ligger mod
øst og der står store træ i område, dette giver selvfølgelig skygge, som nok
er gode vækstbetingelser for svampe. Det jeg ville hører om var om der kunne
gives en gødning, kalk eller andet for at komme svampen til livs. Det er
ikke aktuel på nuværende tidspunkt at fælde træerne.

Fra : Ole Kristiansen

Dato : 05-11-01 17:57

Det vil jeg også gerne vide. Vi har flere forskellige typer i plænen, bl.a.
champignon (hvordan pokker de så end er kommet der).
Plænen er nyanlagt på landbrugsjord for 3 år siden - og der er af samme
grund ingen skygge (nybyggerkvarter). Der er flest mod nordvest, men de kan
også findes på østsiden.